مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

فایده های نوشیدن مایعات برای کودک

اطمینان از ا ینکه کودکتان به اندازه کافی نوشیدنی می نوشد، حائز اهمیت است. به خصوص اگر تب، اسهال، استفراغ یا بیماری تنفسی دارد.

فایده های نوشیدن مایعات برای کودک

انتظار نداشته باشید که کودکی که حال و حوصله ندارد یک نوشیدنی بزرگ را تمام کند. در عوض کم کم و بطور مکرر مایعات زلال مانند آب میوه را که تولید کالری می کند مثل آب مزه مزه کند.اگر کودکتان برای نوشیدن میلی ندارد، مایعات را در یک لیوان دسته دار یا از طریق یک نی فرفری یا هر چیز تازه ای که ممکن است نوشیدنی را دلچسب تر کند به او پیشنهاد کنید.

برای یک کودک نوپا در بعضی شرایط اگر هیچ چیز دیگری جذاب نبود نوشابه گازدار را به او پیشنهاد کنید.

بازگشت:

نوزادانی که بیشترین غذایشان، غذاهای جامد است  اغلب در زمان بیماری به شیشه و تغذیه با شیر مادر بر می گردند. این کاملا طبیعی است و منبع تغذیه خیلی راحتی را نشان می دهد. مگر اینکه پزشک چیز دیگری را پیشنهاد کند. مکیدن سینه یا شیشه کاملا برای کودکان خوب است.

همین طور کودک نوپایی که از یک فنجان یا لیوان دسته دار می نوشد ممکن است از یک فنجان با دهانه دیگر راحت تر بنوشد. نگران نباشید در اولین فرصتی که نوزاد یا بچه تان بهتر شد او دوباره به خوردن جامدات و استفاده از یک فنجان دیگر بر می گردد.

راحت خوردن:

اگر کودکتان گلودرد، غدد متورم و یا بیماری مانند اوریون دارد غذاهای نرم مانند خاگینه تخم مرغ، موز له شده، ماکارونی و سوپ، سبک هستند و هضم راحتی دارند و براحتی قورت داده می شوند.

در زمان بیماری میوه چون راحت هضم می شود انتخاب خوبی می باشد در برگیرنده مقدار زیادی آب می باشد (راهی برای حفظ جذب آب بدن کودک) و همچنین برای معده سنگین نمی باشد اما به هر حال مرکبات می تواند برای گلودرد دردآور باشد بنابراین پیشنهاد می شود از آنها کم استفاده شود.

ماست و غذاهای خامه ای راحت هضم می شود و معمولا به راحتی پذیرفته می شوند اگر کودکتان سینوسهای مسدود دارد فرآورده های شیری بهترین بازدارنده می باشد.

بهبود یافتن:

زمانی که کودکتان در حال بهبود می باشد اشتهایش معمولا بر می گردد با وجود این انتظار نداشته باشید که فورا به حالت عادی برگردد. ممکن است لازم باشد که یک هفته ای اشتهایش را با هدایای جذاب و جالب تحریک کنید. حتی اگر کودکتان در دوران بیماری وزن کم کرده باشد. زمانی که خورد و خوراکش به حالت عادی بر می گردد به سرعت دوباره وزن اضافه می کند.



