مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کامل ترین چک لیست جهیزیه عروس ۹۶

کامل ترین چک لیست جهیزیه عروس ۹۶

خرید جهیزیه یکی از کارهایی است که بعد از حتمی شدن تصمیم دو نفر برای زندگی زیر یک سقف مشترک باید انجام گیرد. در کشور ما رسم خرید جهاز بعد از مراسم نامزدی شروع می شود هر چند برخی از خانواده های ایرانی از زمانی طفولیت فرزندان شان اقدام به خرید جهیزیه می کنند. اما شاید شما هم موافق باشید که انتخاب یک جهیزیه مناسب خیلی سخت است . باید در این مورد مدیریت لازم را داشت. ما در این مقاله از پورتال وهاران به کمک شما آمده ایم تا بتوانید جهاز مناسب برای فرزندتان یا برای خودتان انتخاب و سپس خرید کنید تا بتوانید با صرف وقت و صرف هزینه مناسب بهترین جهیزیه ۹۶ را داشته باشید. چیدن جهیزیه هم از مواردی است که در مقالات بعدی به آن خواهیم پرداخت.

لیست یک جهاز مناسب را می دانید؟

در ادامه این مقاله از پورتال وهاران لیست کامل خرید جهیزیه عروس را می توانید مشاهده کنید. در این لیست جهیزیه عروس، فهرست کاملی از ملزومات یک خانه در چند گروه بندی اصلی وجود دارد. ملزومات اصلی و ضروری با رنگ سفید و ملزومات غیر ضروری با رنگ صورتی مشخص شده اند.

کامل ترین چک لیست جهیزیه عروس 96

لیست لوازم برقی جهیزیه عروس

کامل ترین چک لیست جهیزیه عروس 96

لیست کامل جهیزیه عروس جدید

کامل ترین چک لیست جهیزیه عروس 96
لیست جهیزیه عروس با قیمت

کامل ترین چک لیست جهیزیه عروس 96
لیست کامل جهیزیه عروس به همراه قیمت

کامل ترین چک لیست جهیزیه عروس 96
لیست جهیزیه عروس با قیمت ۹۶

کامل ترین چک لیست جهیزیه عروس 96

لیست کامل جهیزیه عروس ۹۶

کامل ترین چک لیست جهیزیه عروس 96

جهیزیه نو عروس ۹۶

کامل ترین چک لیست جهیزیه عروس 96

لیست جهیزیه عروس با قیمت ۹۶

کامل ترین چک لیست جهیزیه عروس 96

راهنمای خرید جهیزیه مناسب ۹۶

کامل ترین چک لیست جهیزیه عروس 96

راهنمای خرید جهیزیه| چطور جهیزیه عروس بخریم؟

راز انتخاب یک جهیزیه خوب چیست؟

از جهیزیه عروس لیست تهیه کنید

قبل از شروع گشت و گذارها در بازار، حتما لیست کاملی ـ تاکید می‌کنیم، کاملی ـ از لوازم مورد نیازتان تهیه کنید. تا اینجای کار، خیلی پیچیده نیست. وقتی شروع می‌کنید به نوشتن، تازه سروکله گیج شدن‌ها پیدا می‌شود. می‌توانید اینطوری شروع کنید:

لوازم برقی
لوازم صوتی و تصویری
لوازم پخت‌وپز
لوازم آشپزخانه
مبلمان و لوازم چوبی
منسوجات
خرده‌ریزهای واجب!

البته این‌ها جزو خریدهای مربوط به منزل است. خرید اسباب و اثاثیه مربوط به عروسی داستان مفصل خودش را دارد، که برای خودش یادداشت دیگریست. حالا ذیل هر موضوع اقلام مربوطه را بنویسید. از اینجا می‌توانید لیست نسبتاً کاملی را دریافت کنید. پس از بازکردن لیست خواهید دید نیازی نیست همه اقلام آن را بخرید.

