مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شستن پا از دست مهمتر است؟

اهمیت پا در میان دیگر اندام‌های بدن به دفعات بیان شده است، اما همچنان خلل توجه کافی و اطلاع‌رسانی صحیح درباره آن احساس می‌شود.

شستن پا از دست مهمتر است؟

نمی‌توان بی آنکه به پاها توجه کرد، انتظار سلامت کامل داشت؛ شستن پا امری است که غالبا به دست فراموشی سپرده می‌شود.

از اولین نکاتی که والدین و مدارس به کودکان آموزش می‌دهند، شستن دست‌ها پس از ورود به خانه و قبل از صرف غذا است، اما شاید خود ما بزرگسالان هم با بی‌توجهی یا کم توجهی نسبت به پاهایمان زمینه بروز بیماری‌های خاموشی را مهیا می‌آوریم.

پا به صفت تکراری اما مهم “قلب دوم” معروف است، اما خوب است بدانید که بی توجهی به آن، سلامتی قلب اول را هم برهم می‌زند.

برای درک اهمیت پا‌ها لحظه‌ای تصور نبودشان کافی است؛ پس بهتر است با توجه به پا‌ها خود را در برابر بسیاری از امراض بیمه کنیم.

در بسیاری از  طب‌های سنتی و حتی مدرن، پزشکان با معاینه دقیق کف پا و انگشتان آن به درمان بیماری‌ها می‌پردازند، ماساژ پا نیز از جمله راه‌های درمان بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی شناخته شده است.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند، مراقبت از پا، با حمام رفتن‌ و شستن جوراب، تکمیل می‌شود، اما اینطور نیست!

ساده ترین راهکار مراقبت از پا:

شاید به صورت خلاصه بتوان اینگونه بیان کرد، که همان میزان که به دست‌هایتان اهمیت می‌دهید، پا نیز به مراقبت احتیاج دارد.

جدای از زیبایی پا‌ها که بیشتر در میان خانم‌ها اهمیت دارد، سلامت پا در هر سن و جنسیتی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، اگر پوست‌های اضافه یا بد شکل بودن ناخن‌ها را نادیده بگیریم، اما نمی‌توان از خطر قارچ‌ها و رشد میکروب‌ها و ویروس‌ها چشم‌پوشی کرد.

ما در مثبت سبز به شما توصیه می‌کنیم، پس از هربار خروج پا از کفش، آن را حداقل با آب خنک بشویید. در شستن‌‌ها دقت نمایید حتما لابه‌لای انگشتانتان شسته شود، پس از شستن، پای خود را با دستمال یا حوله‌ای تمیز، خشک کنید!

این حداقل مراقبت لازم و ضروری برای پاهاست!

چند نکته مهم دیگر:

پوشیدن جورابی که چند بار استفاده شده و بوی بدی می‌دهد، مبرهن است که بسیار مضر است، اما نکته دیگری که باعث برهم خوردن جدی در تعادل سلامت پا می‌شود، پوشیدن جوراب نمدار است؛ حتما پس از شستن جوراب با آب گرم و شامپو، از خشک شدن آن مطمئن شوید. اگر جوراب دیگری ندارید و عجله برای پوشیدن جورابتان دارید، با سشوآر آن را کاملا خشک نمایید.
پس از هر بار رفتن به استخر و پس از هربار پوشیدن کفش ورزشی، پاهای خود را به خوبی شسته و کاملا خشک نمایید. مرطوب بودن پاها زمینه رشد ویروس‌ها و قارچ‌ها را مهیا می‌آورد.
در روزهای سرد سال، پس از استحمام و خشک کردن پاها، از لوسیون‌های مناسب برای نرم کردن پاهایتان استفاده نموده و فرصت ترک خوردن به پوست پاهایتان را ندهید.
در صورتی که در روزهای گرم سال از صندل استفاده می‌کنید نسبت به شستن پا به محض رسیدن به منزل توجه بیشتری داشته باشید.
نسبت به نظافت ناخن‌هایتان بی اهمیت نباشید، پوشیدن انواع کفش‌ها می‌تواند، فشار به ناخن‌ها آورده و موجب عفونت انگشتانتان شود.
پس از شستن پا با مواد شوینده، از پاک شدن این مواد از لابلای انگشتان پاهایتان، مطمئن شوید!
هیچ‌گاه جوراب های غیرنخی به پا نکنید.

