مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

درخت و تقویت حافظه !

همه مطالبی در مورد تقویت حافظه و روش های افزایش ماندگاری محفوظات ذهنی به گوشتان رسیده بود. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که طبیعت نقش بسزایی در هوش و حافظه انسان ها دارد. نمونه اش را در پایین توضیح می دهیم.

تقویت حافظه با بالا رفتن از درخت!

تحقیقاتی که توسط راس و رتیسی آلووی۱ در دانشکده روان شناسی دانشگاه فلوریدای شمالی صورت گرفته نشان می دهد که فعالیت های دینامیکی همچون بالا رفتن از درخت در یک بازی زمانی کوتاه می تواند تاثیرات چشمگیری بر رشد شناختی و عملکرد حافظه داشته باشد. جالب است که تقویت حافظه فعال به طیف گسترده ای از فعالیت ها از درس خواندن گرفته تا ورزش بستگی دارد.

نتایج این تحقیق به تازگی در مجله مهارتهای ادراک و حرکت منتشر شده است ادعا می کند که درگیر شدن حتی به میزان دو ساعت در هر یک از این فعالیت های بدنی می تواند بر عملکرد حافظه اثر مطلوب باقی بگذارد. بهبود عملکرد حافظه نیز می تواند به نوبه خود در اکثر زمینه های زندگی انسان نقش موثری ایفا کند بنابراین اینکه بدانیم انجام فعالیت های ورزشی و حسی – حرکتی می تواند در تقویت حافظه موثر باشد بسیار جالب است.

هدف از این آزمایش، بررسی این نکته بود که آیا فعالیت های حسی تعادلی می تواند حتی در یک زمان کوتاه بر عملکرد حافظه فعال اثرگذار باشد یا خیر. حس تعادل، آگاهی انسان از موقعیت و جهت یابی است که با حافظه فعال رابطه تنگاتنگی دارد. محققان در این آزمایش افراد بزرگسال بین ۱۸ تا ۵۹ سال را در زمینه عملکرد حافظه مورد بررسی قرار دادند. سپس از آنها خواستند فعالیت های بدنی تعادلی را انجام دهند.

تمرینات حفظ تعادل

در این مطالعه، فعالیت های تعادلی انتخاب شده شامل بالا رفتن از درخت، راه رفتن یا خزیدن روی لبه ای با پهنای حدود ۳ اینچ، حرکت با توجه به وضعیت بدن، دویدن با پای برهنه، حرکت از رو یا زیر مانع و همین طور حمل و جا به جا کردن اجسام سنگین بود. بعد از دو ساعت از آغاز فعالیت های بدنی تعادلی، محققان دریافتند ظرفیت عملکرد حافظه فعال در این افراد تا ۵۰% افزایش یافته که تغییر بسیار قابل ملاحظه ای است.

محققان همچنین دو گروه کنترل نیز داشتند یک گروه اعضای یک کلاس دانشگاهی بودند که در حال یاد گرفتن اطلاعات جدید بودند محققان بررسی می کردند که آیا کسب اطلاعات جدید می تواند عملکرد حافظه را افزایش دهد یا خیر و گروه کنترل دوم، اعضای یک کلاس تمرین یوگا بودند که حرکت های تعادلی را به صورت ایستا و استاتیک انحام می دادند.

نتایج تحقیق نشان داد که هیچ کدام از این دو گروه شاهد، تغییر محسوسی را در عملکرد حافظه فعال خود نشان نمی دادند.

محققان نتیجه گرفتند فعالیت های تعادلی با تحرک تاثیر بسیار بیشتر و چشمگیرتری بر افزایش عملکرد و ظرفیت حافظه فعال باقی می گذارد در حالیکه سایر فعالیت های تعادلی ایستا یا فعالیت های یادگیری تاثیری به قوت و قدرت فعالیت های تعادلی با تحرّک بر روی عملکرد حافظه فعال باقی نمی گذارند.

