مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

حرکت عجیب حافظ قرآن!

در طول زندگی با اموریروبرو می شویم که وضعشان برای ما روشن نیستند. مثلا برخی غذاها حرام است و برخی حلال اما ممکن است غذایی باشد که ندانیم حلال است یا حرام؟ یا در خصوص مال نیز همین بحث هست. مثلا بعضی درآمدها را نمی دانیم حلالند یا حرام؟ به این موارد در اصطلاح شبهه ناک میگویند. یعنی وضعشان برای ما مشکوک و مبهم است. از نظر شرعی خوردن غذایی که مطمئن به حرمتش نیستیم اشکالی ندارد تا یقین به حرام بودنش پیدا نماییم. اما از نظر اخلاقی و برای آنها که می خواهند در مسیر کمال و هدایت دچار مشکل نشوند بهترین کار دوری از امور مشکوک و شبهه ناک است چرا که نزدیک شدن به پرتگاه معصیت و حرام، احتمال پرت شدن را افزایش می دهد. این هم که بگوییم همه از همین راه درآمد کسب می کنند یا همه از این غذا می خورند یا خورده اند بهانه صحیحی نیست زیرا قرآن می فرماید تبعیت از اکثریت نکن زیرا تو را از راه حق خارج می کنند!
در آیه ۱۱۶ سوره انعام میخوانیم:
«وَإِن تُطِعْ أَکْثَرَ مَن فِی الأَرْضِ یُضِلُّوکَ عَن سَبِیلِ اللّهِ إِن یَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلاَّ یَخْرُصُونَ.»
«و اگر از بیشتر مردم روى زمین پیروى کنى، تو را از راه خدا به در مى کنند، آنها صرفا از وهم و گمان پیروى مى کنند و جز این نیست که به گزاف و حدس سخن مى گویند.»
                                                                                                                                   ***
سه نکته:
* ملاک، حق است نه عدد

«خَرْص» به معناى تخمین و حدس است. چون بعضى از تخمین ها نادرست از آب در مى آید، به معناى دروغ هم آمده است. راه هدایت و راه قرآن ملاک است، نه راه مردم و اکثریت. زیرا اکثریت، دلیل حقانیت نیست. ملاک، حق است نه عدد، پس در پیمودن راه حق از کمى افراد نهراسید.

** این افراد حتما مرتکب حرام می شوند!
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله علیه و آله: حَلَالٌ بَیِّنٌ، وَ حَرَامٌ بَیِّنٌ، وَ شُبُهَاتٌ بَیْنَ ذلِکَ، فَمَنْ تَرَکَ الشُّبُهَاتِ نَجَا مِنَ الْمُحَرَّمَاتِ ، وَ مَنْ أَخَذَ بِالشُّبُهَاتِ ارْتَکَبَ الْمُحَرَّمَاتِ ، وَ هَلَکَ مِنْ حَیْثُ لَایَعْلَمُ»
پیامبراکرم (ص) می فرمایند: (امور بر سه دسته اند) حلال آشکار، حرام آشکار و شبهاتی در بین این دو دو. پس هر که از شبهات دوری کند از حرامدر امان خواهد بود. و هرکس به شبهات عمل نماید (بالاخره) مرتکب امور حرام می شود و از جایی که نمی داند هلاک خواهد شد! (الکافی، ج‏۱، ص: ۱۷۰)

کربلایی کاظم ساروقی حافظ کل قرآن
*** حرکت عجیب حافظ قرآن!
مرحوم «کربلایی کاظم ساروقی» که خداوند به او عنایت فرموده بود و بدون اینکه سواد داشته باشد، تمام سی جزء قرآن را به یکباره حفظ شده بود، گاهی به صرف ناهار دعوت می کردند و او می پذیرفت. اما بعضی دفعات بعد از خوردن غذا از آن محل خارج می شد و با داخل کردن انگشت در حلق خود سعی می کرد غذاها را از شکم خود خارج کند. از او می پرسیدند چرا این کار را می کنی؟! می گفت: «غذایی که خوردم حلال نبوده نور قلبم کم شده، دیگر نمی بینم.»



لینک منبع :حرکت عجیب حافظ قرآن!

