مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

“آش ماش” | طرز تهیه آش محلی مهریز (آش ماش) | غذاهای محلی استان یزد

“آش ماش” | طرز تهیه آش محلی مهریز (آش ماش) | غذاهای محلی استان یزد

نحوه پخت آش ماش یزدی,طرز تهیه آش ماش یزدی

آش ماش از غذاهای محلی استان یزد به ویژه شهرستان مهریز به شمار می رود. البته این آش در استان گلستان هم طبخ می شود. مواد آن سبزی و ماش و گاهی سیب‌ زمینی ریز است. در منشاد این آش را در زمستان برای صبحانه می‌ پزند و در زمان مراسم عزاداری و روز دفن میت، یکی از نزدیکان صاحب عزا می‌ پزد و به خانه عزادار می‌ برد. ایرانیان قدیم ماش را « مِچ » می گفتند و زمانی که به زبان عربی وارد شد ماش نام گرفت.

 

مواد لازم جهت تهیه آش ماش یزدی:

 ماش ۱ پیمانه 
 برنج نصف پیمانه 
سبزی آش (تره، جعفری، گشنیز، اسفناج)  ۱ و نیم پیمانه خرد شده 
 رب گوجه ۱ قاشق غذاخوری 
نمک، فلفل، زرچوبه به مقدار لازم
پیاز داغ به مقدار لازم
نعناع داغ به مقدار لازم

 

طرز پخت آش ماش یزدی :

این که می گویم این آش زود آماده می‌شود برای این است که ماش احتیاج به خیساندن ندارد. برنج را قبل از شروع به کار خیس نمایید. ماش را با ۲ قاشق پیاز داغ و نمک و زرچوبه و ۴ لیوان آب داغ می‌گذاریم بپزد.

 

وقتی ماش باز شد و نیم پز شد، برنج خیس خورده را به آن اضافه می‌کنیم و با درنظر گرفتن اینکه برنج آب می برد، آبش را اندازه می کنیم. هر از گاهی هم می‌ زنیم تا برنج ته نگیرد. برنج باید خوب از هم باز شود. وقتی حسابی نرم شد، سبزی را اضافه می کنیم.

 

رب گوجه و نمک و فلفل را در روغن کم، تفت می‌دهیم و در آش می ریزیم. ادویه آش را میزان می‌کنیم و می گذاریم آش جا بیفتد. در روغن داغ، نعناع خشک را می ریزیم و هم می‌زنیم و زود از روی حرارت برمی داریم تا سیاه نشود.

 

موقع سرو، روی آش را با کمی کشک، پیاز و نعناع داغ تزیین می کنیم. این آش سیر داغ ندارد.

 

منبع : citypedia.ir



لینک منبع :“آش ماش” | طرز تهیه آش محلی مهریز (آش ماش) | غذاهای محلی استان یزد

طرز تهیه آش ماش یزدی-غذاهای محلی استان یزد www.citypedia.ir/آش-ماش-یزدی-طرز-تهیه/‎Cached Similarآش ماش از غذاهای محلی استان یزد به ویژه شهرستان مهریز به شمار می رود. البته این آش در استان گلستان هم طبخ می شود. مواد آن سبزی و. "آش ماش" | طرز تهیه آش محلی مهریز (آش ماش) | غذاهای محلی استان یزد • انواع ... https://baelm.net/آش-ماش-طرز-تهیه-آش-محلی-مهریز-آش-ماش-غذ/‎Cached"آش ماش" | طرز تهیه آش محلی مهریز (آش ماش) | غذاهای محلی استان یزد آش ماش از غذاهای محلی استان یزد به ویژه شهرستان مهریز به شمار می رود. البته این آش در اس. طرز تهیه آش ماش یزدی ؛ غذا محلی استان یزد - ابرتازه ها www.abartazeha.com/news/138853/آش-ماش-یزدی-directions/‎Cachedطرز تهیه آش ماش یزدی ؛ غذا محلی استان یزد - آش ماش یزدی, پخت آش یزدی, طرز تهیه آش یزدی - آش ماش از غذاهای محلی استان یزد به ویژه شهرستان مهریز به شمار می رو. طرز تهیه آش ماش یزدی - onvansho onvansho.ir/result/طرز-تهیه-آش-ماش-یزدی.html طرز تهیه آش ماش یزدی آش ماش از غذاهای محلی استان یزد به ویژه شهرستان مهریز به شمار می . طرز تهیه حلیم یزدی tohi powerset ir آش یزدی طرز تهیه آش یزدی روش تهیه آش ... غذاهای سنتی استان یزد - کجارو www.kojaro.com/2015/12/20/46123/yazd-province-cuisine/‎Cached Similar20 دسامبر 2015 ... توصیه می‌کنیم این آش مقوی و خوشمزه را در فصل سرد زمستان، تهیه و نوش ... یکی دیگر از غذاهای سنتی استان یزد آش ماش است که بویژه در شهرستان ... از غذاهای محلی و قدیمی سرزمین خود می‌شناسند که بیشتر در شهرستان مهریز طبخ می‌شود. غذاهای محلی استان یزد - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/343666/غذاهای-محلی-استان-یزد‎Cached27 ژوئن 2016 ... غذاهای محلی استان یزد. طرز تهیه: 1. ابتدا چغندر را پوست کنده، سپس آن را به .... آش ماش از غذاهای محلی استان یزد به ویژه شهرستان مهریز به شمار می رود. آش های سنتی یزد | خوش گذرانی خوشمزه - کارناوال www.karnaval.ir/ash-yazd-traditional‎Cached Rating: 4.8 - 25 reviews غذاهای سنتی یزد,غذاهای محلی یزد,آش های سنتی یزد,آش های یزدی,معروف ترین آش های یزد, غذاهای معروف یزدی,آشنایی با غذاهای ستی یزد و آش ... اگر در استان یزد به شهر مهریز سر زدید چشیدن آش ماش را فراموش نکنید. ... این آش خوشمزه طرز تهیه ی مخصوصی هم دارد . غذای محلی | آش ماش یزدی yazd.shazdemosafer.com/adab-details.php?adab=26 اگه به شهر مهریز استان یزد سر زدین یادتون نره که آش ماش رو حتما امتحان کنین، این آش سنتی پر از خاصیته و خیلی زودم آماده میشه و یزدی ها توی روزهای سرد سال اون رو به ... یزد چه غذاهای سنتی خوشمزه ای دارد | معرفی جاذبه های گردشگری ایران و جهان www.elmesafar.ir/یزد-چه-غذاهای-سنتی-خوشمزه-ای-دارد/‎Cached24 سپتامبر 2016 ... یزد را با بادگیرهایش می شناسند و شیرینی های خوشمزه اش. ... آش ماش بیشتر در شهرستان مهریز طبخ می شود. ... یزدی ها برای تهیه آن از سبزی آش، بلغور گندم، عدس، لوبیا چشم بلبلی، برنج، آب مرغ یا آب گوشت، ... قلیه کدو ازجمله غذاهای سنتی و محلی استان یزد است که معمولا در فصل پاییز بیش از دیگر فصول طبخ می شود. طرز تهیه آش ماش یزدی - میهن مگ https://mihanmag.com/post/.../طرز_تهیه_آش_ماش_یزدی‎Cached24 مه 2017 ... چهارشنبه, 03 خرداد ماه 1396 در 20:55:51 نحوه تهیه سوپ ماش رشد نحوه تهیه سوپ ماش رشد آش ماش از غذاهای محلی استان یزد به ویژه شهرستان مهریز.