مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

طرز تهیه ترشی لبو مخصوص زمستان ۹۵

طرز تهیه ترشی لبو مخصوص زمستان ۹۵

لبو یکی از انواع صیفی جات است که دارای خواص بیشماری است و اغلب در فصل زمستان طرفدرا بسیاری دارد. لبو کاربردهای مختلف دارد، می توان از آب آن برای تزیین و رنگ کردن مواد خوراکی استفاده کرد و یا می توان با لبو ترشی درست کرد. ترشی لبو یکی از پرطرفدارترین ترشی های زمستانی است که در ادامه می توانید ضمن اینکه خواص لبو را مطلع می شوید، از دستور تهیه ترشی لبو هم مطلع شوید.

طرز تهیه ترشی لبو مخصوص زمستان 95

خواص چغندر

خواص غذایی و دارویی چغندر یا لبو

١. طبیعت چغندر گرم و‌تر است.

٢. مصرف چغندر بیماری جذام را از بین می‌برد.

٣. چغندر، عقل را زیاد می‌کند.

۴. شیره چغندر یکی از بهترین شیره‌های سبزی است که به ساختن گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند، خون را تصفیه کرده و جریان خون را بهبود می‌بخشد. از این رو مصرف چغندر به خانم‌ها بسیار توصیه می‌شود.

۵. چغندر قرمز یا لبو به دلیل داشتن فیبر فراوان که خاصیت کاهش چربی خون را دارد و همچنین اسید فولیک، بهتر است در سبد غذایی بیماران قلبی و زنان باردار قرار بگیرد.

۶. لبو دارای مقادیر فراوان آهن در کنار ویتامین ث و اسیدفولیک است که از بروز کم خونی در افراد به‌ویژه دختران جوان ممانعت می‌کند.

٧. چغندر ملین، نرم‌کننده و ادرارآور بوده و در رفع یبوست نقش عمده‌ای را ایفا می‌کند. همچنین اهمیت بسزایی در دستگاه گوارش دارد.

٨. درمان‌کننده التهاب مجاری ادرار است.

٩. چغندر برای درمان التهاب مثانه، بواسیر و بیماری‌های پوستی بسیار مفید است. اشتها را نیز زیاد می‌کند.

همچنین بخوانید:  فال دکوراسیون ماه تولد 2017

١٠. چغندر مانند هویج دارای کاروتن است که در معده تبدیل به ویتامینA می‌شود.

١١. مدر، اشتها آور و آرام بخش است، کار عضلات را تقویت می‌کند، خون را بند می‌آورد، معده را تقویت می‌کند، اسهال خونی را متوقف می‌سازد.

١٢. آب پخته شده‌ آن برای درمان التهاب مثانه، یبوست، بواسیر و بیماری‌های پوستی مصرف می‌شود.

١٣. آب چغندرخام را بگیرید و با ماست مخلوط کنید و صبح ناشتا بخورید و هر روز تکرار کنید از سفید شدن موها جلوگیری می‌کند.

١۴. هر شب با آب گرم پخته‌ آن موضع را بشویید. ترک خوردگی‌های پوست که از سرماخوردگی باشد را برطرف می‌کند.

١۵. آن را بپزید و با آب نیم گرم آن تنقیه کنید ورم روده را درمان می‌کند.

طرز تهیه ترشی لبو مخصوص زمستان 95

آموزش تهیه ترشی لبو

دستور درست کردن ترشی لبو

مواد لازم:

لبو (چغندر) ۱ کیلو
نمک به میزان لازم
سرکه سفید به میزان لازم
آب ۲ لیوان

روش تهیه:

۱٫ لبوها را بشویید و داخل قابلمه قرار دهید. روی لبوها تا حدی آب بریزید که لبوها را بپوشاند. سپس روی حرارت متوسط قرار دهید و به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه بپزید. تا حدی که چنگال براحتی داخل لبو فرو رود. بسته به نوع لبو و برش های لبو زمان پخت می تواند متغیر باشد.

۲٫ لبوها را آبکشی کنید و آب آنها را نگهدارید. اجازه دهید لبوها کمی خنک شوند. سپس پوست آنها را جدا کنید و به قطعات یا اشکال دلخواه برش بزنید. لبوهای خرد شده را داخل شیشه مورد نظر بریزید.

۳٫ ۲ لیوان از آب لبو، سرکه و مقداری نمک را در یک شیرجوش بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. زمانی که مایع به جوش آمد آن را داخل شیشه و روی لبوها بریزید. درب شیشه را محکم ببندید و در جای خنک نگهداری کنید.

