مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟

بعضی پدرها می گویند: پسرم رفته سربازی سر به راه شده است. چرا آدم برود سربازی سر به راه می شود؟ چون از بس به او سخت می گیرند، از بس موشک ضدحال می زنند تا بتواند یک ضدحال به دشمن بزند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان می گوید: بعضی پدرها می گویند: پسرم رفته سربازی سر به راه شده است. چرا آدم برود سربازی سر به راه می شود؟ چون از بس به او سخت می گیرند، از بس موشک ضدحال می زنند تا بتواند یک ضدحال به دشمن بزند. آن وقت آرام می شود. از پادگان که در می آید دیگر از دیوار راست بالا نمی رود. مؤدبانه می نشیند، می تواند صبر کند، می تواند تحمل بکند، درست است رفقا؟

قبل از اینکه بخواهیم برویم سربازی ادب بشویم، بیاید در خانه خدا سرِ نماز ادب بشویم، خیلی قشنگ تر نیست؟ “والبهائم لایتأدب الّا بالضّرب” ؛ چهارپایان، ادب نمی شوند مگر با چوب. آدم ها با نماز ادب می شوند.

واجبات نماز طوری قرار داده شده  که برای انسان معمولاً خسته کننده و تکراری است. همین را بپذیریم. فکر کنیم که چرا خدا، نماز را اینقدر تکراری و به یک قبله و با یک ذکر قرار داده است. بگوییم: خدایا خواستی شیرینی‌های نماز از من گرفته بشود؛ چون یک عمل جدیدی نیست تا در آن لذت باشد؛ پس اگر این را ندارد چه دارد برای من؟ آن را به من بده. آن وقت خواهی دید که این نمازِ تکراری فلسفه ی اولش این است که به آدم ادب یاد بدهد.

(چکیده ای از کتاب منبر و محراب ؛ از صفحه  ۴۹ تا ۹۶ )

منبع: جام نیوز



لینک منبع :چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟

صوت | چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟ :: بیان معنوی - ناشر آثار استاد ... bayanmanavi.ir/post/56‎Cached Similar24 آوریل 2013 ... راه سادۀ خواندن یک نماز خوب چیست؟ مهمترین ویژگی یک نماز خوب چیست؟ چگونه نماز بخوانیم تا از نماز لذّت ببریم؟ چرا نماز در ما تاثیر نمی گذارد؟ نماز ما ... کتاب «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟»، اثر استاد پناهیان، به چاپ هشتم ... bayanmanavi.ir/post/3488‎Cached19 دسامبر 2016 ... به گزارش بیان معنوی، کتاب «چگونه یک نماز خوب بخوانیم»، دهمین و جدیدترین اثر مکتوب حجت‌الاسلام پناهیان که برگرفته از یکی از پرطرفدارترین ... Images for چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟ چگونه یک نماز خوب بخوانیم ؟ :: بیان معنوی - ناشر آثار استاد پناهیان bayanmanavi.ir/tag/چگونه%20یک%20نماز%20خوب%20بخوانیم%20؟‎Cached۵ مطلب با کلمه‌ی کلیدی «چگونه یک نماز خوب بخوانیم ؟» ثبت شده است - دفتر نشر آثار و اندیشه های حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان. چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟ by علیرضا پناهیان — Reviews ... https://www.goodreads.com/book/show/28498837‎Cached Rating: 4.7 - 15 votes چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟ has 15 ratings and 7 reviews. peiman-mir5 said: دوستانِ گرانقدر، جالب است که این عرب پرستانِ بی مقدار.. از چگونه نمازِ خوب خو... چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟ + صوت - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/6034996/چگونه-یک-نماز-خوب-بخوانیم-صوت‎Cachedبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با فرارسیدن ماه رجب، در این گزارش به اهمیت ادای نماز و نقش این فرضیه الهی در زندگی ... چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟/ سومین جلسه سخنرانی استاد پناهیان www.yjc.ir/.../چگونه-یک-نماز-خوب-بخوانیم-سومین-جلسه-سخنرانی-استاد-پناهیان‎Cachedبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سومین جلسه سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان درباره شروط نمازی مقبول در ... منجی دوازدهم | چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟ monji12.com/vidio-and.../چگونه-یک-نماز-خوب-بخوانیم؟.html‎Cachedبه نام او که یاد او و نام او موجب آرامش است خیلی از ماها دوستدار امام زمان هستیم، آروز داریم نمازمون رو جوری بخونیم که امام زمانمون از این عبادت ما راضی باشه… و نمازمون مورد ... چگونه یک نماز خوب بخوانیم بایگانی - خاکریز فرهنگی shzeynoddin.ir/category/farhangi/say-good-prayers/‎Cachedتوسط علی | شهریور ۱۴, ۱۳۹۵ | چگونه یک نماز خوب بخوانیم | 0 |. چه جوری یه نماز خوب بخونیم ۱ استاد پناهیان : تا گفته میشه نماز، خیلیا فکر می کنن نماز خوب یعنی. چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟ (جلسه دوم) - استاد پناهیان - YouTube ► 53:03https://www.youtube.com/watch?v=_8V1FzAsvF4 Jan 23, 2016 - 53 min - Uploaded by Mohtadun - مهتدون جلسه 2 : نماز مودبانه و حساب بردن از خدا - رعایت ادب اولین گام برای نماز خوب خواندن - شباهت نماز، به رژه نظامی - آثار وجود عظمت خداوند در دل فلسفه «الله ...