تعیین بودجه

قبل از اینکه دست‌به‌کار شوید، مشخص کنید که چقدر می‌خواهید هزینه کنید. به قول قدیمی‌ترها حتی حساب خرید یک چوب کبریت هم دستتان باشد. برای اینکه بتوانید هزینه‌ها را کنترل کنید، برای هر دسته از لوازم بالا، باید بودجه مشخصی کنار بگذارید. طبیعتاً اقلام درشت مثل یخچال، ماشین لباسشویی، اجاق گاز و اینها بودجه بیشتری لازم دارند. اما باید دقیقاً بدانید که برای خرید تک‌تکشان می‌خواهید در چه حدودی هزینه کنید؛ بعد از آن تصمیم بگیرید که بهترین کیفیت در حدود قیمت مورد نظرتان کدام است.

نکته مهم: هنگام خرید، نه تعارف کنید و نه خجالت بکشید. صراحتاً به فروشنده بگویید چه بودجه‌ای را برای خرید وسیله مورد نظرتان اختصاص دادید. این موضوع به هیچ عنوان ربطی به پولدار بودن یا نبودن ندارد و بحث مدیریت هزینه‌هاست. یادتان باشد، اگر نتوانید پولتان را درست اداره کنید تنها «شما» استرس و فشار ناشی از هزینه‌های سنگین، پول تمام شده و وسایلی که هنوز نخریده اید را تحمل خواهید کرد، نه آقا/خانم فروشنده!

توصیه‌های ایمنی

مشورت کنید

قبل از اینکه شروع کنید به خرید، به خصوص لوازم برقی، صوتی و تصویری و مبلمان، حتماً با افراد آگاه مشورت کنید. اگر خوب دور و برتان را نگاه کنید، حتماً کسی را پیدا می‌کنید که تجربه خرید داشته باشد. اولویت مشورت با تازه‌عروس‌هاست؛ چون همین مسیر را یکبار طی کرده‌اند و پستی بلندی‌های راه را خوب می‌شناسند. اگر تازه‌عروس سراغ ندارید، بروید سراغ خانم‌هایی که وقت زیادی در بازار می‌گذرانند و همه چم و خم خرید دستشان است. درصورتیکه به هیچ یک دسترسی ندارید، نگران نباشید. با جستجو در گوگل، کلی لینک از اتاق‌های مختلف گفتگو پیش رویتان قرار می‌گیرد و می‌توانید از تجربیات دیگران بهره ببرید. یک راه دیگر هم سرزدن به پیج‌هایی است که در اینستاگرام راه افتاده؛ می‌توانید با جستجوی «جهاز»، این پیج‌ها را هم پیدا کنید.

همچنین بخوانید:  خبرساز شدن مهریه عجیب زوج مشهور ایرانی + عکس

از لوازم بزرگ شروع کنید

بهتر است خرید را از این‌ها شروع کنید:

«یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی (دلخواه)، اجاق‌گاز، فرش، سرویس خواب و اگر اندازه خانه‌تان را می‌دانید مبلمان.»

تا حد ممکن سعی کنید این‌ها را با کیفیت خوب بخرید؛ چون احتمالا می‌توانید سرفرصت وسایل دیگر خانه‌تان را عوض کنید، اما نمی‌توانید هر سال یک یخچال یا ماشین لباسشویی جدید بخرید. این را در نظر بگیرید که صرفه جویی در پرداخت چه مبلغی را فدای کیفیت خوب می‌کنید. اگر مثلاً این اختلاف هزینه در مورد یخچال ۱ میلیون تومان است و شما توان پرداخت آن را با کم کردن بودجه دیگر لوازمتان دارید، بدون شک هزینه کنید.

خدمات پس از فروش را جدی بگیرید

در خرید وسایل حتماً خدمات پس از فروش شرکت یا فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید را در نظر بگیرید. به خصوص درمورد یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، ماکروفر، تلویزیون، اجاق گاز، مبلمان و سرویس خواب که پول قابل توجهی باید بابتشان بپردازید.

اگر شرایطی خرید می‌کنید، با دقت و سرحوصله با فروشنده درمورد نحوه پرداخت، رقم نهایی فاکتور، ضمانت پس از فروش و خدمات شرکت صحبت کنید.