همچنین بخوانید:  آموزش درست کردن درکوب شب یلدا 95 با انار به شکل خوشه انگور!

اختصاصی سایت وهاران

www.vaharan.ir

(Visited 1 times, 1 visits today)



لینک منبع :طرز تهیه ترشی لبو مخصوص زمستان ۹۵

Images for طرز تهیه ترشی لبو مخصوص زمستان ۹۵ طرز تهیه ترشی لبو مخصوص زمستان ۹۵ - مجله اینترنتی وهاران www.vaharan.ir/how-to-prepare-pickled-beets-for-the-winter-95/‎Cached8 نوامبر 2016 ... طرز تهیه ترشی لبو مخصوص زمستان ۹۵. لبو یکی از انواع صیفی جات است که دارای خواص بیشماری است و اغلب در فصل زمستان طرفدرا بسیاری دارد. ترشی لبوی یک هفته ای مخصوص زمستان :: وبگردان webgardan.blog.ir/post/A-week-of-red-pickled-for-winter‎Cached24 دسامبر 2015 ... این ترشی در عرض یک هفته آماده می شود. مواد لازم: ۴ عدد چغندر. ۱/۲ لیتر سرکه سفید. طرز تهیه: 1. چغندر ها را در قابلمه با 4 لیوان آب بپزید . در قابلمه را ... طرز تهیه ترشی لبو پخته + عکس - آریا گیم ariyagame.com/fun/recipes-pickled-beets-cooked-photos/‎Cachedمدل و زیبایی › خانه داری › طرز تهیه ترشی لبو پخته + عکس ... مدل پالتو و لباس زمستانی دخترانه کره ای ۹۵ – ۲۰۱۶ · ست های لباس زنانه و دخترانه برای پاییز ۹۵. ترشی لبوی یک هفته ای مخصوص زمستان - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../ترشی-لبوی-یک-هفته-ای-مخصوص-زمستان‎Cached23 دسامبر 2015 ... این ترشی در عرض یک هفته آماده می شود. ترشی لبو. مواد لازم: ۴ عدد چغندر. ۱/۲ لیتر سرکه سفید. طرز تهیه: 1. چغندر ها را در قابلمه با 4 لیوان آب بپزید . گیلان آنلاین - ترشی لبوی یک هفته ای مخصوص زمستان www.guilanbarkhat.ir/index.php?mod=content&met=content_more... 27 دسامبر 2015 ... این ترشی در عرض یک هفته آماده می شود. ترشی لبو. مواد لازم: ۴ عدد چغندر. ۱/۲ لیتر سرکه سفید. طرز تهیه: 1. چغندر ها را در قابلمه با 4 لیوان آب بپزید . طرز تهیه ترشی لبوی یک هفته ای مخصوص زمستان - سوران www.sooran.com/fa/recipes/10160/‎Cached21 ژانویه 2016 ... چغندر ها را در قابلمه با لیوان آب بپزید در قابلمه را برندارید تا رنگ لبو خوب و قرمز شود الی ساعت طول می کشد پس از سرد شدن،لبوها را به اندازه دلخواه ... طرز تهیه ی ترشی لبو – سایت آشپزی – دستور پخت غذا cook.3eke.ir/طرز-تهیه-ی-ترشی-لبو/ خانه / سبک زندگی / طرز تهیه ترشی لبو مخصوص زمستان ۹۵ … ... طرز تهیه ترشی خوشمزه لبو و انارنباید مغز دانه های اناری که برای این ترشی استفاده می کنید سفت ... ترشی لبو و کلم | ساتور www.sator.ir/post/ترشی-لبو-و-کلم‎Cachedترشی خوش‌رنگ کلم قرمز را می‌توانید با انواع دلخواه طرز تهیه ترشی انار با لبو . خوردنی ها استفاده از لبو من ... طرز تهیه ترشی لبو مخصوص زمستان ۹۵. لبو یکی از انواع ... اموزش سبزه لبو - onvansho onvansho.ir/result/اموزش-سبزه-لبو.html طرز تهیه سبزه لبو آموزش تزیین سبزه عید عروسکی با جوراب برای آب دادن به این . ... لیمو آموزش سبزه تخم لیمو طرز تهیه ترشی لبو عکس عاشقانه بنیامینهمسر دومش . ... دسر کرم لبو آموزش آشپزی چغندر پخته یا همان لبو در فصل زمستان به راحتی در دسترس ... بهترین گوشی های هوشمند پرچمدار شهریور ۹۵ · روزنامه های انگلیس جمعه 27 اسفند ...