محققان پیشنهاد می کنند که انجام فعالیت های تعادلی پر تحرک همانند حرکت روی لبه کم عرض، بالا رفتن از درخت یا صخره، حرکت بین یا زیر و روی موانع و جا به جایی اجسام با سنگینی متناسب می تواند علاوه بر تاثیرات بر سلامت جسم، عامل مهمی بر تقویت حافظه فعال انسان به شمار آید.



لینک منبع :درخت و تقویت حافظه !

Images for درخت و تقویت حافظه ! درخت و تقویت حافظه ! - سلامتی salamati.ir/2017/05/30/درخت-و-تقویت-حافظه/‎Cached30 مه 2017 ... همه مطالبی در مورد تقویت حافظه و روش های افزایش ماندگاری محفوظات ذهنی به گوشتان رسیده بود. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که طبیعت نقش ... بالا رفتن از درخت به تقویت حافظه کمک می کند - خبرگزاری مهر | اخبار ... www.mehrnews.com/.../بالا-رفتن-از-درخت-به-تقویت-حافظه-کمک-می-کند‎Cached25 آگوست 2015 ... طبق یافته جدید محققان بالا رفتن از درخت یک شیوه جالب برای افزایش قدرت ذهنی، افزایش توان حافظه و تمرین تعادل است. درخت حافظه | دکتر فهمیده: خانه derakhtehafezeh.com/‎Cached Similarدرخت حافظه با هدف ایجاد تغییرات اساسی در روش یادگیری و افزایش بازدهی به کارگیری از خافظه در جهت سهولت ... کارگاه تقویت حافظه و یادگیری بدون فراموشی. 228. تقویت حافظه (روش درخت) - موفقیت نا محدود - بلاگ اسکای vanizan.blogsky.com/1395/09/13/post-402/تقویت-حافظه-روش-درخت- 3 دسامبر 2016 ... تقویت حافظه (روش درخت) - موفقیت نا محدود - راهبردها و مهارت هایی که قدرت پنهان شما را برای کسب موفقیت ,اشکار می سازد .h3, h2 - موفقیت نا محدود. تاثیر بالا رفتن از درخت روی تقویت حافظه www.entekhab.ir/fa/.../تاثیر-بالا-رفتن-از-درخت-روی-تقویت-حافظه‎Cachedتقویت حافظه فعال می‌تواند تاثیرات مفیدی بر بخش‌های مختلفی از زندگی داشته ... داشتند که انجام فعالیت‌های جسمانی از قبیل بالا رفتن از درخت و پیاده‌روی با پای ... آپارات - سمینار درخت حافظه www.aparat.com/result/سمینار_درخت_حافظه‎Cachedآپارات - سمینار درخت حافظه. ... تندخوانی ، تقویت حافظه ، روش مطالعه ، سمینار آموزشی · حمید وجکانی ... جامعترین پکیج تندخوانی ، تقویت حافظه، مطالعه و کنکور. تاثیر بالا رفتن از درخت روی تقویت حافظه - مرکز مشاوره آگاهانه www.agahane.net/تاثیر-بالا-رفتن-از-درخت-روی-تقویت-حافظه/‎Cached11 مارس 2017 ... تاثیر بالا رفتن از درخت روی قدرت ذهن متخصصان سلامت می‌گویند: انجام فعالیت‌هایی نظیر بالا رفتن از درخت و پیاده‌روی با پای برهنه در تقویت ... یادداشت برداری به روش «درخت حافظه» - کانون فرهنگی آموزش قلم چی www.kanoon.ir/Article/6998/یادداشت-برداری-به-روش-درخت-حافظه‎Cached27 آگوست 2012 ... در یادداشت برداری به روش «درخت حافظه»، مطالب به‌صورت «فهرست‌وار» نوشته نمی‌شوند، بلکه شکل شاخه‌ای دارند. اساس کار به این‌گونه است که موضوع ... درخت حافظه - کانون فرهنگی آموزش قلم چی www.kanoon.ir/result/درخت-حافظه‎Cachedدرخت-حافظه در یادداشت برداری به روش «درخت حافظه»، مطالب به‌صورت «فهرست‌وار» نوشته نمی‌شوند، بلکه شکل شاخه‌ای دارند. اساس کار به این‌گونه است که موضوع اصلی و ...