مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خواص امت پیامبر آخرالزمان چه کسانی هستند؟

رسول اکرم (ص) فرمود: امت من اصلاح نمی شود مگر آنکه خواص امت من خود را اصلاح نمایند.

از حضرت(ص) سؤال شد یا رسول‌الله(ص) چه کسانی خواص امت شما هستند؟

حضرت(ص) فرمود: طایفه اول ملوک پادشاهان و زمامداران، دوم علما، سوم کسانیکه عبادت می‌کنند و نمازخوان هستند و ظاهرالصلاح می‌باشند و چهارم تجار و کسبه.

خدمت حضرت (ص) عرض شد یا رسول‌الله(ص) این چهار طایفه را برای ما روشن کنید و بیان فرمائید آنچه درباره آنهاست.

حضرت (ص) فرمود: زمامداران کسانی هستند که در رأس مملکت و مردم هستند و باید تمام توجهشان را به مردم داشته باشند.

طایفه دوم علما که طبیب‌های جامعه هستند و وقتی طبیب مریض باشد، چه کسی باید مریض‌های جامعه و امراض انها را مداوا کند؟

طایفه سوم کسانی که نمازخوان و به ظاهر پرستش خداوند را می‌نمایند و کسانی که متدین به ظاهر و باطن خود را یکی ننمایند، مردم به گمراهی خواهند کشید.

طایفه چهارم تجار و کسبه که امین‌های خدا روی زمین هستند و اگر خیانت در امانت و تجارت کنند، امت آسیب می‌بیند.

منابع:

۱- مواعظ عدیده ص ۱۲۵

۲- گنجینه اخلاق، جلد ۳، ص ۶۳

۳- غررالحکمه

۴- احادیث اخلاقی در کلام معصومین(ع)

منبع: جام نیوز



لینک منبع :خواص امت پیامبر آخرالزمان چه کسانی هستند؟

خواص امت پیامبر آخرالزمان چه کسانی هستند؟ - شیعه نیوز www.shia-news.com/.../خواص-امت-پیامبر-آخرالزمان-چه-کسانی-هستند‎Cached25 فوریه 2016 ... خواص امت پیامبر آخرالزمان چه کسانی هستند؟ رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمود: امت من اصلاح نمی شود مگر آنکه خواص امت من خود را اصلاح نمایند. خواص امت پیامبر آخرالزمان چه کسانی هستند؟ | ساتین saten.ir/100262/خواص-امت-پیامبر-آخرالزمان-چه-کسانی-هست/ 25 فوریه 2016 ... رسول اکرم (ص) فرمود: امت من اصلاح نمی شود مگر آنکه خواص امت من خود را اصلاح نمایند. از حضرت(ص) سؤال شد یا رسول‌الله(ص) چه کسانی خواص امت شما ... خواص امت پیامبر آخرالزمان چه کسانی هستند؟ - سایت خبری تحلیلی ... tnews.ir/news/caa858343276.html‎Cached25 فوریه 2016 ... رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمود: امت من اصلاح نمی شود مگر آنکه خواص امت من خود را اصلاح نمایند... خواصّ امّت پیامبر آخرالزمان چه کسانی هستند؟ - پایگاه خبری تحلیلی ... tnews.ir/news/370658429225.html‎Cachedبه گزارش آوینی نیوز ، رسول اکرم (ص) فرمود: امت من اصلاح نمی شود مگر آنکه خواص امت من خود را اصلاح نمایند. از حضرت(ص) سؤال شد یا رسول الله (ص) چه کسانی خواص امت ... خواص امت پیامبر آخرالزمان چه کسانی هستند؟ - جام نیوز - شهرخبر www.shahrekhabar.com/cultural/1456385820884968‎Cachedرسول اکرم (ص) فرمود: امت من اصلاح نمی شود مگر آنکه خواص امت من خود را اصلاح نمایند.. . - جام نیوز. معرفی امت آخرالزمان - تبیان article.tebyan.net/180062/معرفی-امت-آخرالزمان‎Cached20 سپتامبر 2011 ... ظاهر این است که قضیه از همین قرار است که در هر دو، خطاب به امت آخرالزمان است یعنی نظر فعلاً درباره این‌هاست. ... بعضی گفته‌اند ''اولین'' یعنی ما قبل پیامبر اکرم، از آدم علیه‌السلام|آدم تا رسول خدا و ... شمرد اگر از اوصیای پیغمبران کسی جزو آن‌ها نباشد، ولی در امت آخرالزمان فقط ائمه‌اند که در ... خواص جعفری از منظر طب سنتی. امت آخرالزمان و فتنه های پیش از ظهور(2) - تبیان article.tebyan.net/206056/امت-آخرالزمان-و-فتنه-های-پیش-از-ظهور-2-‎Cached29 آوریل 2012 ... چنانکه در انجیل، واژه (دجال) بارها به کار رفته و از کسانی که منکر ... بر این اساس است که پیامبران امت های خود را از فتنه دجال بیم داده اند: «ما بعث الله ... امت آخرالزمان و فتنه‌های پیش از ظهور(3) - تبیان article.tebyan.net/206137/امت-آخرالزمان-و-فتنه-های-پیش-از-ظهور-3-‎Cached15 مه 2012 ... «انه لم یکن نبی بعد نوح الا انذر قومه الدجال و انی انذر کموه؛ هر پیامبری بعد از نوح قوم خود را از فتنه دجال برحذر داشت، من نیز شما را بر حذر می دارم!» (1). احادیثی تکان دهنده درباره آخرالزمان - افکار نیوز www.afkarnews.ir/.../388076-احادیثی-تکان-دهنده-درباره-آخرالزمان‎Cached Similar10 ژانویه 2015 ... دینداری شان بسان کسی ماند که آتش در دست خود نگه دارد. ... پیامبر خدا محمد مصطفی( که درود خدا بر او باد) در روایتی فرمود: روزگاری خواهد آمد که دین خدا ... دو یادگار نبوی در میان امت اسلامی/ پیامبر اکرم (ص) آخرالزمان را چگونه ... www.yjc.ir/.../دو-یادگار-نبوی-در-میان-امت-اسلامی-پیامبر-اکرم-ص-آخرالزمان-را-چگونه-توصیف-می‌کند‎Cached15 دسامبر 2016 ... پیامبر اکرم (ص) دویادگار گران بها را در بین امت خویش به یادگار گذاشتند اما امت قدرنشناس ... و چون در آخرالزمان دینتان دستخوش افکار گوناگون روایات جدید شود، کمتر کسی از شماست که دینش را حفظ کند. ... تفسیر و خواص سوره حجرات ...