مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

درمان خر و پف در کمترین زمان

از روش های مقابله با خر وپف چه میدانید این عارضه چگونه قابل درمان خواهد بود راهکارهای پیشگیرانه در این زمینه را میشناسید؟

درمان خر و پف در کمترین زمان

مکانیسم خرو پف به چه صورت است این عارضه ناشی از چه اختلالاتی در بدن پدید می آید مراقب باشید خرو پف می تواند در ایجاد عارضه های قلبی و عروقی موثر باشد راهکارهای درمانی موثر در این زمینه را در ادامه بررسی می کنیم .

 خروپف يكي از عوامل اصلي سكته قلبي و فشار خون است. شايد شما هم در خانواده خود كسي را داشته باشيد كه شب‌ها به خاطر خروپف نتوانيد كنار او بخوابيد و مجبور شويد حتما يا قبل از او به خواب برويد يا جاي جداگانه‌اي را براي خواب انتخاب كنيد.

ما در اينجا قصد داريم كه بررسي عوارض و راه‌هاي درمان خروپف بپردازيم تا هم خودمان از خطرات ناشي از خروپف آگاهي پيدا كنيم و هم اطرافيانمان خواب راحتي داشته باشند.

چگونگي مكانيسم خروپف

خواجوي متخصص گوش و حلق و بيني در اين باره مي‌گويد: خروپف به ازاي ارتعاش عضلات نرم حلق اتفاق مي‌افتد. هرگاه انسداد در راه هوايي داشته باشيم و هوا با فشار خارج شود، صدايي ايجاد مي‌شود كه ما از آن به خروپف تعبير مي‌كنيم كه مي‌تواند به علت شلي بافت‌هاي حلق و كام اتفاق بيفتد يا اينكه توده‌اي اين راه تنگ كرده باشد.

وي پيرامون اين نكته گفت: با سيگار كشيدن، راه بيني دچار تورم مي‌شود و اين ورم مي‌تواند كام نرم و حلق را هنگام نفس كشيدن به ارتعاش در بياورد و هنگامي كه افراد به خواب مي‌روند و عضلات شل‌تر مي‌شوند اين ورم شل‌تر شده و صداهاي ناهنجاري‌ را توليد كند.

رابطه خروپف و سن

وي در اين باره توضيح داد: به‌طور معمول خروپف به سن ربط چنداني ندارد و زماني كه راه هوايي بسته شود اين عارضه ايجاد مي‌شود. به عنوان مثال در كودكان ممكن است كه تنگي لوزه‌ها اتفاق بيفتد و آنها موقع تنفس دچار مشكل شوند و در خواب دچار خروپف گردند. در سنين بالا نيز به‌طور كلي عضلات شل مي‌شوند،

اما در خانم‌ها به خاطر هورمون‌هاي زنانگي عمدتا عضلات سفت‌تر است و كمتر اتفاق مي‌افتد و به‌طور معمول بعد از سن يائسگي بروز خواهد كرد، اما در آقايان مخصوصا افراد سيگار و كساني كه تحرك كمي دارند مانند رانندگان ماشين‌‌هاي سنگين كه هيچگاه مراحل سوم و چهارم خواب عيني خواب عميق را تجربه نمي‌كنند خروپف بيشتر اتفاق مي‌افتد.

اين رئيس انجمن علمي جراحان گوش، حلق و بيني و گردن درباره عادات غذايي براي كاهش خروپف توضيح داد: معمولا افراد چاق و داراي چربي زياد بيشتر دچار خروپف مي‌شوند چون چربي در گردن جمع مي‌شود و باعث اختلال در تنفس مي‌شود كه در نهايت تورم بافت‌ها در اين ناحيه را ايجاد مي‌كند.

وي در ادامه گفت: غذا اثري روي خروپف ندارد ولي اگر فرد نسبت به ماده‌اي مثل فلفل يا ادويه حساسيت داشته باشد ممكن است موجب تشديد ورم بيني يا حلق شود. همچنين هر چه معده پر‌تر باشد، ميزان خروپف بيشتر خواهد شد.

دريچه‌اي رو به سكته‌ قلبي

وي درباره اين نكته گفت: سكته قلبي زماني اتفاق مي‌افتد كه اكسيژن كم‌تر از مقدار نياز وارد خون شود كه نه تنها به عضله قلب، بلكه به تمام بدن فشار مي‌آورد و مي‌تواند اتفاقات تلخي را به بار بياورد.

وي درباره خطراتي كه خروپف را به وجود مي‌آورد نيز توضيح داد: سكته قلبي، آريتمي قلب، فشار خون و مشكل عصبي از عمده‌ترين آسيب‌هايي است كه ممكن است خروپف به بدن انسان وارد كند، اما عقب ماندن در كار يا بيش فعالي مخصوصا براي كساني كه فعاليت بدني كمي دارند از اثرات جانبي خروپف است.