هر سوالی دارید، بی رودروایسی بپرسید. مطمئن شوید که هر دو طرف معامله شرایط را درست درک کرده و پذیرفته‌اند. بعضی از شرکت‌هایی که لوازم خانگی را ضمانت می‌کنند، از مشتریان خود بابت حمل، نصب و آموزش هیچ پولی دریافت نمی‌کنند؛ بعضی دیگر هم فقط کرایه حمل را می‌گیرند. اما بعضی از برندها برخلاف تبلیغات نصب رایگانشان در تلویزیون، بیلبوردهای خیابان و این طرف و آن طرف، برای حمل و نصب حسابی ازتان پول می‌گیرند! بنابراین شرایط تحویل کالا را همان‌جا موقع خرید، با فروشنده طی کنید. احتمالاً این سوال‌ها به کارتان می‌آید:

آیا حمل رایگان است یا هزینه دارد؟
منظور از «حمل رایگان»، تا درب واحد یا درب منزل است؟
تعرفه هزینه حمل به ازای هر طبقه چقدر است؟ (این تعرفه برای یخچال ساید بای ساید حدود ۲۰هزار تومان به ازای هر طبقه است.)
آیا نصب و آموزش رایگان است؟
درصورتیکه نصب رایگان نیست، تعرفه دقیق آن چند است؟ (بعضی از شرکت‌های لوازم خانگی هستند که منظورشان از نصب، فقط قراردادن در محل مورد نظر است!)
در مدت گارانتی، کدام خدمات رایگان و کدام یک هزینه دارد؟ وسیله مورد نظر، گارانتی تعویض دارد یا تعمیر؟
آیا این جنس را به شرط اصل بودن می‌فروشید؟

هشدار: اعداد و ارقام «حدودی» فاکتور را اصلاً نپذیرید! چون احتمال دارد بعداً دچار سندروم «دبّه گرفتگی» شوید!

خرده ریز غیرواجب نخرید

در لیست خریدتان همه چیز را از سیر تا پیاز درنظر بگیرید؛ اما! سعی کنید با غلبه بر هوس‌های خریدتان، از خریدن وسایل خرده‌ریز غیر واجب خودداری کنید. چون تا آنجایی که فکرش را هم نمی‌توانید بکنید، لوازم واجب در صف خرید خواهید داشت. از طرفی بعد از عروسی، احتمالاً با انبوهی از وسایل روبه‌رو می‌شوید که از طرف دخترخاله و پسرعمو و همسایه قدیمتان پیشکش شده است. پس برای خریدن ساندویچ‌ساز، سرخ‌کن، شش دست پارچ و لیوان و مثل این‌ها عجله نکنید!

مبلمان را بعد از مشخص شدن متراژ خانه بخرید

اگر از روز اول، جناب داماد منزل شخصی‌شان حیّ و حاضر است؛ خوش به حالتان! تکلیفتان مشخص است و کارتان راحت، چون هرچه خرید کنید می‌توانید یک راست به خانه جدید ببرید و بچینید. اگر اینطور نیست، برای خرید مبل و میز نهارخوری، اول تکلیف خانه‌تان را مشخص کنید. حتماً با درنظر گرفتن اندازه هال و سالن پذیرایی‌تان، مبلمان را انتخاب کنید. اگر منزلتان در آپارتمان و احیاناً نقلی و جمع‌وجور است، سراغ مبلمان بزرگ نروید؛ چون جلوی دست‌وپایتان را خواهد گرفت. خوشبختانه این روزها، لااقل در خرید مبلمان راحتی و نیمه‌استیل، دیگر مجبور نیستید یک ست ۷ نفره کامل بخرید؛ همه‌جا علاوه بر نیم‌ست (۳+۲ نفره)، کاناپه وصندلی‌ها را تکی هم می‌فروشند. خانه‌تان را تبدیل به نمایشگاه مبل نکنید! دودست مبل دیگر مال این دوره و زمانه و خانه‌های کوچک نیست.

