مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مواد خوراکی و غذاهای تاثیرگذار در بروز سردرد

محققان طی این مطالعات دریافتند که مواد غذایی دودی شده و یا فرآوری شده همچون گوشت، ماهی و سبزیجات که در آن از ترکیباتی چون نمک، نیترات سدیم و یا شکر استفاده شده در ایجاد سردرد بسیار موثر هستند.

از دیگر مواد موثر در ایجاد سردرد می توان به پنیرهای کهنه و چندین ساله، مرکبات، ترشی کلم و سس سویا نیز اشاره کرد.

عامل سردرد درمان سردردهای معمولی

بر اساس گفته محققان، این مواد غذایی حاوی تیرامین هستند که از تجزیه پروتئین ها در مواد غذایی مانده (چندین ماهه یا چندین ساله) تشکیل شده و می تواند باعث افزایش فشار خون و در نتیجه به عنوان عاملی موثر برای بروز سردرد ظاهر شود.

لازم به توضیح است که تیرامین اسید آمینه ‌ای است که به طور طبیعی در غذاهای مانده وجود دارد. بر اساس مطالعات انجام شده در این زمینه، به طور معمول هر قدر ماده غذایی پروتئینی مانده‌ تر باشد، تیرآمین آن نیز بیشتر خواهد بود.

پژوهشگران معتقدند پرهیز از مصرف مواد غذایی حاوی تیرآمین مانند پنیر مانده، برخی گوشت‌ های فرآوری‌ شده و غذاهای ایجاد کننده فشار خون، به ویژه برای افرادی که از داروهای بازدارنده مونوآمین اکسیداز برای درمان سردرد خود استفاده می کنند، ضروری به نظر می‌ رسد چراکه مصرف غذاهای حاوی تیرامین همزمان با مصرف داروهای مهارکننده مونوآمین اکسیدازها موجب افزایش بیش از حد فشار خون خواهد شد.



لینک منبع :مواد خوراکی و غذاهای تاثیرگذار در بروز سردرد

مواد خوراکی تاثیرگذار در بروز سردرد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان ... www.mehrnews.com/.../مواد-خوراکی-تاثیرگذار-در-بروز-سردرد‎Cached Similar17 آگوست 2015 ... گروهی از پژوهشگران در یک پروژه تحقیقاتی برای شناسایی غذاهای عامل ایجاد سردرد به بررسی برخی از مواد غذایی خاص پرداختند. مواد خوراکی تاثیرگذار در بروز سردرد - روزنامه آفرینش afarineshdaily.ir/afarinesh/News.aspx?NID=148015‎Cached20 آگوست 2015 ... گروهی از پژوهشگران در یک پروژه تحقیقاتی برای شناسایی غذاهای عامل ایجاد سردرد به بررسی برخی از مواد غذایی خاص پرداختند. به گزارش مهر، محققان ... مواد خوراکی و غذاهای تاثیرگذار در بروز سردرد -آکا - آکاایران www.akairan.com/health/.../news201510282149635698.html‎Cached28 ا کتبر 2015 ... گروهی از پژوهشگران در یک پروژه تحقیقاتی برای شناسایی غذاهای عامل ایجاد سردرد به بررسی برخی از مواد غذایی خاص پرداختند. محققان طی این ... مواد خوراکی و غذاهای تاثیرگذار در بروز سردرد | ساتین saten.ir/78458/مواد-خوراکی-و-غذاهای-تاثیرگذار-در-بروز/‎Cached17 آگوست 2015 ... گروهی از پژوهشگران در یک پروژه تحقیقاتی برای شناسایی غذاهای عامل ایجاد سردرد به بررسی برخی از مواد غذایی خاص پرداختند. محققان طی این ... دولت بهار:مواد خوراکی تاثیرگذار در بروز سردرد www.dolatebahar.com/telex-129156.html‎Cached17 آگوست 2015 ... به گزارش خبرنگار مهر، محققان طی این مطالعات دریافتند که مواد غذایی دودی شده و ... فشار خون و در نتیجه به عنوان عاملی موثر برای بروز سردرد ظاهر شود. میگرن را با غذا درمان کنید - بیتوته www.beytoote.com/health/nutrition/treat-migrain2-food.html‎Cached Similarمواد غذایی مضر برای بدن,مصرف مواد غذایی مضر ... برخی افزودنی ها هم می تواند در بروز سردرد میگرنی نقش داشته باشد، به همین دلیل ... به میگرن باید از مصرف گوشت های فرآوری شده مثل سوسیس، کالباس و تمام غذاهای ... برخی مبتلایان می تواند محرک باشد، باید سه تا پنج وعده میوه در روز مصرف کنند. ... زیبا آرایش کنید و جوان تر بمانید-*-. غذاهای مفید برای تسکین سردرد - بیتوته www.beytoote.com/health/.../foods1-relieve-headaches.html‎Cached Similarتسکین سردرد غذاهای مفید برای تسکین سردرد علت بروز سردرد علل سردرد درمان های ... نکند،ضمن آنکه شناسایی مواد غذایی که باعث تسکین سردرد می شود مفید است . مواد خوراکی فرآوری شده و دارای نمک، نتیترات سدیم و شکر در بروز ... www.pezeshk.us/?p=31335‎Cachedپژوهشگران علوم پزشکی نتیجه مطالعات یک پروژه تحقیقاتی برای شناسایی غذاهای عامل ایجاد سردرد را منتشر کردند. به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز، ... این مواد غذایی باعث سردرد میگرنی می شوند - پارسی طب fa.parsiteb.com/این-مواد-غذایی-باعث-سردرد-میگرنی-می-شون/‎Cached Similarدر این مطلب چند نمونه از اصلی‌ترین مواد غذایی ایجادکننده‌ی سردرد را عنوان می‌کنیم. ... در ترکیب برخی از پنیرها مانند «تیرامین» می‌تواند باعث بروز میگرن و تشدید آن ... مواد خوراکی و غذاهای تاثیرگذار در بروز سردرد tasalamati.com/e/bnOy/‎Cachedگروهی از پژوهشگران در یک پروژه تحقیقاتی برای شناسایی غذاهای عامل ایجاد سردرد به بررسی برخی از مواد غذایی خاص پرداختند. محققان طی این مطالعات دریافتند که مواد ...