مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خبرساز شدن مهریه عجیب زوج مشهور ایرانی + عکس

خبرساز شدن مهریه عجیب زوج مشهور ایرانی + عکس

این روزها بسیار می بینیم که وقوع طلاق در کشورمان بنا به دلایل مختلف بالا گرفته است و شاید یکی از درگیری های بین روجین ایرانی، میزان مهریه زن بوده است. در این مقاله از پورتال وهاران به مهریه عجیب یک زوج تحصیل کرده پرداخته ایم؛ با ما باشید تا ضمن اینکه بدانید مهریه چیست جزییات این خبر را هم مطلع شوید.

مهریه خبرساز یک زوج پزشک متخصص

خبرساز شدن مهریه عجیب یک زوج مشهور ایرانی + عکس

منظور از مهریه چیست؟

مهریه یا به شکل کهن‌تر آن، کابین[۱] به مالی گفته می‌شود که مرد در هنگام وقوع عقد نکاح به همسر خود می‌پردازد یا مکلف به پرداختِ آن می‌شود.
اگر چه مهریه در زمان معاصر مختص مسلمانان است، اما برخی محققان به شواهدی تاریخی از ایران قبل از اسلام، یونان باستان و نیز آیین یهودیت اشاره می‌کنند که نشان‌دهنده سابقه پرداخت مبلغی پول از طرف داماد به عروس (یا پدر عروس) در زمان ازدواج است.

مهریه و شرایط آن

مرد به هنگام اجرای صیغه نکاح، چیزی را به همسرش تقدیم می‌کند که در اصطلاح «مهریه» یا صداق نامیده می‌شود. این هدیه و بخشش که از طرف مرد انجام می‌شود، امروزه به هدف پایبندی به لوازم زندگی مشترک و ارتباط زناشویی یا ضامنی برای حق طلاق زن است. در آموزه‌های دینی برای مهریه، مقدار معینی تعیین نشده‌است، بلکه این امر به توافق زن و مرد بستگی دارد. همچنین در نوع مهریه نیز محدودیتی وجود ندارد و هر چیزی که ارزش اقتصادی واجتماعی داشته باشد، می‌تواند مهریه قرار گیرد؛ همانند طلا، نقره، املاک، پول‌های رایج، لوازم زندگی و حتی آموزش قرآن یا آموزش مهارتی ویژه.

همچنین بخوانید:  جزییات خبر لغو ویزای لاتاری از طرف دونالد ترامپ

مهریه در ایران

در بسیاری از اوقات، مهریهٔ دختران مسلمان ایرانی بر مبنای سکه‌های طلا تعیین می‌شود؛ از سال تولد دختر گرفته تا شمار ائمه یا سوره‌های قرآن کریم به عنوان تعداد سکه‌های مهریه دختران بریده می‌شود.[۳]

بر اساس تحقیقی در سال ۱۳۸۷ در مرکز مطالعات جمعیتی آسیا و اقیانوسیه از بیش از ۱۲۰۰ زن و مرد متأهل بین ۱۸ تا ۴۰ سال در حدود ۱۲ استان ایران نشان داده که میانگین مهریه به اعلام زنان ۳۵۰ سکه طلا و به اعلام مردان ۲۶۰ سکه طلا است. این پژوهش از رشد سریع میانگین مهریه در دهه ۸۰ حکایت داشته به طوری‌که در عرض ۵ سال از میانگین ۳۰۰ سکه به ۴۵۰ سکه طلا رسیده‌است.[۴][۵][۶] البته مهریه‌هایی با مبنای ۱۲۴۰۰۰ سکه طلا هم دیده شده‌است.[۷]

در ایران برخی از مردان به علت ناتوانی در پرداخت مهریه زندانی می‌شدند.[۸] اما بنا بر قانون حمایت از خانواده ۱۳۹۱ که در اسفند ۹۳ اجرایی شد، ناتوانی در پرداخت مهریه های بالای ۱۱۰ سکه، مشمول زندان رفتن مرد نمی‌شود و زندانی شدن مرد با توافق طرفین و قسط بندی مهریه حذف می‌شود. همچنین در سال ۱۳۹۰ دیوان‌عالی کشور در رای وحدت رویه‌ای شماره ۷۲۲ پذیرش دادخواست اعسار به شکل دعوای تقابل را هم پذیرفت که به موجب آن فرآیند رسیدگی به اعسار به شدت تسریع یافته و امکان صدور دستور بازداشت بسیار کاهش پیدا کرد. منتقدان اشکالاتی از قبیل امکان دور زدن قانون، تضعیف ضمانت‌ اجرایی و قانونی مهریه، پنهان‌کاری و مخفی کردن اموال را بر این فرایند وارد کرده‌اند.

