مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

همه علم طب در این آیه قرآن است!

نقل است پزشکى مسیحى پس از شنیدن این آیه و حدیث ذیل آن گفت: تمام علم طب، در این آیه و این سخن پیامبر شما نهفته است!

بهره مندی مسلمانان از زینت ها و انواع غذا و طعام امری طبیعی و فطری است. اما گاهی در شرایطی خاص مانند وجود نیازمندان و محرومان، باید با آنان همدردى کرد. لذا در تاریخ مى خوانیم که نوع لباس امام صادق (ع) که مردم در رفاه نسبى به سر مى‏ بردند با لباس امام على (ع) که مردم فقیر و ندار بودند، متفاوت بود، چون شرایط اجتماعى هر کدام فرق داشت. از طرف دیگر قرآن دستور به استفاده از نعمت ها را می دهد ولی تا زمانی که به حد اسراف و تبذیر و حیف و میل نرسد.
در سوره اعراف آیه ۳۱ می خوانیم:
«یَا بَنِی آدَمَ خُذُواْ زِینَتَکُمْ عِندَ کُلِّ مَسْجِدٍ وکُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ إِنَّهُ لاَ یُحِبُّ الْمُسْرِفِینَ.»
«اى فرزندان آدم! نزد هر مسجدى زینت خود را برگیرید و بخورید و بنوشید و زیاده روى نکنید که او اسرافکاران را دوست نمى دارد.»
***
سه نکته:
* مال و فرزندتان را به مسجد ببرید!

در این آیه می فرماید زینت خود را نزد مسجد برگیرید. از طرفی در برخی آیات نیز مال و فرزند زینت حیات دنیا دانسته شده اند. لذا شاید تعبیر آیه بیانگر این باشد که مال و فرزند خود را هنگام رفتن به مسجد همراه داشته باشید، تا با مال، به حل مشکلات اقتصادى مسلمین بپردازید و با حضور فرزند در مساجد و جماعات، مشکلات تربیتى نسل آینده را حل کنید.

** بهترین لباس برای مسجد رفتن
خداوند زیبایى و زینت را دوست دارد وگرنه به آن امر نمى فرمود، چنانکه اسلام، آیین فطرى است و انسان نیز فطرتاً از زینت لذّت مى برد. امام مجتبى (ع) به هنگام نماز و حضور در مسجد، بهترین لباس خود را مى پوشید و مى فرمود: «انّ اللّه جمیل یحبّ الجمال فاتجمّل لربّى»، خداوند زیباست و زیبایى را دوست دارد، و من لباس زیباى خود را براى پروردگارم مى پوشم و آنگاه این آیه را تلاوت مى فرمودند.

*** همه علم طب در این آیه قرآن است!
اسراف در غذا و پرخورى، منشأ بسیارى از بیمارى هاى جسمى و روحى و مایه‏ سنگدلى و محروم شدن از چشیدن مزه‏ عبارت است. چنانکه پیامبر (ص) فرمودند: «المعده بیت کلّ داء» معده، کانون هر بیمارى است. نقل است پزشکى مسیحى پس از شنیدن این آیه و حدیث ذیل آن گفت: تمام علم طب، در این آیه و این سخن پیامبر شما نهفته است!



لینک منبع :همه علم طب در این آیه قرآن است!

