مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آموزش نحوه مصرف اسپری به بیمار

از دستورات زیر به دقت پیروی کنید:

آموزش نحوه مصرف اسپری به بیمار

۱- امتحان کردن اسپری: قبل از استفاده از اسپری برای اولین بار, در صورت عدم مصرف به مدت یک هفته یا بیشتر با یکبار فشار دادن در هوا آن را امتحان کنید.

۲- پوشش دهانی اسپری را بردارید و قسمت دهان را از نظر تمیز بودن کنترل کنید و اسپری را به شدت تکان دهید.

۳- اسپری را مانند شکل با دو انگشت سبابه و شست بگیرید و به ملایمت بازدم از دهان انجام داده و فورا قسمت دهانی اسپری را در دهان و بین دندان هایتان قرار دهید ( آن را گاز نگیرید).

۴-قسمت دهانی  اسپری را با لبهایتان محکم بگیرید  و سرتان را کمی به عقب خم کنید به آرامی شروع به نفس از دهان و در همان حال در حالی که به نفس  کشیدن عمیق و یکنواخت ادامه میدهید اسپری را فشار دهید تا یک دوز از دارو آزاد شود.

۵- اسپری را از دهان خارج کنید نفس هایتان را به مدت حداقل ده ثانیه,  تا جایی که میتوانید نگه دارید بازدم را به آرامی انجام دهید.

۶-اگر دوز دیگری نیاز باشد حداقل یک دقیقه صبر کنید بعد مراحل ۱-۴ را تکرار کنید و بعد از استفاده پوشش قسمت دهان را بگذارید.

توجه:

مراحل ۲و ۳ را سریع انجام ندهید نفس کشیدن از راه دهان درست قبل از فشار دادن اسپری مهم است برای اطمینان از استفاده صحیح اسپری  این مراحل را در مقابل اینه تمرین کنید.

کودکان:

کودکان ممکن  است به کمک نیاز داشته باشند برای کمک به کودکان ابتدا والدین باید تکنیک صحیح را یاد بگیریند تا بتوانند فرزندانشان را درست راهنمایی کنند.

تمیز کردن اسپری:

اسپری را حداقل هفته ای یکبار تمیز کنید.

۱- به ملایمت ( قسمت فلزی را از بدنه پلاستیکی) اسپری بیرون بکشید و پوشش دهان را بردارید.

۲-آداپتور و پوشش دهانی را با آب گرم آبکشی کنید اما بدنه فلزی را درون اب گرم قرار ندهید.

۳- آن را جهت خشک شدن در محل گرم قرار دهید ولی از گرمای زیاد اجتناب کنید.

۴- بدنه فلزی و پوشش دهانی را بطور صحیح در محل خود قرار دهید.

هشدار:

محفظه فلزی فشرده و متراکم است از سوراخ کردن و سوزاندن آن حتی زمانی که خالی است اجتناب کنید دور از چشمهابتان ودور از دسترس اطفال ( کودکان) قرار دهید.

نگهداری:

از یخ زدگی آن جلوگیری نمایید.



