مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شایعترین اختلال مغز چیست؟

در این بخش می خواهیم درباره مواردی که کار مغز دچار اختلال می شود صحبت کنیم  و در این مورد اطلاعات لازم  و جامعی را به شما کاربران عزیز بدهیم امیدوارم این مطالب سودمند مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد و مثمر ثمر بوده باشد .

شایعترین اختلال مغز چیست؟

اگر دوست دارید درباره اختلالات مغزی بیشتر بدانید در ادامه با ما همراه باشید:

اختلال و مشکلات در کار مغز و اعصاب  می توان  به دلایل مختلف مانند: تومورهای مغزی، آنوریسم، ضربه به سر یا  مسدود شدن رگ های خونی  که در اثر سکته های مغزی مکرر  ایجاد می شود,تشنج مغز ناگهانی، تکانه های  غیر طبیعی الکتریکی در یک گروه از سلول های درون مغز هستند بوجود می آید. ممکن است با صرع یا اختلالات دیگر هم بروز کند.

همانطوریکه می دانیم مغز مرکز کنترل  کل بدن است.  کنترل افکار، حافظه، گفتار، و حرکت  بر عهده مغز است  … تومورهای مغزی همچنین  بر روی اعصاب فشار وارد میکنند و کار مغز را تحت تاثیر قرار میدهند . برخی بیماری های مغز ژنتیکی ( ارثی) است. و ما نمی دانیم که چه چیز باعث بوجود آمدن بیماریهای مغزی   مانند بیماری آلزایمر می شود.

صدمه به مغز، و یا آسیب مغزی، سلول های مغز را تحت تاثیر قرار میدهد و اغلب ناشی از ضربه به سر، تصادف . … هر دو کارایی طبیعی مغز را مختل میکند. پس از ضربه مغزی   که توسط یک نیروی خارجی ایجاد می شود،به داخل جمجمه هم آسیب می رساند.

منظور از بیماری دژنراتیو مغز چیست؟

بیماری های دژنراتیو مغز با کاهش و مرگ سلول های سیستم عصبی به نام نورون ایجاد می شود. این بیماری پیشرونده هستند، به این معنی که  وقتی تعداد بیشتری از سلول های عصبی در مغز می میرند کار مغز  هم مختل می شود.

شایع ترین اختلالات عصبی عبارتند از:

اختلالات حافظه
مولتیپل اسکلروزیس
بیماری پارکینسون
نوروپاتی محیطی
نورالژی.
تومور طناب نخاعی
سکته مغزی