همه علم طب در این آیه قرآن است! | پایگاه خبری تراز - تراز نیوز www.taraznews.com/content/136011‎Cached1 فوریه 2016 ... تراز: نقل است پزشکى مسیحى پس از شنیدن این آیه و حدیث ذیل آن گفت: تمام علم طب، در این آیه و این سخن پیامبر شما نهفته است! همه علم طب در این آیه قرآن است! | ساتین saten.ir/96947/همه-علم-طب-در-این-آیه-قرآن-است/ 1 فوریه 2016 ... نقل است پزشکى مسیحى پس از شنیدن این آیه و حدیث ذیل آن گفت: تمام علم طب، در این آیه و این سخن پیامبر شما نهفته است! بهره مندی مسلمانان از زینت ... همه علم طب در این آیه قرآن است! | سایت خبری تحلیلی لرستان خبر www.lorestankhabar.com/بخش...10/73697-همه-علم-طب-در-این-آیه-قرآن-است 1 فوریه 2016 ... نقل است پزشکى مسیحى پس از شنیدن این آیه و حدیث ذیل آن گفت: تمام علم طب، در این آیه و این سخن پیامبر شما نهفته است! روش‌شناسی تفسیر آیات طبّی قرآن - Quran and Medicine - - Kowsar quranmed.com/11355.fulltext‎Cached Similar... است. کلمات کلیدی: قرآن؛ تفسیر؛ روش‌شناسی؛ طبّ؛ آیات طبّی ... تفسیر آیات طبّی، گرایشی فرعی در حوزة تفسیر علمی قرآن است. از این رو در تفسیر آیات طبّی، مفسر می‌تواند به تناسب آیة مورد نظر از همة روش‌های تفسیری مجاز استفاده کند. پیشینة ... آیه‌ای از قرآن که همه علم پزشکی را در خود جای داده است - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/.../آیه‌ای-از-قرآن-که-همه-علم-پزشکی-را-در-خود-جای-داده-است‎Cached31 جولای 2016 ... آیه‌ای از قرآن که همه علم پزشکی را در خود جای داده است ... در پاسخ این پرسش که آیا در قرآن همه دانش‌ها بجز دانش طب هست، فرمودند: ... همانا در قرآن، آیه اى هست که همه طب را یکجا در خود گرد آورده است: «بخورید و بیاشامید ؛ ولى زیاده روى نکنید». اهداف و روش‌شناسی آیات پزشکی - Quran-Journal quran-journal.com/science/index.php?option=com...‎Cached Similarبر این باورند که علم طب، مبدء الهی دارد و به وحی متکی است. به نظر می‌رسد ... قرآن کتاب علمی نیست تا بتوان همه جزئیات علوم را از آن استخراج کرد. و انسان از راه عقل و ... این آیه‌ قرآن تمام علم پزشکی را در خود جای داده است - خبرگزاری برنا www.bornanews.ir/.../439102-این-آیه-قرآن-تمام-علم-پزشکی-را-در-خود-جای-داده-است 1 آگوست 2016 ... امام علی(ع) فرمود: همانا در قرآن آیه اى هست که همه طب را یکجا در خود گرد آورده است. 1100 آیه پزشکی در قرآن - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/164420/culture/religion‎Cached Similar26 جولای 2011 ... این عضو شورای علمی قرآن و طب در بنیاد پژوهشهای قرآنی حوزه و دانشگاه در ... مطرح شدن این مسائل در قرآن در حد اشاره است، اشاره تمام مطلب را بیان نمی ... آیه‌ای از قرآن که همه علم پزشکی را در خود جای داده است - افکار نیوز www.afkarnews.ir/.../536949-آیه-ای-از-قرآن-که-همه-علم-پزشکی-را-در-خود-جای-داده-است‎Cached1 آگوست 2016 ... آیه‌ای از قرآن که همه علم پزشکی را در خود جای داده است ... در پاسخ این پرسش که آیا در قرآن همه دانش‌ها بجز دانش طب هست، فرمودند: ... همانا در قرآن، آیه اى هست که همه طب را یکجا در خود گرد آورده است: «بخورید و بیاشامید ؛ ولى زیاده روى نکنید». پزشکی در قرآن - معجزات علمی قرآن miraclesofthequran.persianblog.ir/tag/پزشکی_در_قرآن‎Cached Similarنکته علمی این آیه این است که این استخوانها که به غل یا زنجیر تشبیه شده اند ... در همه آیات قرآن نام گوشت خوک با مردار خون آمده است که به کرم کریشن اشاره می کند.