Images for حرکت عجیب حافظ قرآن! حرکت عجیب حافظ قرآن! | ساتین saten.ir/91678/حرکت-عجیب-حافظ-قرآن/‎Cached15 نوامبر 2015 ... حرکت عجیب حافظ قرآن! مرحوم «کربلایی کاظم ساروقی» که خداوند به او عنایت فرموده بود و بدون اینکه سواد داشته باشد، تمام سی جزء قرآن را به یکباره ... حرکت عجیب حافظ قرآن! | پایگاه خبری تراز www.taraznews.com/content/128499‎Cached15 نوامبر 2015 ... حرکت عجیب حافظ قرآن! تراز: مرحوم «کربلایی کاظم فراهانی» که خداوند به او عنایت فرموده بود و بدون اینکه سواد داشته باشد، تمام سی جزء قرآن را به ... نابغه قرآنی دیروز حالا چه می‌کند؟/ آیه‌ای که طباطبایی برای برجام خواند + ... www.yjc.ir/.../نابغه-قرآنی-دیروز-حالا-چه-می‌کند-آیه‌ای-که-طباطبایی-برای-برجام-خواند-فیلم‎Cached13 ژوئن 2016 ... سید محمدحسین طباطبایی ملقب به «علم‌الهدی» حافظ قرآن و نوستالژی دوران کودکی ما این روزها تبدیل به جوان رعنا و خوش قامتی شده که همچنان در امور و ... قاری قرآنی که 4 ماهه حافظ کل شد/ خاطره بهترین سفر با زنده‌یاد «محسن ... www.mizanonline.ir/.../قاری-قرآنی-که-4-ماهه-حافظ-کل-شد-خاطره-بهترین-سفر-با-زنده‌یاد-محسن-حاجی‌حسنی‎Cached13 ژانویه 2016 ... وی پس از کسب توانمندی‌های لازم قرائت قرآن کریم پس از مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر داشتن 10 میلیون حافظ قرآن کریم به سمت حفظ حرکت کرد و ... یک مکالمه عجیب قرآنی + فیلم - تبیان www.tebyan.net/QuranIndex.aspx?pid=261954‎Cached Similar5 نوامبر 2013 ... بین حجت‌الاسلام قرائتی و خردسال‌ترین حافظ قرآن ... که پس از او نهضت حفظ قرآن با جنبشی شتابنده رو به سوی جلو حرکت کرد و امروز ما خردسالان زیادی ... قرآن حافظ ما شد - جامعه القرآن الکریم www.jqk.ir/اخبار/201-قرآن-حافظ-ما-شد‎Cached Similarبعد از اینکه محمد حسین در 5 سالگی حافظ قران شد جمع زیادی از مشتاقان قران برای ... مثلا با دست به کوه یا پدر یا مادر و یا اب اشاره میکنیم و کودک از حرکات دست ما متوجه .... به آنها گفتیم و با آیات هم جواب دادم و گفتم قرآن عجیب و غریب شنیدم و او قصد ... دختر۹ساله ایرانی با آیکیو بالای ۱۴۸، حافظ قرآن سازنده - آپارات ► 1:13www.aparat.com/v/oyDFi/دختر۹ساله_ایرانی_با_آیکیو_بالای_۱۴۸،_حافظ_قرآن_سازنده Dec 26, 2016 - 1 min مجله داغ دختر۹ساله ایرانی با آیکیو بالای ۱۴۸، حافظ قرآن سازنده تست هوش، سخنران چندین دانشگاه... الانم تو فکر ساختن کلیه مصنوعی ... تحقق هدف تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن نیازمند تفکر بسیجی است www.snn.ir/.../تحقق-هدف-تربیت-۱۰-میلیون-حافظ-قرآن-نیازمند-تفکر-بسیجی-است‎Cached13 دسامبر 2016 ... دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تحقق هدف تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن که مورد اشاره رهبر معظم انقلاب قرار گرفته، نیازمند تفکر و حرکت ... اشارات علمی قرآن به ده پدیده نجومی - موقع عبد الدائم الکحیل kaheel7.com/fa/index.php?option=com...id...‎Cached24 مارس 2013 ... عجیب آنکه قرآن در آیه زیر به چگونگی پایان جهان و شکل جهان هستی که مانند یک ... غیر قابل رؤیت اند 2- حرکت می کنند 3- جذب کننده ی سایر اجرام آسمانی اند. .... ترجمه: آسمان پایین را با چراغ ستارگان زینت دادیم و آن را حافظ قرار دادیم.