مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بی حجاب باش و با حیا!

بی حجاب باش و با حیا!

«مهرداد فرهمند» خبرنگار شبکه «بی‌بی‌سی فارسی» در قاهره، در سالگرد آغاز فعالیت “صفحه فیسبوکی برای ترویج بی حیایی در بین زنان ایرانی” که توسط همکار سابقش «مسیح علی‌نژاد» اداره می‌شود، طی گزارشی به وضعیت زنان بی‌حجاب در مصر پرداخت.

زن بی حجاب دختر بی حجاب بیوگرافی مهرداد فرهمند بیوگرافی مسیح علی نژاد

این گزارش با صدای اذان و نشان‌دادن آرایش‌کردن دختری مصری به‌نام «جهاد» که به تازگی حجاب از سر خود ربوده، آغاز می‌شود. «مهرداد فرهمند» در این گزارش که برای مخاطبین فارسی‌زبان بی‌بی‌سی به‌ویژه زنان و دختران ایرانی تهیه کرده، گفت: “جهاد تا دو هفته‌پیش باحجاب بود. بی‌حجابی او ارتباطی با اعتقادات مذهبی‌اش ندارد و اکنون نیز به اعتقادات اسلامی‌پایبند است(!)، اما بی‌حجاب شده تا به تناقضی در زندگی‌اش پایان دهد”.

دختر مصری در این ویدئو ادعا کرد از آنجایی که افراد با حجاب در مصر متانت و حیا ندارند و با وجود داشتن حجاب سر، به خود زینت‌آلات آویزان می‌کردند و شلوارهای تَنگ و چسبان می‌پوشیدند، بنابراین شیوه بی‌حجابی را در پیش گرفته تا به‌گفته خود به این تناقض پایان دهد.

«بی‌بی‌سی فارسی» در این گزارش به مخاطبین خود اینگونه القا کند که حیا و عفت زنان به محجبه‌بودن ارتباطی ندارد و زنان بی‌حجاب نیز می‌توانند باحیا باشند. این رسانه انگلیسی حتی پا را فراتر گذاشت و مدعی شد بسیاری از زنان باحجاب نیز باحیا نیستند و دارای فساد اخلاقی هستند.

 زن بی حجاب دختر بی حجاب بیوگرافی مهرداد فرهمند بیوگرافی مسیح علی نژاد

«جهاد» از بی‌توجهی خانواده و آشنایان به وی پس از بی‌حجابی اشاره و به‌طور ضمنی اذعان کرد که حجاب و ارزش‌های اسلامی‌در بین مردم مصر جایگاه مهمی‌دارد. البته «مهرداد فرهمند» بر خلاف اسناد و شواهد تاریخی، در این گزارش مدعی شد که حجاب در بین زنان مصری سابقه چندانی ندارد و تا چند دهه پیش حتی یک زن باحجاب در مصر پیدا نمی‌شد!

«بی‌بی‌سی فارسی» در این گزارش از زبان خبرنگاری مصری به‌نام «شریف شوباشی» گفت: “اسلام سیاسی به زور تهدید و سرکوب و تروریست روانی(!) این نوع حجاب را در مصر به وجود آورده، به‌طوری که مردم فکر می‌کنند زنی که بی‌حجاب است شرافت و عفت ندارد … ما می‌خواهیم مفاهیم را اصلاح کنیم و به جای خود بازگردانیم …”

در پایان این گزارش، «بی‌بی‌سی فارسی» تاکید می‌کند که زنان مصری در پاسخ به دعوت کمپین‌های مختلف که از زنان خواسته‌اند تا باحجاب و بی‌حجاب از خود در میدان التحریر قاهره عکس بگیرند، کاملا بی‌اعتنا بوده‌اند که حجاب و بی‌حجابی زنان مصری به اسلام سیاسی ارتباطی ندارد.

گفتنی است، تا پیش از انقلاب مصر و سقوط حکومت حسنی‌مبارک داشتن حجاب در ادارات دولتی این کشور ممنوع بود. «بی‌بی‌سی فارسی» در این گزارش کوشیده تا به مخاطب خود القا کند که “اگر حکومت تو را به داشتن یا برداشتن حجاب مجبور می‌کند، تو باید بر اساس آنچه می‌اندیشی عمل کنی و نه آنچه به تو گفته می‌شود.”/جنبش مقابله با رسانه های بیگانه

بیوگرافی مسیح علی نژاد بیوگرافی مهرداد فرهمند دختر بی حجاب زن بی حجاب



لینک منبع :بی حجاب باش و با حیا!