پول خرج کنید

زیرک باشید! بدانید برای هر چیزی، باید چقدر پول بدهید و زیربار بیش از آن نروید. هنر مدیریت کردن پول، در این است که اجناس را به ارزش واقعی آن‌ها بخرید. برای خرید وسایل، سراغ بعضی برندها که بی‌خودی اسم در کرده‌اند، فقط پول این اسم را از شما می‌گیرند و در تولیداتشان از کیفیت خبری نیست، نروید. فقط برای کیفیت خوب، پول خرج کنید.

همچنین بخوانید:  نکات کلیدی برای حفظ مردان در زندگی/ آموزش برقراری روابط عاطفی

فراموش نکنید گرانترین گزینه، همیشه بهترین گزینه نیست! به اندازه نیازتان خرید کنید. برای مثال اگر خیلی اهل تماشای تلویزیون نیستید، پس نیازی نیست بابت خرید تلویزیون ۴K شصت اینچ حدوداً ۶ میلیون تومان هزینه کنید. هنر، خرید کیفیت خوب، با قیمت معقول و به اندازه نیاز است.

نکات لازم هنگام خرید جهیزیه لوازم آشپزخانه

قبل از اینکه خرید لوازم آشپزخانه را آغاز کنید، رنگ اتاق‌ها و آشپزخانه تان را مشخص کنید و در مورد رنگ غالب لوازم خانه تصمیم بگیرید. این مساله به ویژه در خانه‌هایی با آشپزخانه‌های اپن (باز) اهمیت بیشتری دارد. از لوازم برقی بزرگ شروع کنید، سپس سراغ لوازم برق کوچک بروید و بعد ست لوازم غذاخوری و در نهایت وسایل پلاستیکی و به اصطلاح خرده‌ریزها را کامل کنید.

لوازم برقی آشپزخانه از نظر رنگی تنوع کمتری دارند و شما باید از میان رنگ‌های سفید و سیلور انتخاب کنید. فروشندگان معمولا رنگ سفید را پیشنهاد می‌کنند چون کمتر لک می‌شود و تمیز کردن آن ساده‌تر است. البته ست کردن سایر وسایل با رنگ سفید معمولا راحت‌تر از رنگ نقره‌ای است. با این‌حال هیچ اجباری در کار نیست و شما می‌توانید همه لوازم برقی آشپزخانه را به رنگ نقره‌ای تهیه کنید.

یخچال:

انتخاب یخچال هم بستگی به بودجه، سلیقه و البته فضای آشپزخانه شما دارد. اگر جای‌تان کوچک است بهتر است سراغ یخچال «ساید بای ‌ساید» نروید. در ضمن بهتر است که یخچال بالا و فریزر پایین باشد ،چون استفاده شما از یخچال بیشتر از فریزر خواهد بود. این یخچال‌ها هم آب سردکن و هم یخ‌ساز یا یکی از این دو را دارند و قیمت‌شان هم معمولا از یک میلیون و پانصد هزار تومان به بالاست. البته اگر قصد صرفه جویی دارید، در میان برندهای ایرانی هم جنس خوب، با کیفیت و در قیمت مناسب‌تر وجود دارد.

کیفیت لاستیک‌های دور درها که بهتر است ضد باکتری باشد، دستگیره‌ها که باید یک تکه و متصل به بدنه باشد، قابلیت تنظیم ارتفاع طبقات داخلی و طبقات فلزی یا شیشه‌های نشکن که استفاده بیشتر و کیفیت بالاتری دارند، سیستم‌های خنک‌کننده دوگانه و داشتن آبریز و یخ‌ساز از خصوصیاتی است که باید در زمان خرید یخچال به آنها دقت کنید. بار خانگی، محفظه صفر درجه، نمایشگر LCD و قابلیت انجماد سریع جزو امکاناتی است که شاید چندان هم ضروری نباشد و تنها باعث بالا رفتن قیمت یخچال می‌شود.