 



لینک منبع :شستن پا از دست مهمتر است؟

شستن پا از دست مهمتر است؟ - سلامتی salamati.ir/2017/06/01/شستن-پا-از-دست-مهمتر-است؟/‎Cached1 ژوئن 2017 ... اهمیت پا در میان دیگر اندام‌های بدن به دفعات بیان شده است، اما همچنان خلل توجه کافی و اطلاع‌رسانی صحیح درباره آن احساس می‌شود. شستن پا از دست مهمتر است؟ - مجله پزشکی مثبت سبز https://mosbatesabz.com/.../foot-washing-is-the-most-important‎Cachedمراقبت و شستن پا از مهمترین اعمالی است که غالبا به فراموشی سپرده می‌شود. برای درک اهمیت پا‌ها لحظه‌ای تصور نبودشان کافی است. روز دنیا |شستن پا از دست مهمتر است؟ roozedonya.com/post/2137742/شستن-پا-از-دست-مهمتر-است؟‎Cached1 ژوئن 2017 ... اهمیت پا در میان دیگر اندام‌های بدن به دفعات بیان شده است، اما همچنان خلل توجه کافی و اطلاع‌رسانی صحیح درباره آن احساس می‌شود. شستن پا از دست مهمتر ... کیفیت وضو - khamenei.ir farsi.khamenei.ir/news-content?id=26561‎Cached Similar30 مه 2014 ... وضو یعنی شستن صورت و دستها و مسح کردن جلو سر و روی پاها با شرایط ... جایی که موی سر روییده است تا سر چانه، سپس شستن دست راست از آرنج تا ... چاپ کردن - موقع فتاوى www.islampp.com/copyforprint.php?ftwid=10607&type=ftw‎Cachedو اینست که مسح پا ها را با کشیدن دست بر پشت پا کافی میدانند واین یک اشتباه ... این که اهل سنت شستن پاها را الزامی میدانند سببش بسیار قوی است ولی متا سفانه ... [PDF] انقالب راست قامتان یا چرا انسان ها روی دو پا راه می روند - WordPress.com https://jaladadotorg.files.wordpress.com/.../jalada-translation-issue-1-persian.pdf‎Cachedدست و پا، از انگشت شست گرفته تا انگشت کوچکه، به یک ترتیب کنار هم ردیف شده ... واند بکند، حاال دیگر صدا را از دهان قرض می گرفتند تا ادعا کنند برای بدن مهمتر ... دیگران رسید اما هرکدام را به علت اینکه انجامش دشوار است یا برای یکی از دوطرف ... شست پای کارگر ۲۰ ساله به شست دستش پیوند زده شد iranianuk.com/.../شست-پای-کارگر-۲۰-ساله-به-شست-دستش-پیوند-زده-شد‎Cached13 جولای 2017 ... او قبل از این که تحت عمل پیوند شست پا به انگشت شست دست قرار بگیرد، دو ... بیمارستان گفته است که پیوند کامل شست پا، پیوندی بی سابقه بوده است. ... سیستم شمارش آرا کمک میکند تا مطالب مهمتر، به انتخاب کاربران سایت، از ... اهمیت شستن دست ها | مه شو mahsho.com/اهمیت-شستن-دست-ها/‎Cached26 جولای 2016 ... از جمله مزایای مهم شستن دست این است که از ابتلا به بیماری های خطرناک ... بلکه باید با دقت انجام شود و بهتر است با آب گرم و مهمتر از همه صابون باشد. گزگز، مورمور، سوزش، سوزن سوزن شدن و خواب رفتن پا - کلینیک پیشگام darmanedard.ir/.../علت-داغ-شدن-و-گز-گز-و-مورمور-دست-و-پاهایم-چیست‎Cachedگزگز مور مور پاها و داغ شدن پاها و گاهی سرد شدن پاها اغلب علامت مهمی است چون می تواند ... به دلیل اشکالی در سرعت هدایت عصب می باشد مهمتر از درد است و توصیه می شود قبل ... در حالیکه خواب رفتگی دست و پا و بی حس شدن انگشت شست و داغ شدن کف پا را ... بیماری ها و سلامت ناخن - پارسی طب fa.parsiteb.com/بیماری-ها-و-سلامت-ناخن/‎Cached Similarبیشتر مطالعات در ناخن انگشتان دست انجام شده است. ... ناخن های شست پا هر ماه ۱ میلی متر رشد می کنند و بین ۱۲-۱۸ ماه طول می کشد تا کاملا یک ناخن جایگزین آن شود.