Images for بی حجاب باش و با حیا! جام نیوز :: JamNews - بی‌حجاب باش و باحیا! www.jamnews.ir/detail/News/477533‎Cached9 مه 2015 ... بی‌حجاب باش و باحیا! «مهرداد فرهمند» خبرنگار شبکه «بی‌بی‌سی فارسی» در قاهره، در سالگرد آغاز فعالیت "صفحه فیسبوکی برای ترویج بی حیایی ... بی‌حجاب باش و باحیا! +عکس - هر چی تو بگی ishaparak.blogsky.com/1394/02/30/.../بی‌حجاب-باش-و-باحیا-عکس‎Cached20 مه 2015 ... بی‌حجاب باش و باحیا! +عکس. «مهرداد فرهمند» خبرنگار شبکه «بی‌بی‌سی فارسی» در قاهره، در سالگرد آغاز فعالیت کمپین «آزادی یواشکی زنان در ... بی حجاب باش و با حیا! - اخبار ستاره ها ، اخبار چهره ها ، سلبریتی ها www.akairan.com/biography/superstar/news2015116813846552.html بیوگرافی مسیح علی نژاد,بیوگرافی مهرداد فرهمند,دختر بی حجاب,[categoriy ... دختر مصری در این ویدئو ادعا کرد از آنجایی که افراد با حجاب در مصر متانت و حیا ندارند و ... بی حجاب باش و با حیا! - باشگاه خبرنگاران نوجوان https://yjcnews.ir/search/?q=بی+حجاب+باش+و+با+حیا%21‎Cached17 ساعت قبل ... ساعت 24-امیر تتلو اعلام کرد که تتوی بی حجاب مادرش را با حجاب کرده است! امیر تتلو که در این چند روز اخیر اظهار نظراتش (!) درباره حجاب, حاشیه ساز ... بی‌حجاب باش و باحیا! - موسسه فرهنگی هنری کاربردی خیبر www.afra1.com.reihane.ir/?part=news&inc=news&id=2055‎Cached10 مه 2015 ... گزارش بی‌بی‌سی فارسی در سالگرد آغاز فعالیت صفحه فیسبوکی برای ترویج بی حیایی در بین زنان ایرانی. بی بی سی: بی حجاب باش، باحیا باش! - شبکه خبری تحلیلی تیتر1 tnews.ir/news/121941246081.html‎Cached«مهرداد فرهمند» خبرنگار شبکه «بی بی سی فارسی» در قاهره، در سالگرد آغاز فعالیت کمپین «آزادی یواشکی زنان در ایران» در فیسبوک که توسط همکار سابقش «مسیح ... بی حجاب باحیا | تبادل نظر نی نی سایت www.ninisite.com/discussion/topic/1327064/بی-حجاب-باحیا?...‎Cached30 آوریل 2017 ... من به شخصه بی حجاب باحیا و متین و باوقار خیییییلی زیاد دیدم. ... این گرگ گردد با تو پیر/روز پیری گرچه باشی همچو شیر/ناتوانی در مصاف گرگ ... آیا زنان بی حجاب تمایل به برهنگی دارن و بی حیا و ناپاک هستند؟ https://hammihan.com/answer/22075‎Cachedیکی تو هم میهن به من گفت تو که به حجاب اعتقاد نداری میخوای برهنه باشی و بی حیا!! ... در مورد باحجابها عمل حجاب اگه با حیا همراه باشه قطعا اونا رو در برابر خیلی از این ... بی حجابِ با حیا - من و افکارم khodkar.parsiblog.com/Posts/126/بی+حجابِ+با+حیا/‎Cached Similar4 مه 2014 ... کاری هم نداشتند که طرف بی حجابِ با حیا باشد یا بی حجاب بی حیا. در نظر آنها همین که چادر به سر داشته باشی یعنی اینکه راه خدا را در پیش گرفته ای.