مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر؛ ساده و خوشمزه

ترشی بادمجان، یکی از ترشی هایی است که طرفداران بسیاری دارد. این ترشی خوشمزه به سادگی تهیه میشود و یک یا دو روز بعد از تهیه قابل مصرف است.

 فوت و فن آشپزی طرز تهیه ترشی بادمجان بهترین سایت آشپزی آموزش انواع ترشی
مواد لازم برای ترشی بادمجان شکم پُر:
  •     بادمجان ۱ کیلوگرم
  •     هویج ۳ عدد
  •     پیاز ۴ عدد
  •     سیر ۵ حبه
  •     فلفل دلمه ای سبز ۳ عدد
  •     سرکه به میزان لازم
  •     نمک ۱ قاشق چایخوری
  •     فلفل به میزان دلخواه
  •     نعنا خشک ۲ قاشق غذاخوری

فوت و فن آشپزی طرز تهیه ترشی بادمجان بهترین سایت آشپزی آموزش انواع ترشی

طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پُر:

۱٫ بادمجان ها را بشویید و کلاهک آنها را بگیرید. لازم نیست سر بادمجان را کامل جدا کنید ، فقط قسمتهای اضافی آن را ببرید.همچنین نیازی به گرفتن پوست بادمجان ها نیست. با یک چاقوی تیز روی بادمجان ها یک شکافی طولی ایجاد کنید. دقت کنید تا حدی شکاف دهید که پوست بادمجان از پشت پاره نشود.

۲٫ بادمجان ها را در یک قابلمه آب قرار دهید و روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. از هنگامیکه آب به جوش آمد به مدت ۵-۱۰ اجازه دهید کمی بپزند( بسته یه نوع بادمجان و درشت یا ریز بودن آن این زمان می تواند متغیر باشد). بادمجان ها در حدی باید بپزند که فقط کمی نرم شوند. اگر بیش از حد در آب بجوشند وا می روند و زیبایی ترشی کم می شود.

۳٫ سپس بادمجان ها را در صافی ریخته و اجازه دهید تا آب آن کاملا گرفته شود. می توانید یک سینی یا بشقاب روی بادمجان ها قرار دهید و یک جسم سنگین روی آن بگذارید تا تحت فشار آب بادمجان ها کاملا و سریعتر گرفته شود ( البته وزن جسم سنگین نباید در حدی باشد که بادمجان ها را له کند!)

۴٫ هویج را به صورت خلال های نازک برش بزنید. پیاز را ریز خرد کنید. فلفل دلمه ای را به قطعات دلخواه خرد کنید( بهتر است برش های فلفل دلمه ای درشت تر باشد تا در ترشی دیده شود و رنگ سبز آن باعث جلوه بیشتر ترشی شود). پوست سیرها را نیز گرفته و بصورت نگینی خرد کنید.

۵٫ در کاسه ای هویج، پیاز،سیر ، فلفل دلمه ای، نعنا، نمک و فلفل را با یکدیگر مخلوط کنید. داخل شکم هر بادمجان مقداری از مخلوط مواد خرد شده بریزید. بادمجان ها را کمی فشار دهید تا دو لبه کمی بهم نزدیک شوند و مواد داخل آن به بیرون نریزد.

۶٫ سپس آن ها را در ظرف بچینید بطوریکه شکاف بادمجان ها به سمت بالا باشد. سرکه را به آن اضافه کنید، تا حدی سرکه بریزید که روی بادمجان ها را بپوشاند( بسته به نوع ظرفی که انتخاب کردید مقدار سرکه می تواند کم و زیاد شود). در ظرف را محکم ببندید و در جای خنک نگهداری کنید. ترشی بادمجان شکم پر معمولا پس از ۷ الی ۱۰ روز قابل خوردن است و جا می افتد.

نکته: برای تهیه این ترشی بادمجان هایی را انتخاب کنید که بدون تخم و پوست مشکی باشند. بادمجان هایی که پوست بنفش دارند طعم خوبی ندارند و معمولا تلخ یا تند می باشند. بهتر است از بادمجان هایی استفاده کنید که کمی تپل و گوشتی باشند. اگر بادمجان ها زیادی باریک و قلمی باشند ممکن است مواد داخل آن به بیرون بریزد و ترشی شما نازیبا شود.