ماشین لبا‌س‌شویی:

ماشین لباس‌شویی در سایزهای مختلف وجود دارد، اما برای یک زوج جوان که حداقل تا ۵ سال می‌خواهند از این وسیله استفاده کنند، ماشین لباس‌شویی ۵ کیلویی کافی‌ست. قابلیت ادامه عملکرد دستگاه با وجود نوسانات برق، هشدار و عیب‌یاب با اینکه بر قیمت لباس‌شویی تاثیر دارند، اما در طولانی‌مدت استفاده زیادی دارند. مدل‌های داخلی با مدل‌های مشابه وارداتی تفاوت قیمتی حداکثر ۵۰۰ هزار تومان دارند. انتخاب محصول داخلی یا وارداتی به بودجه شما بستگی دارد.

اجاق گاز:

در حال حاضر اجاق گازهای موجود در بازار مبله یا رومیزی هستند. اگر گاز رومیزی می‌خرید، آن را روی یک کابینت کشویی سوار کنید تا هر خانه‌ای که رفتید، آن‌ را همراه خود ببرید و نیازی به خرید دوباره نداشته باشید. در ضمن یادتان باشد که با انتخاب یک گاز رومیزی به یک فر توکار هم احتیاج خواهید داشت.

سرویس چینی:

سرویس‌های چینی آلمانی را می‌توان با قیمتی نزدیک به یک میلیون تومان تهیه کرد در حالی‌که یک سرویس کامل چینی مربوط به یکی از مارک‌های معروف ایرانی نزدیک به ۵۰۰هزار تومان قیمت دارد. سرویس ظرف‌های دم دستی، اما قیمت کمتری دارد و با مبلغی نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان می‌توان این مورد از جهیزیه را تهیه کرد.

ست چاقو، کف گیر، ملاقه و قاشق چنگال:

این ست‌ها هم بسته به نوع داخلی و خارجی قیمت‌های متفاوتی دارند. نوع ساده ایرانی آن را حتی می‌توان با ۲۰۰ هزار تومان تهیه کرد، اما نوع خارجی آن حتی در برخی موارد تا ۵ میلیون تومان هم قیمت دارد! این امر در مورد ست ظروف تفلون و استیل هم صدق می‌کند، به‌گونه‌ای ‌که یک ست کامل قابلمه و ماهیتابه تفلون ایرانی یا استیل معمولی را می توان با ۲۰۰ هزار تومان تهیه کرد، اما نوع خارجی همین ست تا یک میلیون تومان قیمت دارد. ست آبکش، ظرف دردار، جای حبوبات، سطل برنج یا بسیاری موارد ریز دیگر که در آشپزخانه به آن‌ها نیاز است، را هم می‌توان با بودجه‌ای نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان تهیه کرد.

همچنین بخوانید:  بهترین زمان برای سبزه انداختن نوروز 96 + اطلاعات کامل تر

اشتباهات رایج در خرید جهیزیه

اشتباه اول: دولت هر سال برای مصرف کل کشور برنامه بودجه تنظیم می‌کند، شما هم باید برای تهیه وسایل زندگی خود یک برنامه بودجه تعریف کنید که نه برای یک سال بلکه حداقل تا ۵سال آینده احتمال خرید عمده دیگری را نداشته باشید. بنابراین باید این کار را با دقت و وسواس انجام دهید و برای انتخاب اولویت‌ها و اختصاص بودجه به اندازه کافی تحقیق کنید. برای جلوگیری از این اشتباه گشتن در دنیای مجازی و سر زدن به سایت‌هایی که درباره نوعروسان و جهیزیه و… است، دو حسن دارد: اول اینکه از تجربیات دیگران استفاده می‌کنید و می‌فهمید کدام وسایل واقعا مفید و قابل استفاده هستند تا در اولویت‌های نخست قرار بگیرند و کدام‌ها بی‌مصرف و جاگیر هستند تا از تحمیل هزینه اضافی به شما جلوگیری شود. دوم اینکه با دیدن خریدهای دیگران، دیزاین‌های چینش منزل، انتخاب رنگ‌بندی‌ها و… ایده‌های خوبی بگیرید. فقط باید مراقب یک نکته باشید! در چنین فضایی همیشه افرادی هستند که با فخرفروشی و چشم‌وهم‌چشمی قصد دارند شما را گمراه کنند یا در حسرت چیزهایی که ندارید بگذارند.