لینک منبع :شایعترین اختلال مغز چیست؟

شایعترین اختلال مغز چیست؟ - سلامتی salamati.ir/2017/05/28/شایعترین-اختلال-مغز-چیست؟/‎Cached28 مه 2017 ... در این بخش می خواهیم درباره مواردی که کار مغز دچار اختلال می شود صحبت کنیم و در این مورد اطلاعات لازم و جامعی را به شما کاربران عزیز بدهیم امیدوارم ... شایعترین اختلال مغز چیست؟ - سایت تفریحی سرگرمی fun8.ir/news/21853/شایعترین-اختلال-مغز-چیست‎Cached28 مه 2017 ... در این بخش می خواهیم درباره مواردی که کار مغز دچار اختلال می شود صحبت کنیم و در این مورد اطلاعات لازم و جامعی را به شما کاربران عزیز بدهیم امیدوارم ... شایعترین اختلال مغز چیست؟ - تریتا نیوز tritanews.com/شایعترین-اختلال-مغز-چیست؟/‎Cachedشایعترین اختلال مغز چیست؟ اگر دوست دارید درباره اختلالات مغزی بیشتر بدانید در ادامه با ما همراه باشید: اختلال و مشکلات در کار مغز و اعصاب می توان به دلایل مختلف ... شایع‌ترین علت سکته‌های مغزی چیست؟ - فرارو fararu.com/fa/news/212060/شایع‌ترین-علت-سکته‌های-مغزی-چیست‎Cached Similar28 ا کتبر 2014 ... شایع‌ترین علت سکته‌های مغزی چیست؟ ... شایع است، اما متاسفانه آمار نشان می‌دهد در کشور ما این اختلال ۱۰ سال زودتر از متوسط دنیا اتفاق می‌افتد. زوال عقل - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/زوال_عقل‎Cached Similarشایع‌ترین نوع دمانس، زوال عقل سالخوردگی یا بیماری آلزایمر است. از دیگر عوامل ایجاد دمانس می‌توان به سکته مغزی، روان‌آشفتگی (دلیریوم) ناشی از سمی شدن بدن در ... در تشخیص دمانس نوع آلزایمر علاوه بر وجود اختلال حافظه، وجود یکی دیگر از اختلالات ... اختلال کم‌توجهی - بیش‌فعالی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/اختلال_کم‌توجهی_-_بیش‌فعالی‎Cached SimilarADHD شایعترین اختلال رفتاری در سنین کودکی و بلوغ است، و حدود ۳٪ تا ۵٪ کودکان قبل از هفت سالگی به آن مبتلا می‌شوند. ... درمورد علت تروما و عفونت مغزی البته قطعی‌بودن علت وجود دارد. .... "What have we learnt about the causes of ADHD ?". شایع‌ترین دلایل مراجعه بیماران به متخصصان مغز و اعصاب چیست؟ khabarland.com/.../شایع‌ترین-دلایل-مراجعه-بیماران-به-متخصصان-مغز-و-اعصاب-چیست‎Cached19 مه 2017 ... شایع‌ترین دلایل مراجعه بیماران به متخصصان مغز و اعصاب چیست؟ ... می‌کند و مابقی مراجعات حوزه مغز و اعصاب نیز بیماری‌هایی همچون اختلالات اسکلتی ... شایع ترین اختلالات ژنتیکی در کودکان را بشناسید - برترین ها www.bartarinha.ir/.../شایع-ترین-اختلالات-ژنتیکی-در-کودکان-را-بشناسید‎Cachedسندرم ایکس شکننده با شایع ترین نوع عقب افتادگی ذهنی و اختلال ارثی تاخیر در ... بیماری تای ساکس موجب تخریب سیستم عصبی و مغز می شود که غیر از کنترل ... [PDF] ﻋﺼﺒﻲ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎﺭ ﻧﺴﺒﺘﺎً ﺷﺪﻳﺪ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. ﺷﺎﻳﻌﺘﺮﻳﻦ ﻣﺤﻞ ﻭﺍﺭ bh.kmu.ac.ir/Images/UserUpload/Document/.../ترومای%20سر.pdf‎Cached Similarﺷﺪﻳﺪ: ﻋﻼﻭﻩ ﺑﺮ ﻛﻤﺎﻱ ﻃﻮﻻﻧﻲ ﻣﺪﺕ،. ﺍﺧﺘﻼﻝ ﺳﺎﻗﻪ ﻣﻐﺰ ﺑﻪ ﻭﺿﻮﺡ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ. ﻣﻴﺰﺍﻥ ﻣﺮگ ﻭﻣﻴﺮﺩﺭﺍﻳﻦ ﺣﺎﻟﺖ ﺣﺪﻭﺩ. 30. ﺩﺭﺻﺪ ﻭﺩﺭ. 60. ﺩﺭﺻﺪ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﻧﻴﺰ ﻣﻨﺠﺮﺑﻪ. ﻋﻮﺍﺭﺽ. ﻋﺼﺒﻲ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎﺭ ﻧﺴﺒﺘﺎً ﺷﺪﻳﺪ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. ﺏ- ﺗﻜﺎﻥ ﻣﻐﺰﻱ. اختلال توجه - بیش فعالی - دکتر مهران آقامحمدپور فوق تخصص مغز و ... draghamohammadpour.com/782/اختلال-توجه-بیش-فعالی.html‎Cached17 دسامبر 2016 ... منظور از اختلال توجه – بیش فعالی چیست ؟ اختلال نارسایی توجه – بیش فعالی یکی از شایع ترین اختلالات در کودکان و افراد کم سن وجوان است و از ...