مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کاهش وزن با شگفتی های آب

 پاسخ به این سؤال بستگی به شرایط آب رسانی بدن دارد، بدان معنا که اگر بدن شما در وضعیت آب رسانی مطلوب باشد و شما به اندازه کافی آب دریافت کرده باشید، مصرف آب مازاد به احتمال زیاد تفاوت زیادی ایجاد نخواهد کرد با وجود این در وضعیت آب رسانی ناکافی که شما به اندازه کافی نیاز بدن خود را به دریافت آب مرتفع نکرده اید، دریافت آب می تواند تغییرات محسوسی ایجاد کند.

به طور کلی، عدم توجه به حس تشنگی و دریافت آب کافی در میان مردم امری متداول است، به بیان دیگر ما به طور معمول نیمی از نیاز بدن به دریافت آب را نیز تأمین نخواهیم کرد.

کاهش وزن زیبایی اندام رژیم غذایی لاغر شدن بهترین روش لاغر شدن بهترین روش کاهش وزن

آب چگونه سوخت و ساز را افزایش می دهد؟

آب در هر نوع فرآیند شیمیایی سلولی  در بدن شرکت دارد، هنگامی که شما در وضعیت کم آبی قرار دارید، کارآمدی  سلولی کاهش می یابد که شامل سوخت و ساز نیز می شود. تصور کنید، شبیه به ماشین: اگر به اندازه کافی سوخت داشته باشد در حداکثر کارایی قرار دارد، در بدن هم شرایط مشابه وجود دارد.

به لحاظ تئوری، سوخت و ساز مجموعه فرآیند های شیمیایی است که در بدن رخ می دهد، اگر شما در وضعیت مطلوب آب رسانی باشید و به اندازه کافی آب دریافت کرده باشید این فرآیندهای شیمیایی به خوبی انجام می شوند. فراموش نکنید، کاهش ۱درصدی آب بدن موجب افت معنادار سوخت و ساز خواهد شد.

حس تشنگی یا گرسنگی؟

به طور معمول، تمایز بین حس گرسنگی و تشنگی برای بدن مشکل است، بنابراین اگر پس از یک پیاده روی احساس گرسنگی بر شما غلبه کرد، ممکن است بدن شما دهیدارته یا کم آب شده باشد. در این شرایط به جای خوردن یک میان وعده بهتر است یک لیوان آب گوارا را امتحان کنید.

نوشیدن آب پیش از وعده غذایی نیز به کاهش کالری دریافتی کمک می کند. نشان داده شده است که نوشیدن آب پیش از وعده های غذایی اصلی به طور میانگین موجب کاهش  ۷۵ کالری در هر وعده می شود.

شاید این رقم آن چنان به چشم نیاید ولی با ضرب ۷۵ کالری در ۳۶۵ روز شما در مدت یکسال ۲۷۰۰۰ کالری  کمتر دریافت خواهید کرد و به طور تقریبی معادل ۴ کیلوگرم کاهش وزن در طول سال می شود.

فواید آب برای دستگاه معدی روده ای

با دریافت آب کافی نه تنها به تنظیم کالری دریافتی بلکه به عملکرد مطلوب دستگاه گوارشی و پیشگیری از بروز یبوست کمک می شود. به طور معمول، افرادی که به اندازه کافی آب دریافت نمی کنند به یبوست مبتلا هستند.

آب موجب افزایش کارایی کلیه ها و فیلتراسیون مؤثر و حذف مواد زاید نیز می شود. از همه مهم تر این که دریافت ناکافی آب به صورت مزمن می تواند موجب بروز سنگ کلیه شود. هنگامی که شما به اندازه کافی آب مصرف نمی کنید، مقادیرکلسیم و سایر مواد معدنی در ادرار افزایش یافته و موجب مشکل شدن فرآیند فیلتراسیون می شوند.

چقدر آب نیاز داریم؟

فرمول ثابتی در این زمینه وجود ندارد، به طور معمول دریافت ۸ لیوان آب در طول روز توصیه شده است، با وجود این این میزان از فردی به فرد دیگر متغیر است. دریافت آب به اندازه و وزن بدن و همچنین سطح فعالیت بدنی و مکانی که شما زندگی می کنید بستگی دارد.

اگر در شرایط آب و هوایی گرم زندگی می کنید میزان آب دریافتی مورد نیاز شما افزایش می یابد. یکی از روش های بسیار خوب برای پایش وضعیت آب رسانی بدن، رنگ ادرار است. در وضعیت آب رسانی مطلوب ادرار به رنگ زرد کم رنگ می باشد.