اشتباه دوم: به سایت‌های فروش وسایل دست دوم هم سری بزنید! البته مقصودم این نیست که از این سایت‌ها خرید کنید بلکه می‌توانید با دیدن وسایلی که برای فروش گذاشته شده، اشتباه آنها را تکرار نکنید! با این کار شما می‌فهمید که کدام وسایل بعد از خرید به درد مصرف‌کننده نخورده و او را مجبور کرده است که آن را بفروشد. البته برای افراد مختلف نیازهای مختلفی وجود دارد. مثلا ممکن است یک آرام پز یا ماشین ظرفشویی از نیازهای اولیه یک خانم کارمند باشد اما زن خانه‌دار آن را حتی از کارتنش هم خارج نکرده باشد!

اشتباه سوم: وسایل آشپزخانه بیشترین تنوع را در لوازم خانگی دارند. هستند نوعروسانی که لیست‌های بلندبالایی از انواع و اقسام وسایل برقی دارند که اگر بعد از گذشت یکسال از عروسی هم سراغ آنها را بگیرید نو و دست نخورده باقی مانده‌اند. بخارپز، گوشتکوب برقی، سرخ‌کن، قهوه‎جوش، هواپز، رنده‌برقی و… پول خودتان را بابت خرید این نوع وسایل و رقابت با دیگران هدر ندهید! اگر بودجه بیشتری دارید سعی کنید در خرید محصولات خود از کالاهای با کیفیت بالاتر به جای خرید کالاهای اضافه و بلااستفاده بهره ببرید.

اشتباه چهارم: بعضی وسایل را می توان با ادغام در وسایل دیگر تهیه کرد تا از صرف هزینه زیادی و شلوغ کردن آشپزخانه پرهیز کرد. مثلا بخارپز روی بعضی از زودپزهاست یا گوشتکوب برقی روی چندکاره‌هاست. یا مدل‌های جدید از فر نوری که تلفیقی از فر و مایکروفر هستند و نیاز به خرید هر دو را تا حدودی برطرف می‌کنند. با خرید جداگانه آنها دو اشتباه مرتکب می‌شوید صرف هزینه بیشتر، اشغال جای بیشتر.

اشتباه پنجم: در خرید وسایل بزرگ و جاگیر، متراژ خانه را حتما مدنظر قرار دهید. همه دوست دارند که یخچال سایدبای‌ساید و تلویزیون ۵۰ اینچ داشته باشند اما جا دادن این وسایل در یک خانه ۵۰،۶۰ متری واقعا خنده‌دار است.

اشتباه ششم: درست است که شما هم مثل هر نوعروسی خواسته‌ها و ایده‌ال‌هایی دارید یا رویاپردازی‌هایی کرده‌اید اما بهتر است با واقعیت پیش بروید. هماهنگی و تناسب در خرید وسایل باعث می‌شود زیبایی منزل شما دو چندان باشد. خرید مبل‌های استیل و به اصطلاح سلطنتی برای یک دکوراسیون مدرن کار اشتباهی است، هرچند که شما همزمان هر دو را بپسندید، باید یکی را انتخاب کنید. یا مثلا اگر شما همیشه عاشق فرش دستباف بوده‌اید نباید با هزینه زیاد برای آن، مجبور به انتخاب مبلمان خیلی ساده و ارزان‌قیمت شوید! عدم تناسب بین این دو باعث می‌شود زیبایی فرش شما نیز به چشم نیاید.

اشتباه هفتم: اینکه خرید جهیزیه وظیفه خانواده عروس است نباید باعث شود که داماد را به کلی از پروسه آن کنار بگذاریم. از همسر خود در خرید وسایل حتما راهنمایی و کمک بگیرید و سلیقه او را نیز مد نظر قرار دهید. شما هر دو با هم قرار است از این وسایل استفاده کنید.

