مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مزایای مصرف کنگر برای بدن

آیا تا بحال کنگر خورده اید و از مزایای درمانی این گیاه پرخاصیت بهره مند شده اید می خواهیم در مورد این گیاه بیشتر بدانیم با راهنمایی های متخصصین تغذیه در این زمینه آشنا شوید این گیاه در فصل بهار بیشتر یافت می شود

مزایای مصرف کنگر برای بدن

این گیاه خوراکی در درمان آلبومین و کم‌خون، بی‌اشتهایی، تهوع، اسهال خفیف یا یبوست، نارسایی کبد تاثیرات مفیدی خواهد گذاشت .

فصل بهار فصل نوبرانه های خدادادی بسیاری است که خواص درمانی ودارویی زیادی دارند ودراین فصل ازسال کام مردم را شیرین می سازند.فصل بهار پر از نوبرانه است، از جمله نوبرانه‌های فصل بهار کنگر است که دارای خواص درمانی زیادی می باشد.

کنگر يكي از فراوان ترين گياهان مناطق كوهستاني و استيپي ايران است. انتشار جغرافيايي آن تقريباً در كليه مناطق كوهستاني ايران، در دامنه هاي الوند، بين همدان و تويسركان، همدان، كرمانشاه و… بصورت خودرو به فراواني مي رويد.

در دامنه کوه ها و زمین های زراعی شهرستان سرپل ذهاب بنا به موقعیت جغرافیایی، شرایطی مستعد برای رشد این نوع گیاه خوراکی فراهم است و هرساله قبل از فصل بهار گیاه کنگربصورت خودرو با برگ‌های خاردار و ساقه‌های ضخیم شبیه به كرفس تا پایان فروردین ماه رو به رویش است و مورد استقبال بی نظیر مردم و گردشگران و مسافران نوروزی قرار می گیرد.

و مصرف کنندگان از آن در پخت سوپ، خورش و حتی به‌صورت خام در سالاد استفاده می‌كنند.

خواص درمانی و دارویی این نوع گیاه خوراکی از اهمیت خاصی برخوردار است، عصاره برگ و ریشه کنگر برای جلوگیری از رسوب چربی در جدار رگ‌ها مفید بوده و در درمان یرقان، سوءهاضمه، احساس ناراحتی در معده، نفخ، بی‌اشتهایی، تهوع، اسهال خفیف یا یبوست، نارسایی کبد، دفع مزمن آلبومین و کم‌خونی بعد از جراحی موثر بوده و از کبد در برابر سموم شیمیایی محافظت می‌کند.

محققان معتقدند وجود ماده‌ای به نام سینارین در عصاره برگ كنگر، باعث كاهش كلسترول و تری‌گلیسیرید خون می‌شود. در ضمن همین ماده به همراه ماده دیگری به نام اسید كافئیك موجود در كنگر، كبد را در برابر عفونت حفظ می‌كنند.

کنگر بیشتر مورد استفاده کسانی است که داروهای بیماریهای مزمن مثل دیابت، فشار، روماتیسم و نظایر آن را مصرف می کنند زیرا این گیاه می تواند به پاکسازی کبد آنها از سموم دارو کمک کند.

كنگر طبیعتی گرم و خشك دارد و به همین علت آن را با ماست نیز می‌خورند و در ضمن برای آن دسته از افرادی كه گرم‌مزاج هستند، خوردن آن توصیه می‌شود. علاوه بر این، كنگر منبع غنی پتاسیم است