لینک منبع :آموزش نحوه مصرف اسپری به بیمار

آموزش نحوه مصرف اسپری به بیمار - سلامتی salamati.ir/2017/05/29/آموزش-نحوه-مصرف-اسپری-به-بیمار/‎Cached29 مه 2017 ... از دستورات زیر به دقت پیروی کنید: آموزش نحوه مصرف اسپری به بیمار. ۱- امتحان کردن اسپری: قبل از استفاده از اسپری برای اولین بار, در صورت عدم ... Images for آموزش نحوه مصرف اسپری به بیمار داروخانه - نحوه صحیح استفاده از اسپری drugstore.blogfa.com/post-54.aspx‎Cached Similarقبل از مصرف اسپری بهتر است ، داخل دهان را با آب بشوئید تا محوطه دهان از ذرات غذا یا مواد یا مواد خارجی پاک شود . بدین طریق احتمال ورود این ذرات هنگام تنفس به حلق و ... [PDF] روشهای استفاده از اسپری های استنشاقی www.asthmanet.ir/images/PDF/Spray.pdf‎Cachedمتاسفانه اغلب بدلیل فرصت کم از آموزش بیماران صرف نظر می. شود ... دائم اسپری داشتید حتما از پزشک معالج نحوه مصرف رو بپرسید و به نکات زیر هم توجه کنید. : -۱. پوستر نحوه صحیح استفاده از اسپری های استنشاقی (آموزش به بیمار ... downloadpaper.downloadpaper.cu.cc/product/607440‎Cachedاستفاده از اسپری های دارویی ، نکات زیر را به خاطر بسپارید : آموزش نحوه مصرف اسپری به بیمار - وقت غذای خوبه :) 29 مه 2017 ... 6) استفاده صحیح از اسپری های تنفسی ... فیلم آموزشی مصرف اسپری تنفسی با دمیار - دکتر همه مرجع بهداشت درمان drhame.com/fa/.../فیلم-آموزشی-مصرف-اسپری-تنفسی-با-دمیار‎Cachedطریقه مصرف اسپری تنفسی و دمیار در کودکان و بزرگسالان مبتلا به بیماریهای تنفسی، آسم و آلرژی. ... برچسب ها : اسپری بیماری تنفسی دمیار کودکان بزرگسالان آسم آلرژی · فیسبوک توییتر گوگل پلاس ... علائم و عوارض آلرژی غذایی. ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ... آموزش نحوه مصرف اسپری به بیمار - فرامطلب www.faramatlab.com/27615/learning-use-spray-patients.htm‎Cached28 آوریل 2017 ... از دستورات زیر به دقت پیروی کنید: 1- امتحان کردن اسپری: قبل از استفاده از اسپری برای اولین بار, در صورت عدم مصرف به مدت یک هف. آموزش استفاده از اسپری آسم | مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/tag/آموزش-استفاده-از-اسپری-آسم/‎Cached Similarاستفاده از یک اسپری آسم ساده به نظر می رسد، اما بسیاری از بیماران یا والدین بچه ها آن را به درستی استفاده نمی کنند. هنگامی که از اسپری بروش نادرست استفاده ... [PDF] روش های استفاده از اسپری های استنشاقی fnm.tums.ac.ir/userfiles/StudentReports/InhalationSprayusePoster.pdf‎Similarﻧﺤﻮه اﺳﺘﻔﺎده از اﺳﭙﺮی از راه دﻫﺎن .1. ﺑﺎزدم ﻋﻤﻴﻖ از از ﻃﺮﻳﻖ ﺑﻴﻨﻲ اﻧﺠﺎم دﻫﻴﺪ .2. ﻗﺴﻤﺖ دﻫﺎﻧﻲ اﺳﭙﺮی را ﺑﻪ ﺻﻮرﺗﻲ در داﺧﻞ دﻫﺎن ﻗﺮار دﻫﻴﺪ ﻛﻪ ﺳﻮراخ آن ﺑﻪ ﻃﺮف ﮔﻠﻮ ﻗﺮار ﮔﻴﺮد . .3 ... ﺑﻴﻤﺎر اﺳﺘﻔﺎده از اﺳﭙﺮی را ﺑﺎ ﻓ. استفاده صحیح از اسپری های تنفسی - مجله پزشکی pezeshkin.ir/استفاده-صحیح-از-اسپری-های-تنفسی/‎Cached Similarتوسط: سوگل در تاریخ: ۱۳۹۳-۱۲-۱۶ | | آموزش های پزشکی به این مطلب امتیاز دهید ... درصورتی که از spacer استفاده نشود، می بایستی بیمار توانایی فشردن کانیستر و ... همان spacer به رسیدن بهتر دارو به ریه ها و نیز کاهش عوارض جانبی دارو کمک می کند.