گرداوری: پورتال وهاران www.vaharan.ir

(Visited 1 times, 1 visits today)



لینک منبع :کامل ترین چک لیست جهیزیه عروس ۹۶

Images for کامل ترین چک لیست جهیزیه عروس ۹۶ کامل ترین چک لیست جهیزیه عروس 96 | وهاران www.vaharan.ir/the-most-complete-check-list-brides-dowry-96/‎Cached4 روز پیش ... چک لیست جهیزیه عروس 96,چک لیست جهیزیه عروس,لیست جهیزیه عروس 96,جهیزیه عروس 96,لیست جهیزیه عروس با قیمت روز,لیست کامل جهیزیه عروس ... کامل ترین چک لیست جهیزیه عروس 96-www.vaharan.ir (6) www.vaharan.ir/...most...list...96/کامل-ترین-چک-لیست-جهیزیه-عروس-96-www-vaharan-ir-6/‎Cachedfalse. کامل ترین چک لیست جهیزیه عروس 96. کامل ترین چک لیست جهیزیه عروس ۹۶. ( Visited 1 times, 1 visits today). true. برچسب ها : این مطلب بدون برچسب می باشد. لیست کامل جهیزیه عروس - لباس عروس | آرایش عروس arus.ir/عروس/جهیزیه-عروس/item/465-چک-لیست-جهیزیه-عروس.html‎Cached Similarنکته:این لیست یک لیست کامل برای خانه ای است که همه چیز دارد. این لیست را “می توانید” به دلخواه به عنوان لیست جهیزیه در نظر بگیرید و اقلامی را که برای جهیزیه به ... لیست جهیزیه عروس + جدیدترین مدل لیست جهیزیه عروس با قیمت ۹۶ rouzegar.com/housekeeping/espousal/complete-list-brides-dowry‎Cachedکامل ترین لیست جهیزیه عروس و انواع مدل و لیست جهیزیه عروس با قیمت لیست جهیزیه عروس لیست جهیزیه عروس با قیمت لیست جهیزیه داماد لیست جهیزیه عروس همراه با ... بایگانی برچسب کامل ترین چک لیست جهیزیه عروس سال ۹۶" - فروشگاه ... jahiziyekala.ir/tag/کامل-ترین-چک-لیست-جهیزیه-عروس-سال-۹۶/‎Cachedصفحه اصلی; برچسب زده شده با : کامل ترین چک لیست جهیزیه عروس سال ۹۶ ... کامل ترین چک لیست جهیزیه عروس خرید جهیزیه یکی از کارهایی است که بعد از حتمی شدن ... لیست کامل جهیزیه عروس · جدید 96 -گهر gahar.ir/لیست-کامل-جهیزیه-عروس/‎Cached Similarلیست کامل جهیزیه عروس,وسایل جهیزیه عروس,لیست اقلام جهیزیه عروس,اسباب جهیزیه عروس,وسایل مورد نیاز نو عروس,لیست کامل جهیزیه عروس. دانلود لیست کامل جهیزیه عروس + راهنمای خرید جهیزیه pdf - مجله تصویر ... www.tasvirezendegi.com/the-full-list-of-dowry-bride-download-file/‎Cachedپرخرج ترین و پر زحمت ترین بخش از تدارکات عروسی خرید جهیزیه است که اگر لیست کامل جهیزیه عروس در اختیارتان نباشد ممکن است خرید بسیاری از ... قبل از رفتن برای خرید جهیزیه لیست کامل جهیزیه عروس رو مرور کنید .... ۹۶, توری کباب پز. لیست کامل جهیزیه عروس - ابرتازه ها www.abartazeha.com/news/12931/لیست-کامل-جهیزیه-عروس/‎Cached۹۶. لیوان آب جو خوری ۹۷. پارچ بلبی ۹۸. پارچ یخچال ۹۹. گیلاس هفت سین ۱۰۰. .... لیست جهیزیه عروس , لیست کامل جهیزیه عروس , لیست جهیزیه عروس با جزئیات کامل ... لیست جهیزیه عروس سال 1396 با جزییات کامل - دانلود رایگان downloadpaper.downloadpaper.cu.cc/product/881086‎Cachedکل اینترنت همراه با جزییات کامل و نکته به نکته لیست جهیزیه ... کامل ترین چک لیست جهیزیه عروس 96 - وهاران. 13 آوریل 2017 ... چک لیست جهیزیه عروس 96,چک ...