لینک منبع :فایده های نوشیدن مایعات برای کودک

فایده های نوشیدن مایعات برای کودک - فرامطلب www.faramatlab.com/25077/benefits-drinking-children.htm‎Cached4 مارس 2017 ... انتظار نداشته باشید که کودکی که حال و حوصله ندارد یک نوشیدنی بزرگ را تمام کند. در عوض کم کم و بطور مکرر مایعات زلال مانند آب میوه را که تولید ... فواید مصرف آب و مایعات - تبیان article.tebyan.net/43607/فواید-مصرف-آب-و-مایعات‎Cachedکودکی در حال نوشیدن آب. کودکان در هنگام ورزش ،هرگاه احساس تشنگی کنند به اندازه رفع تشنگی باید آب بخورند و علاوه برآن نصف لیوان آب اضافه تر هم بنوشند. نوجوانان ... 11 فواید نوشیدن آب - بیتوته www.beytoote.com/health/nutrition/benefits-drinking-water.html‎Cached Similarنوشیدن آب کمک می کند که وزن بدن کاهش یابد چرا که ترکیبات جانبی ناشی از چربی ها را می شوید. نوشیدن آب... نوشیدن آب در این مواقع ممنوع است! - نمناک namnak.com/نوشیدن-آب.p9816‎Cachedاگر کسی معده اش خیلی گرم باشد مانند کودکان، خوردن آب بین غذا مشکلی ندارد. ... بعد از خوردن میوه های تر مثل هندوانه و مرکبات مصرف آب سبب ضعف می شود زیرا مصرف ... ۱۰ خاصیت بسیار مهم مصرف آب - ایران ناز www.irannaz.com/news_detail_11896.html‎Cached Similarمجموعه : خواص خوراکی ها ... نکات زیر درباره نوشیدن آب خواندنی است: ... دیسک های موجود در قسمت کمر هر انسان پر از مایعات است و مانند کمک فنر عمل می کند، فعالیت بدنی منظم و میزان کافی مایعات، دیسک ها را ... این کودک دو سر بعد از 8 ماه سرش جدا شد (عکس ) ... . - فواید مصرف آب و مایعات www.thebiologygroup.blogfa.com/post-35.aspx‎Cached Similar9 ا کتبر 2007 ... در هنگام انجام ورزش، مصرف مایعات اهمیت زیادی دارد، زیرا به دفع حرارت بدن کمک می ... تشنگی کردید و خواستید آب بخورید، حتما به کودک خود هم آب بدهید. نوشیدن آب قبل از خوردن صبحانه صحیح یا غلط؟ - سماتک www.samatak.com/.../drink-water-before-breakfast-right-or-shackles.html‎Cached Similar+ والدین و کودکان .... این فایده از این لحاظ قابل اهمیت است که غدد لنفاوی در سیستم لنفای مسئول مبارزه با ... علاوه بر این غدد (لنفاوی) به تعادل مایعات بدن نیز کمک می کند. 3. ... همچنین نوشیدن آب می تواند به روند درمان بیماری های مانند: استفراغ، درمان ... 3 پرسش و پاسخ درباره‌ی مصرف مایعات در کودک سرماخورده - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../3-پرسش-و-پاسخ-درباره‌ی-مصرف-مایعات-در-کو.html/‎Cached3-اگر کودک بیمار، از نوشیدن مایعات خودداری می‌کند، چه باید کرد؟ سرماخوردگی و ... فایده های انگور از کاهش وزن تا پیشگیری از پوکی استخوان! جلوگیری از کم آبی بدن ... نوشیدن زیاد آب؛ مفید یا مضر؟ - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/132119‎Cached Similar13 آوریل 2011 ... کودکان. میز آنلاین. دانش > پزشکی. چهارشنبه 24 فروردین 1390 ... به عقیده آنها، تأکید بسیاری از مجلات سلامتی به نوشیدن آب بین ۲ تا ۳ ... افرادی که به خوردن میوه و سبزیجات گرایش دارند کمتر نیاز به مایعات ... آژانس های مسافرتی. میگنا - هفت اثر شگفت انگیز آب بر روی بدن ! + زمان مناسب آب خوردن www.migna.ir/vdcg.w9nrak93qpr4a.html‎Cached Similar27 ا کتبر 2011 ... آب یک مایع حیات بخش است که بخش اعظم از وزن بـدن انـسـان را بـه خـود اخـتـصاص داده اسـت. ... نوشیدن آب کافی از ایجاد عارضه های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس، خشکی و ... کودکان به آب بیشتری نیاز دارند. ... یازده فایده نوشیدن آب