لینک منبع :طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر؛ ساده و خوشمزه

طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر - نمناک namnak.com/طرز-تهیه-ترشی-بادمجان.p4369‎Cachedترشی بادمجان شکم پر یکی از ترشی های خوش طمع است که طرز تهیه ای بسیار ساده دارد و مواد اولیه آن همیشه و در تمام فصول در دسترس می باشد.همراه ما باشید. طرز تهیه ی ترشی بادمجان شکم پر - بیتوته www.beytoote.com/cookery/.../pickled1-stuffed1-eggplant1.html‎Cached Similarطرز تهیه ترشی بادمجان ترشی بادمجان شکم پر , مواد لازم برای ترشی بادمجان , سبزی ترشی , درست کردن ترشی بادمجان شکم پر , ترشی بادنجان , طرز تهیه انواع ترشی ... طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر | ایران کوک https://irancook.ir/10/08/ترشی-بادمجان-شکم-پر/23426/‎Cachedترشی بادمجان شکم پر: بادمجان ها را بشویید و کلاهک آنها را بگیرید. لازم نیست سر بادمجان را کامل جدا کنید ، فقط قسمتهای اضافی آن را ببرید ... آموزش کامل طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر خوشمزه با هویج و سبزیجات mepatogh.ir/5903/marinated-eggplant/‎Cached23 جولای 2017 ... آموزش کامل طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر خوشمزه با هویج و سبزیجات آموزش تهیه ترشی و دستور تهیه ترشی بادمجان شکم پر در منزل مواد لازم ترشی ... طرز تهیه ترشی بادمجان - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/269182/طرز-تهیه-ترشی-بادمجان‎Cached16 فوریه 2017 ... طرز تهیه: 1- سر و ته بادمجون هارو بگیرید و اونا رو درشت خرد کنید. 2- سیر رو پوست بکنید و خرد کنید. ... ترشی بادمجان شکم پُر؛ ساده و خوشمزه. ترشی بادمجان، ترشی بادمجان شکم پر روش دوم- آکا - آکاایران www.akairan.com/ashpazi/torshi1/6001.html‎Cached Similarترشی بادمجان یکی از ترشی های محلی استان گیلان است که طعم بسیار خوشمزه و لذیذی دارد. این ترشی خوشمزه طرز تهیه بسیار ساده و آسانی دارد و مزیت آن این است که در 3 ... ترشی بادمجان شکم پُر؛ ساده و خوشمزه - کمونه kamooneh.com/fa/news/.../ترشی-بادمجان-شکم-پُر-ساده-و-خوشمزه‎Cached27 ا کتبر 2016 ... طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر. طرز تهیه: 1. بادمجان ها را بشویید و کلاهک آنها را بگیرید. لازم نیست سر بادمجان را کامل جدا کنید ، فقط قسمتهای ... لذت آشپزی با هانی شف - ترشی بادمجان شکم پر hanichef.blogfa.com/post/367‎Cached13 ژانویه 2013 ... لذت آشپزی با هانی شف - ترشی بادمجان شکم پر - ... طرز پخت: بادمجونهای کوچولو و تپلی و سفت و ... می تونین بادمجونها رو توی آب خالی بپزین که در اینصورت چندان خوشمزه نمیشه به نظر من ... چیزکیک ساده قلب ( چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ ) هیجان آشپزی - ترشی بادمجان شکم پر ashpazkhuneman.blogfa.com/tag/ترشی-بادمجان-شکم-پر‎Cached Similar25 نوامبر 2013 ... هیجان آشپزی - ترشی بادمجان شکم پر - ترش ،شور، شیرین - هیجان آشپزی. ... کیک ساده (1) ... بنا به درخواست تعدادی از دوستان که طرز تهیه ترشیهای مختلف رو ... سراغ دستور بادمجان شکم پر،که الحق جزئه خوشمزه ترین و پر طرفدارترین ... ترشی بادمجان شکم پر - تکناز www.taknaz.net/news_detail_12125.html‎Cachedقارچ کنسروی را به صورت ساده درست کنید ... مربای بهارنارنج خوشمزه ... بادنجان قلمی کوچک : 3 کیلو * سرکه : به اندازه لازم. طرز تهیه : سبزی ترشی شامل ... بعد ازمخلوط کردن آنها، شکم بادنجان ها را ازاین مخلوط پرمی کنیم و در ظروف مخصوص ترشی می ریزیم .