مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

۶ حیوان که پیامبر (ص) کشتن آنها را منع کرد

امام صادق(ع) روایت کردند که حضرت رسول اکرم(ص) فرمود: از کشتن زنبور عسل، مورچه، قورباغه، گنجشک، شانه به سر و پرستو بپرهیزید.
زنبور عسل را به این سبب که پاکیزه می‌خورد و پاکیزه پس می‌دهد، حیوانی است که خدای ارجمند به او وحی کرد و حیوانی است نه از جن و نه در شمار انسان.
مورچه به این دلیل که مردم در روزگار حضرت سلیمان‌ بن‌ داوود (ع) به قحطی گرفتار شدند، پس هنگامی که به سوی نماز باران خواهی می‌رفتند، مورچه‌ای را دیدند که روی دو پای خود ایستاده دست‌هایش را به سوی آسمان بلند کرده و می‌گوید: “خدایا، ما آفریده‌ای از آفریدگان تو هستیم و از فضل تو بی‌نیاز نیستیم، ما را از نزد خود روزی ده و ما را به گناهان کم‌خردان آدمی زادگان بازخواست منما.”
پس سلیمان به مردم گفت: به خانه‌هایتان برگردید که همانا خدای فرازمند بر اثر دعای دیگران به شما آب داد.
قورباغه بدین رو بود که چون بر ابراهیم (ع) آتش برافروختند، همه جانداران زمین به خدای بزرگ و ارجمند شکایت کردند و از او خواهش کردند که بر آتش آب بریزند، خدا به هیچ یک از آنان اجازه نداد مگر قورباغه که دو سوم پیکر قورباغه در انجام این کار سوخت و تنها یک سوم از پیکرش سالم ماند.
شانه به سر (هدهد) به این دلیل بود که او راهنمای سلیمان(ع) به کشور بلقیس بود.
گنجشک به این دلیل که یک ماه راهنمای حضرت آدم(ع) از سرزمین سراندیب به سرزمین جده بود.
و اما پرستو به این سبب که گردش او در آسمان به دلیل اندوه خوردن بر ستم‌هایی است که روا داشتند و عبادت او خواندن «سوره حمد» است و آیا نمی‌بینید که او می‌گوید: «ولااضالین».
منبع: الخصال المحموده والمذمومه (صفات پسندیده و نکوهیده)، جلد ۱، ص ۴۴۸-۴۵۱ نوشته شیخ صدوق(ره)



لینک منبع :۶ حیوان که پیامبر (ص) کشتن آنها را منع کرد

شش حیوان که پیامبر(ص) کشتن آنها را منع کرد - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../شش-حیوان-که-پیامبرص-کشتن-آنها-را-منع-کرد‎Cached2 مارس 2016 ... امام صادق(ع) روایت کردند که حضرت رسول اکرم(ص) فرمود: از کشتن زنبور عسل، مورچه، قورباغه، گنجشک، شانه به سر و پرستو بپرهیزید. شش حیوان که پیامبر(ص) کشتن آنها را منع کرد - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../شش-حیوان-که-پیامبرص-کشتن-آنها-را-منع-کر.html‎Cached2 مارس 2016 ... شش حیوان که پیامبر(ص) کشتن آنها را منع کرد امام صادق(ع) روایت کردند که حضرت رسول اکرم(ص) فرمود: از کشتن ... ۶ جانور که کشتن آن‌ها نهی شده است. الف - شش حیوان که پیامبر(ص) کشتن آنها را منع کرد alef.ir/vdcjometvuqetvz.fsfu.html?336181‎Cached3 مارس 2016 ... امام صادق(ع) روایت کردند که حضرت رسول اکرم(ص) فرمود: از کشتن زنبور عسل، مورچه، قورباغه، گنجشک، شانه ... ۶ جانور که کشتن آن‌ها نهی شده است - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920418000556‎Cached Similar9 جولای 2013 ... که در مجموع بیانگر این مطلب است که انسان از کشتن شش جانور منع شده است که عبارتند: ... را در آتش انداختند و از خدا خواست تا به کمک او برود و به اندازه خودش اقدام کرد. ... 6- پرستو (در عربی آن را خطاف یا ابابیل گویند)؛ این حیوان که پرنده ای ... چون بر اثر ستم هایی که به اهل بیت پیامبر (ص) رسیده است، در آسمان می ... ۶ حیوان که پیامبر (ص) کشتن آنها را منع کرد | ساتین saten.ir/100891/۶-حیوان-که-پیامبر-ص-کشتن-را-منع/‎Cached2 مارس 2016 ... امام صادق(ع) روایت کردند که حضرت رسول اکرم(ص) فرمود: از کشتن زنبور عسل، مورچه، قورباغه، گنجشک، شانه به سر و پرستو بپرهیزید. زنبور عسل ... شش حیوان که پیامبر(ص) کشتن آنها را منع کرد - دولت بهار | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/14867245 2 مارس 2016 ... شش حیوان که پیامبر(ص) کشتن آنها را منع کرد. دولت بهار: امام صادق(ع) روایت کردند که حضرت رسول اکرم(ص) فرمود: از کشتن زنبور عسل، مورچه، ... شش حیوان که پیامبر(ص) کشتن آنها را منع کرد - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/news/543066/‎Cached2 مارس 2016 ... امام صادق(ع) روایت کردند که حضرت رسول اکرم(ص) فرمود: از کشتن زنبور عسل، مورچه، قورباغه، گنجشک، شانه به سر و پرستو بپرهیزید. شش حیوان که پیامبر(ص) کشتن آنها را منع کرد . - تبلیغات - به takduneh-ir.parsblogs.ir/.../شش+حیوان+که+پیامبر(ص)+کشتن+آنها+را+منع+کرد+..html شش حیوان که پیامبر(ص) کشتن آنها را منع کرد . امام صادق(ع) روایت کردند که حضرت رسول اکرم(ص) فرمود: از کشتن زنبور عسل، مورچه، قورباغه، گنجشک، شانه به سر و ... شش حیوان که پیامبر(ص) کشتن آنها را منع کرد forooshheyvanat.rzb.blogfa.xyz/post488630.html‎Cachedشش حیوان که پیامبر(ص) کشتن آنها را منع کرد. امام صادق(ع) روایت کردند که حضرت رسول اکرم(ص) فرمود: از کشتن زنبور عسل، مورچه، قورباغه، گنجشک، شانه به سر و ... پیامبر اکرم (ص) کشتن کدام حیوانات را منع کرده اند؟ - نمناک namnak.com/کشتن-حیوانات.p27906‎Cachedکشتن حیوانات و حکم شرعی کشتن حیوانات و کشتن حیوانات توسط انسان و حکم کشتن ... بدانید پیامبر(ص) درباره شش جانور سفارش نموده و کشتن آن ها را نهی فرموده اند. ... امام صادق(ع) روایت کردند که حضرت رسول اکرم(ص) فرمود:از کشتن زنبور و مورچه ، ...