لینک منبع :مزایای مصرف کنگر برای بدن

مزایای مصرف کنگر برای بدن - سلامتی salamati.ir/2017/05/30/مزایای-مصرف-کنگر-برای-بدن/‎Cached30 مه 2017 ... آیا تا بحال کنگر خورده اید و از مزایای درمانی این گیاه پرخاصیت بهره مند شده اید می خواهیم در مورد این گیاه بیشتر بدانیم با راهنمایی های متخصصین ... کنگر خوردن چه فایده‌ای دارد؟ - تبیان article.tebyan.net/206674/کنگر-خوردن-چه-فایده-ای-دارد-‎Cached28 آوریل 2012 ... خوردن برگ کنگر تولید کلسترول در بدن را پایین می‌آورد. ... همچنین اشخاصی که نسبت به کنگر یا خواص سینارین حساسیت دارند، باید از مصرف این ... از جادوی کنگر و ماست چه می‌دانید؟ - افکار نیوز www.afkarnews.ir/بخش.../240209-از-جادوی-کنگر-ماست-چه-می-دانید‎Cached Similar19 جولای 2013 ... این سبزی که از آن با نام مغذی ترین سبزی بهاری یاد می شود خواص درمانی متنوعی دارد. ... ضمن آنکه تماس جوشانده کنگر با بدن موجب از بین رفتن آلودگی ها از سطح ... ضمن آنکه افرادی که مصرف کنگر را در برنامه غذایی هفتگی خود داشته ... خواص کنگر - بیتوته www.beytoote.com/cookery/khavas.../properties-artichoke.html‎Cached Similarشنبه, 21 مرداد 1396. آشپزی و تغذیهخواص مواد غذاییخواص کنگر ... افرادی که ناراحتی‌های کلیوی و کبدی شدید دارند از مصرف برگ کنگر پرهیز کنند. زنان باردار و کودکان ... برنامه آسان ٧ ساعته براى کاهش وزن ٥ تا ٧ کیلو و سایز ١٥ cm موضعى بدن. وب گردی. مزایای مصرف کنگر برای بدن - فرامطلب www.faramatlab.com/26493/مزایای-مصرف-کنگر-برای-بدن.htm‎Cached30 مارس 2017 ... آیا تا بحال کنگر خورده اید و از مزایای درمانی این گیاه پرخاصیت بهره مند شده اید می خواهیم در مورد این گیاه بیشتر بدانیم با راهنمایی های. خواص کنگر،چه میزان با خاصیت کنگر و نحوه مصرف کنگر آشنایی دارید؟ www.delgarm.com/.../59678-خواص-کنگر-و-خاصیت-کنگر-و-نحوه-مصرف-کنگر‎Cached Similarخواص کنگر-خاصیت کنگر-نحوه مصرف کنگر-آشنایی با خواص کنگر-معرفی خواص کنگر-خواص ... ::ضماد کنگر برای درمان جراحات، خارش و بوی عرق بدن نافع است. آشنایی با خواص و مضرات آرتیشو ( کنگر فرنگی) - هفت گنج 7ganj.ir/آشنایی-با-خواص-و-مضرات-آرتیشو-کنگر-فرن/‎Cached Similarآشنایی با خواص و مضرات آرتیشو ( کنگر فرنگی) ... آیا می‌دانستید که مصرف آرتیشو یا کنگرفرنگی به افزایش میزان سوخت کالری غذا کمک کرده و ... بوی تند بدن در فصل تابستان یکی از معضلاتی است که بسیاری از مردم با آن دست‌وپنجه نرم کرده و ... خواص کنگر کوهی چیست؟ (آشنایی با مضرات و خواص کنگر کوهی) setare.com/.../خواص-کنگر-کوهی-چیست-آشنایی-با-مضرات-و-خواص-کنگر-کوهی‎Cached12 فوریه 2017 ... از خواص کنگر کوهی، برطرف کردن مشکلات و بیماری‌های مربوط به کلیه، کیسه صفرا و ... با سایر خواص کنگر کوهی و مواررد منع مصرف آن آشنا شوید. خواص کنگر، فواید کنگر، خاصیت کنگر - آکا www.akairan.com/health/vegetable-health/10153.html‎Cached Similarخواص سبزیجات,خواص کنگر , فواید کنگر , فوائد کنگر , خاصیت کنگر , خواص دارویی کنگر ... من که یک گیاه ایرانى بوده ، و از قدیم به صورت خورش و مخلوط با ماست و کشک مصرف داشته ام نمى برید. ... ضماد من جهت خوشبو کردن عرق بدن توصیه شده است . خواص و مضرات کنگر - oabab www.oabab.net/fa/خواص.../خواص-کنگر-کنگر-خواص-سبزیجات‎Cached Similar1 مه 2014 ... خواص درمانی کنگر در سلامت بدن : سرگل های این گیاه به عنوان سبزی مصرف می شود که برای دستگاه گوارش مقوی بوده و به هضم مواد غذایی کمک می کند.