وي در پايان درباره درمان اين عارضه گفت: ابتدا بايد علت آن شناخته شود كه به‌طور مثال راه هوايي به اثر توده بسته شده است، يا گرفتگي بيني وجود دارد يا عضلات شل شده است لوزه سوم بزرگ شده است و سپس درمان‌هاي اوليه آغاز شود.

وي در ادامه گفت: يكي از راه‌هاي درماني انجام جراحي است كه طي اين عمل عضلاتي كه دچار شلي مي‌شوند را با كمك عواملي سفت مي‌كنند و راه هوايي را باز مي‌كنند. راه ديگر نيز ماسك‌هاي تنفسي است كه هنگام خواب هوا را با فشار به بيمار مي‌رساند كه حاوي اكسيژن است و مشكل وي حل مي‌شود.

وي در پايان نيز گفت: انواع و اقسام داروهاي گياهي و شيميايي نيز توصيه مي‌شود ولي هيچ كدام موثر نيست.



لینک منبع :درمان خر و پف در کمترین زمان

درمان خر و پف در کمترین زمان | بهداشت نیوز behdashtnews.ir/fa/news-details/.../درمان-خر-و-پف-در-کمترین-زمان/‎Cached31 مه 2017 ... از روش های مقابله با خر وپف چه میدانید این عارضه چگونه قابل درمان خواهد بود راهکارهای پیشگیرانه در این زمینه را میشناسید؟ درمان خر و پف در کمترین زمان - سلامتی salamati.ir/2017/05/31/درمان-خر-و-پف-در-کمترین-زمان/‎Cached31 مه 2017 ... از روش های مقابله با خر وپف چه میدانید این عارضه چگونه قابل درمان خواهد بود راهکارهای پیشگیرانه در این زمینه را میشناسید؟ درمان خر و پف در کمترین زمان - بهداشت نیوز - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/149621400009465‎Cached31 مه 2017 ... از روش های مقابله با خر وپف چه میدانید این عارضه چگونه قابل درمان خواهد بود راهکارهای پیشگیرانه در این زمینه را میشناسید؟ - بهداشت نیوز. درمان خر و پف در کمترین زمان - عصر خبر | دمادم https://damadam.ir/news/درمان-خر-و-پف-در-کمترین-زمان/8509299‎Cached31 مه 2017 ... درمان خر و پف در کمترین زمان. از روش های مقابله با خر وپف چه میدانید این عارضه چگونه قابل درمان خواهد بود راهکارهای پیشگیرانه در این زمینه را ... درمان خر و پف در کمترین زمان - سلامتی | دمادم https://damadam.ir/news/درمان-خر-و-پف-در-کمترین-زمان/8506988‎Cached31 مه 2017 ... از روش های مقابله با خر وپف چه میدانید این عارضه چگونه قابل درمان خواهد بود راهکارهای پیشگیرانه در این زمینه را میشناسید؟ درمان خر و پف در کمترین ... درمان خر و پف در کمترین زمان | پفکی www.pofaki.info/2017/06/02/درمان-خر-و-پف-در-کمترین-زمان/‎Cached2 ژوئن 2017 ... از روش های مقابله با خر وپف چه میدانید این عارضه چگونه قابل درمان خواهد بود راهکارهای پیشگیرانه در این زمینه را میشناسید؟ درمان خر و پف در کمترین. درمان خر و پف در کمترین زمان - بهداشت نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/39209854 31 مه 2017 ... درمان خر و پف در کمترین زمان. از روش های مقابله با خر وپف چه میدانید این عارضه چگونه قابل درمان خواهد بود راهکارهای پیشگیرانه در این زمینه را ... Btitr - درمان خر و پف در کمترین زمان www.btitr.com/5A5F5D5D5B5C/درمان-خر-و-پف-در-کمترین-زمان‎Cached31 مه 2017 ... درمان خر و پف در کمترین زمان. مکانیسم خرو پف به چه صورت است این عارضه ناشی از چه اختلالاتی در بدن پدید می آید مراقب باشید خرو پف می تواند در ... درمان خر و پف در کمترین زمان - بیا تو اخبار https://www.bia2akhbar.com/details.php?id=6931880‎Cached درمان خر و پف در کمترین زمان - نیوز مانیتور monitor.shafaqna.com/FA/IR/9399084‎Cachedدرمان خر و پف در کمترین زمان. ... فعالیت خود را شروع کند /مردم ایران مستحق شرایط بهتری نسبت به زمان حال هستند/ انقلاب اسلامی ایران انقلاب مستضعفین بود.