گردآوری: پورتال وهاران www.vaharan.ir

(Visited 1 times, 1 visits today)



لینک منبع :خبرساز شدن مهریه عجیب زوج مشهور ایرانی + عکس

Images for خبرساز شدن مهریه عجیب زوج مشهور ایرانی + عکس خبرساز شدن مهریه عجیب زوج مشهور ایرانی + عکس - مجله اینترنتی وهاران www.vaharan.ir/latest-news-strange-dowries-a-pair-famous-iranian/‎Cachedاخبار,اخبار بازیگران,عکس,فال و طالع بینی,دانلود سریال و فیلم,روزنامه ها,قیمت های روز,عکس بازیگران. خبرساز شدن مهریه عجیب زوج مشهور ایرانی + عکس - خانه almiz.xyz/news/93428 12 مارس 2017 ... مهریه خبرساز یک زوج پزشک متخصص خبرساز شدن مهریه عجیب یک زوج مشهور ایرانی + عکس منظور از مهریه چیست؟ مهریه یا به شکل کهن‌تر آن، کابین[۱] ... مهریه عجیب خبرساز شد +عکس www.fardanews.com/fa/news/.../مهریه-عجیب-خبرساز-شد-عکس‎Cached11 مارس 2017 ... مهریه عجیب خبرساز شد +عکس. مهریه عجیب خبرساز شد. کلمات کلیدی: مهریه ، زوج ایرانی ، عکس. مطالب پیشنهادی از سراسر وب. پیشنهاد توسط. مهریه متفاوت این زوج ایرانی که خبرساز شد - روز پلاس roozplus.com/fa/news/.../مهریه-متفاوت-این-زوج-ایرانی-که-خبرساز-شد‎Cached12 مارس 2017 ... مهریه متفاوت این زوج ایرانی که خبرساز شد. ... استراتژی انتخاباتی قالیباف لو رفت : سه برابر کردن یارانه نقدی+عکس ... جام نیوز :: JamNews - مهریه های عجیب و غریب مرسوم در ایران www.jamnews.ir/detail/News/763714‎Cached16 فوریه 2017 ... مهریه همان طور که از اسمش پیداست قرار است که مهری را با خود برای زوج ها به ... گرچه قوه قضائیه به میان آمده و دیگر مهریه های خبرسازی را که ضمانت اجرا ندارد به ... مهریه هایی بود که طی سال های گذشته از عجیب ترین مهریه های ایران به شمار می رود. ... مرد نمی شود و زندانی شدن مرد با توافق طرفین و قسط بندی مهریه حذف می شود. نرخ دلار و ارز ۲۴ اسفند ۹۵ - جذاب 96 jazab96.ir/news/195 12 مارس 2017 ... درباره ی admin. قبلی خبرساز شدن مهریه عجیب زوج مشهور ایرانی + عکس · بعد قیمت روز سکه و طلا ۲۲ اسفند ۹۵. نوشته های مرتبط. قیمت روز گوشی ... تعیین مهریه عجیب برای داماد بیکار - onvansho onvansho.ir/result/تعیین-مهریه-عجیب-برای-داماد-بیکار.html داماد مهریه ای عجیب عجیب برای داماد بیکار عروس از تعیین مهریه مالی برای . ... خبرساز شدن مهریه عجیب زوج مشهور ایرانی عکس وهاران مهریه عجیب زوج مشهور در آموزه‌های دینی ... طلاق های افراد مشهور سینمای ایران (عکس) - تالاب www.talab.org/.../iranian-cinema-celebrity-divorces-photo.html‎Cachedفهرستی از طلاق های افراد مشهور سینمای کشور ایران را در این جا گرد آوردیم 1 طلاق خسرو شکیبایی و ... مشخص شدن از رده خارج کردن پراید/ سایپا ... این رابطه که منجر به ازدواج شد، زیاد خبرساز نبود؛ چون هیچ‌یک از این دو، آدم‌های معروفی .... این زوج اندکی پیش از ایام نوروز 1393 تصمیم به جدایی و طلاق خود را عملی کردند. .... طلاق خنده دار و عجیب. جدایی زوج بازیگر معروف با بخشش مهریه کلان - نمناک namnak.com/جدایی-زوج-بازیگر-معروف.p35138‎Cached16 آگوست 2016 ... جدایی زوج بازیگر و جدایی زوج بازیگر معروف و جدایی زوج بازیگر ایرانی و جدایی زوج های بازیگر و جدایی جدید زوج بازیگر و جدایی زوج سرشناس ...