مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عوارض جانبی داروهایی که برای درمان ADHD بکار می روند

تمام داروها از جمله داروهای روان پزشکی دارای عوارض جانبی هستند.

عوارض جانبی داروهایی که برای درمان ADHD بکار می روند

از آنجا که بیماران ADHD باید مدتها دارو مصرف کنند عوارض جانبی داروها ممکن است مشکل ساز شوند. گرچه هر طبقه دارویی دارای عوارض جانبی بخصوصی است اما داروهای هر طبقه نیز از این نظر با هم تفاوت دارند. به عبارت دیگر اگر دارویی تاثیر خاصی بر بدن دارد لزوما به این معنا نیست که تمام داروهای آن طبقه همین ویژگی را داشته باشند.

اگرچه در صورت وجود عوارض جانبی ناخوشایند باید مصرف داروها را متوقف کرد اما لازم است قبل از آن حتما با پزشک مشورت نمود. روان پزشکان می توانند عوارض جانبی داروها را به روش های مختلفی تقلیل دهند.

بعضی عوارض جانبی گذرا هستند تعدادی از آها را می توان با مصرف یک داروی دیگر از بین برد در مواردی استفاده از یک داروی کوتاه اثر، مشکل را برطرف می کند از جمله در موقعیتهایی که بیمار دچار بی خوابی می شود و گاهی تغییر دوز دارو کمک کننده است.

اگر چه ممکن است عدم مصرف بعضی از داروها به دلیل وجود عوارض جانبی مفید باشد ولی در مواردی قطع ناگهانی آنها موجب بروز سندرم قطع می شود. از آنجا که احتمال دارد بعضی از اثرات جانبی علل دیگری داشته باشند بهتر است در صورت امکان چند روزی مصرف داروها را ادامه داد.

بر اساس مطالعات علمی که برای مقایسه اثرات داروها با دارونماها انجام شدند عوارض جانبی در گروه دارونما نیز گزارش گردید. به هر حال اگر به دلیل مصرف داروها دچار عوارض مشکوک و خطرناکی شدید، بهتر است مصرف آنها را متوقف کنید و به ملاقات پزشکتان بروید تا در صورت نیاز سریعا شما را ارزیابی کند.



لینک منبع :عوارض جانبی داروهایی که برای درمان ADHD بکار می روند

عوارض جانبی داروهایی که برای درمان ADHD بکار می روند - سلامتی salamati.ir/2017/05/.../عوارض-جانبی-داروهایی-که-برای-درمان-adhd-بک/‎Cached28 مه 2017 ... تمام داروها از جمله داروهای روان پزشکی دارای عوارض جانبی هستند. عوارض جانبی داروهایی که برای درمان ADHD بکار می روند. از آنجا که بیماران ADHD ... عوارض جانبی داروهایی که برای درمان ADHD بکار می روند - تریتا نیوز tritanews.com/عوارض-جانبی-داروهایی-که-برای-درمان-adhd-بک/‎Cachedعوارض جانبی داروهایی که برای درمان ADHD بکار می روند. از آنجا که بیماران ADHD باید مدتها دارو مصرف کنند عوارض جانبی داروها ممکن است مشکل ساز شوند. گرچه هر ... عوارض جانبی داروهایی که برای درمان ADHD بکار می روند - بهداشت نیوز www.shahrekhabar.com/medical/149598120089323‎Cachedتمام داروها از جمله داروهای روان پزشکی دارای عوارض جانبی هستند. - بهداشت نیوز. عوارض جانبی داروهایی که برای درمان ADHD بکار می روند ... - خبر فارسی khabarfarsi.com/u/39043540 عوارض جانبی داروهایی که برای درمان ADHD بکار می روند. تمام داروها از جمله داروهای روان پزشکی دارای عوارض جانبی هستند. ... ادامه خبر · جستجوگر خبر فارسی، بستر ... عوارض جانبی داروهایی که برای درمان ADHD بکار می روند - خبرچه www.khabarche.news/عوارض-جانبی-داروهایی-که-برای-درمان-adhd-بکار-می-روند‎Cachedبه گزارش بهداشت نیوز، از آنجا که بیماران ADHD باید مدتها دارو مصرف کنند عوارض جانبی داروها ممکن است مشکل ساز شوند. گرچه هر طبقه دارویی دارای عوارض جانبی ... عوارض جانبی داروهایی که برای درمان ADHD بکار می روند ir.infrc.com/news/513944‎Cached28 مه 2017 ... به گزارش بهداشت نیوز، از آنجا که بیماران ADHD باید مدتها دارو مصرف کنند عوارض جانبی داروها ممکن است مشکل ساز شوند. گرچه هر طبقه دارویی دارای ... عوارض جانبی داروهایی که برای درمان ADHD بکار می روند - خبر مهم khabarmohem.com/...علمی.../عوارض-جانبی-داروهایی-که-برای-درمان-adhd-بکار-می-روند-798575.html‎Cachedتمام داروها از جمله داروهای روان پزشکی دارای عوارض جانبی هستند. Kermanian | بیش فعالی چگونه درمان می شود؟ ngokermanian.ir/posts/show?id=179‎Cachedداروهای مختلفی برای درمان بیش فعالی به کار می برند،شامل: ... عوارض جانبی احتمالی شامل افضایش اشتها، شکم درد، تحریک پذیری و بی خوابی ... تحقیقات نشان داده است که داروهایی که در درمان به کار می روند در صورتی که همراه با رفتار درمانی استفاده می ... عوارض جانبی داروهایی که برای درمان ADHD بکار می روند - نیوز مانیتور monitor.shafaqna.com/FA/IR/9367377‎Cachedعوارض جانبی داروهایی که برای درمان ADHD بکار می روند. ... جشنواره موسیقی آوای امید استان زنجان زودتر برگزار می شود. - خبرآنلاین ... عوارض جانبی داروهایی که برای درمان ADHD بکار می روند ... - خبر پو khabarpu.com/k.php?u...‎Cached28 مه 2017 ... به گزارش بهداشت نیوز، از آنجا که بیماران ADHD باید مدتها دارو مصرف کنند عوارض جانبی داروها ممکن است مشکل ساز شوند. گرچه هر طبقه دارویی دارای ...