اگر شما از یک رژیم کاهش وزن پیروی می کنید، برای موفقیت بیشتر به شما توصیه می شود علاوه بر مدیریت میزان کالری دریافتی، به اندازه کافی نیز آب بنوشید.



لینک منبع :کاهش وزن با شگفتی های آب

کاهش وزن با شگفتی های آب - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/410055/کاهش-وزن-با-شگفتی-های-آب‎Cached Similarبه احتمال زیاد در مورد آب و کاهش وزن بسیار شنیده اید، اما آیا دریافت زیاد آب واقعاً موجب کاهش وزن می شود؟ پاسخ به این سؤال بستگی به شرایط آب رسانی بدن دارد، بدان ... شگفتی های آب در ارتباط با سلامت - مجله سلامتی دکتر کرمانی مجله ... https://kermany.com/شگفتی-های-آب-در-ارتباط-با-سلامتi/‎Cached10 دسامبر 2013 ... میخواهید وزن کم کنید؟ آب کمک میکند متابولیسم بدن بالا رود و احساس سیری کنید. آب را جایگزین نوشیدنی های پرکالری کنید و قبل از هر وعده اصلی یک لیوان ... سنگ کلیه تشکیل نمی شود پس با خوردن آب کافی این خطر را کاهش دهید. پایگاه آموزش علوم تجربی - شگفتی های آب tajbakhsh-oloum.blogfa.com/post/45/شگفتی-های-آب‎Cachedاگر به دنبال کاهش وزن هستید،بدانید که آب باعث افزایش متابولیسم بدن می شود و ... به هنگام تشنگی،بدن و مغز،برای انجام فعالیت های خود با فشار و استرس مواجه می ... شگفتی های سبوس گندم در لاغری و کاهش وزن www.fardanews.com/.../شگفتی‎های-سبوس-گندم-در-لاغری-و-کاهش-وزن‎Cached13 ژانویه 2017 ... سبوس گندم با کیفیت باید دارای گرم فیبر و 8 گرم شکر باشد. مکمل های سبوس گندم برای کاهش وزن مناسب می باشند. وقتی در روده با آب ترکیب می ... پایگاه اینترنتی سلامت - شگفتی های آب در رژیم غذایی healthly.blogfa.com/post/14/شگفتی-های-آب-در-رژیم-غذایی‎Cachedشگفتی های آب در رژیم غذایی ... نوشیدن آب به برنامه کاهش وزن شما کمک می کند. ... 16- آب لازم برای بدن به ازای هر کیلو وزن بدنتان با توجه به فعالیت و نوع آب و هوا از یک ... کاهش وزن با شگفتی های آب - نماینده | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/5241423 8 آگوست 2015 ... کاهش وزن با شگفتی های آب. به احتمال زیاد در مورد آب و کاهش وزن بسیار شنیده اید، اما آیا دریافت زیاد آب واقعاً موجب کاهش وزن می شود؟ ... ادامه خبر. آشنایی با اثرات شگفت انگیز آب در بدن - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../آشنایی-با-اثرات-شگفت-انگیز-آب-در-بدن‎Cached Similar4 فوریه 2013 ... یکی از شگفتیهای بسیار عجیب ساختمان بدن ما انسانها ، مقدار آبی است که در بدن ... چیزی در حدود چهل و نه کیلو گرم آب در یک مرد با وزن متوسط وجود دارد. ... به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اگر می خواهید از کاهش آب بدن در امان بمانید ... شگفتی‌های بهداشتی آب - مرکز جامع سرطان old.ncii.ir/Slideview690b.html?slideshowid=35‎Cachedشگفتی‌های بهداشتی آب. ... با نوشیدن آب، سوخت و ساز بدن کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند افزایش می‌یابد و به آنها ... با نوشیدن آب می‌توان تنش (استرس) را کاهش داد. فواید نوشیدن آب : از کاهش وزن تا از بین بردن سموم و مواد زائد از بدن - کوکا www.coca.ir/آب-کاهش-وزن/‎Cachedکاهش وزن با شگفتی های آب ! حدود 90٪ زنان در حال کاهش وزن که با این سؤال مواجه شدند، پاسخشان «بله» بود! بله، واقعا آب باعث کاهش وزن شما می‌شود. حالا شاید با خود ... آب لاغری | کی و چقدر نوشیدن آب موجب لاغری می شود - نمناک namnak.com/زمان-نوشیدن-آب-برای-لاغری.p29685‎Cachedآب و لاغری رابطه ای دیرینه با هم دارند. حتما شما هم از فواید آب برای کاهش وزن سریع تر و سوزاندن چربی های شکم و پهلو شنیده اید پس بهتر است از بهترین زمان نوشیدن مایه ...