مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سردرد ناشی از بیماری دیابت

دیابت می تواند در بعضی از افراد سردرد را القا کند. دو نوع دیابت وجود دارد تیپ ۱ و تیپ ۲. دیابت تیپ ۱ کمتر شایع است و حدود ۵ تا ۱۰ درصد کل موارد دیابت را شامل می شود.

سردرد ناشی از بیماری دیابت

معمولا در کودکی یا زمان بلوغ و گاهی در نوجوانی تشخیص داده می شود. بیماارن دیابتی تیپ ۱ برای ادامه حیات نیاز به تزریق انسولین دارند. مشکل بیماران تیپ ۱ آن است که غده ی پانکراس آن ها نمی تواند انسولین تولید نماید بنابراین انسولین مورد نیاز است. قبل از کشف انسولین در سال ۱۹۲۱ به وسیله ی دکتر بانتینگ پزشک کانادایی و دکتر بست در آن زمان، هر شخص مبتلا به دیابت تیپ ۱ می مرد.

با آزمایش خون منظم، نظارت کافی رژیم غذایی و چک آپ پزشکی منظم، اکثر افراد دیابتی تیپ ۱ می توانند زندگی طبیعی داشته باشند.

دیابت تیپ ۲ شایع تر است و اغلب تا بزرگسالی تشخیص داده نمی شود. افراد مبتلا به دیابت تیپ ۲ احتمالا بیشتر چاق می شوند و یا اضافه وزن دارند. معمولا به انسولین نیاز ندارند مگر این که بیماری تشدید یابد. در عوض آن ها به درمان خوراکی تکیه دارند که کمک می کند تا سطح قند خونشان طبیعی باشد.

در مورد بیماران دیابتی تیپ ۲، بدن معمولا انسولین تولید می کند اما مقاومت به انسولین وجود دارد یعنی این که بدنشان نمی تواند تمام انسولین ساخته شده را استفاده کند. در نتیجه آن ها نیاز به درمانی دارند تا سطح قند خونشان را طبیعی نگه دارد. بدون درمان، بیماران دیابتی معمولا هایپرگلیسمی هستند یعنی بیش از حد گلوکز یا قند خون دارند.

این افراد به آسانی دچار هایپوگلیسمی می شوند (معرف قند خون ناکافی است) که سبب سردرد شدیدی می شود و این امر می تواند منجر به عوارض شدید و جدی یا حتی مرگ شود. تصور نکنید که فرد دیابتی هرگز نباید غذای حاوی قند بخورد. گاهی اوقات آن ها به طور اورژانسی نیازمند چنین غذاهایی بسته به سطح قند خونشان دارند.



لینک منبع :سردرد ناشی از بیماری دیابت

سردرد ناشی از بیماری دیابت - سلامتی salamati.ir/2017/05/29/سردرد-ناشی-از-بیماری-دیابت/‎Cached29 مه 2017 ... دیابت می تواند در بعضی از افراد سردرد را القا کند. دو نوع دیابت وجود دارد تیپ ۱ و تیپ ۲. دیابت تیپ ۱ کمتر شایع است و حدود ۵ تا ۱۰ درصد کل موارد ... رابطه دیابت با سردرد - oabab www.oabab.net/fa/دیابت/.../رابطه-دیابت-و-سر-درد-قند-خون-سردرد‎Cached Similar30 آگوست 2015 ... دیابت یک بیماری متابولیک مزمن است که منجر به اختلالات قند خون ... اگر تشخیص دادید که سردرد شما ناشی از پایین بودن قند خون است، باید سعی ... چه ارتباطی بین دیابت و سردرد وجود دارد؟ - پیام سلامت https://www.payamesalamat.com/ارتباط-بین-دیابت-و-سردرد/‎Cached17 آوریل 2017 ... دیابت یک بیماری متابولیک مزمن است که منجر به اختلال در قند خون، یا گلوکز ... شکل گیری سردرد ناشی از قند خون بالا معمولا چند روز طول می کشد. سردرد ناشی از بیماری دیابت - فرامطلب www.faramatlab.com/18344/headaches-caused-diabetes.htm‎Cached26 دسامبر 2016 ... دیابت می تواند در بعضی از افراد سردرد را القا کند. دو نوع دیابت وجود دارد تیپ 1 و تیپ 2. دیابت تیپ 1 کمتر شایع است و حدود 5 تا 10 درصد کل ... انواع سر درد و بیماری های ناشی از آنها - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/24461_انواع-سر-درد-و-بیماری-های-ناشی-از-آنها.html/‎Cached Similar12 مه 2014 ... انواع سر درد و بیماری های ناشی از آنها بسیاری از افراد در زندگی روز مره خود با گونه های مختلفی از سر درد مواجه میشوند ، و همین عامل باعث روان. آیا رابطه ایی بین سردرد و دیابت وجود دارد؟ - طب سنتی teberooz.ir/آیا-رابطه-ایی-بین-سردرد-و-دیابت-وجود-دار/‎Cached19 ا کتبر 2016 ... قند و نشاسته به گروه بزرگی از ترکیبات تعلق دارند که به کربوهیدرات ها معروفند. ... برای سوخت وساز قند ترشح میکند؛ بیماری دیابت یا مرض قند نتیجهٔ آن .... اگر تشخیص دادید که سردرد شما ناشی از پایین بودن قند خون است، باید ... عوارض ناشی از دیابت نوع 2 salamatbank.com/.../عوارض%20ناشی%20از%20دیابت%20نوع%202‎Cached Similarوقتی که تشنج، خواب آلودگی، از دست دادن تعادل، ضعف، گیجی، سردرد، دو بینی، ... رعایت نکته های یاد شده می تواند عوارض ناشی از بیماری دیابت را به حداقل رسانده و از ... نوروپاتی دیابتی (بی حسی و درد پای دیابتی) :علائم و درمان - متخصص ... drsakhabakhsh.ir/نوروپاتی-دیابتی-بی-حسی-و-درد-پای-دیابتی/‎Cachedنوروپاتی دیابتی یا آسیب اعصاب محیطی در بیماران دیابتی و علائم ان(بی حسی و ... داروهایی که می‌توانند به کنترل درد عصبی ناشی از دیابت کمک کنند، شامل موارد زیر ... وقتی افت قند، خطرناک می‌شود - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../وقتی-افت-قند،-خطرناک-می‌شود‎Cached Similar6 مه 2014 ... افت ناگهانی قند خون، از آن دست اتفاقاتی است که تقریبا همه افراد در طول ... که برای بیمار دیابتی تحت درمان با انسولین اتفاق بیفتد که ممکن است ناشی ... و لب‌ها، سردرد، نداشتن تمرکز، تعریق شدید و رنگ‌پریدگی از جمله علائمی است ... Fars News Agency : علائم افزایش قند خون و روش‌های درمان دیابت www.farsnews.com/printable.php?nn=13930624000229‎Cached Similar15 سپتامبر 2014 ... این واقعه چیزی است که در بیماری دیابت رخ می‌دهد. ... سایر اختلالات ناشی از افت قندخون عبارتند از: تاری دید، سردرد، سوزن سوزن شدن یا بی‌حسی لب ها.