مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

الکترودها «دل درد» نوزاد را نشان می دهند

در بیشتر مواقع تشخیص علت دلیل گریه نوزادان بسیار دشوار است. شناسایی سیگنال های مغزی می تواند روش قابل اعتماد تری برای نشان دادن درد در نوازد باشد.

الکترودها «دل درد» نوزاد را نشان می دهند

به گزارش سلامتی به نقل از نیوساینتیست، دکتر «ربکا اسلاتر» از دانشگاه آکسفورد می گوید: «نوزادان قادر به صحبت کردن نیستند، بنابراین به روش های دیگری نیاز داریم که نشان بدهند آنها از دردی رنج میب رند. اخیراً پزشکان از شکلک ها و حالت صورت نوزادان استفاده می کنند، اما این احتمال وجود دارد که این حالت ها بر اثر عوامل دیگری مانند گرسنگی یا میل به آغوش مادر ایجاد شده باشند.»

در حال حاضر دکتر اسلاتر به همراه گروه تحقیقاتی خود متدی را ارائه کردهاند که در این روش از یک الکترود بر روی خط میانی فرق سر برای تشخیص الگوهای امواج مغزی مرتبط با درد استفاده می شود. آنها این کار را با تجزیه و تحلیل آزمایش های EEG مربوط به ۱۸ نوزاد در زمان گرفتن خون برای بررسی سلامت روزانه شان انجام دادند. این آزمایش ها یک سیگنال را نیم ثانیه پس از سوزن زدن به پاشنه پای نوزادان نشان دادند.

سپس این گروه درستی و دقت این سیگنال را در نوزادان بیشتری آزمایش کردند که نشان می داد اندازه سیگنال درد با میزان شکلک های صورت آنها که روشی معمول در تشخیص درد از طریق حالت های چهره است، ارتباط دارد.

تسکین درد

این سیگنال در مورد نوزادان نارس نیز به کار رفت و مقدار آن در نوزادانی که از پماد ضد درد در پاشنه شان استفاده شده بود، کاهش یافت. گروه اسلاتر در حال حاضر انجام آزمایش های بیشتری هستند تا نشان دهند آیا این تکنیک به اندازه کافی درست و دقیق است که بتوان برای تشخیص درد واقعی نوزادان از آن استفاده کرد یا خیر.

در صورتی که این مسئله اثبات شود، می تواند به گروه تحقیقاتی کمک کند تا طی انجام کارهایی مانند آزمایشات چشم درد نوزاد را تا حد زیادی تسکین دهند.

دکتر «لورنزو فابریزی» از دانشگاه University College لندن می گوید: «ین روش در چند سال گذشته شناسایی شده بود و چه قدر جالب و خوب است که اکنون به اثبات رسیده است.»

اما فابریزی معتقد است باید اطلاعات بیشتری درباره اینکه چگونه و چرا مغز یک نوزاد این سیگنال درد را تولید می کند، به دست بیاوریم. امواج مغزی نوزادن به یک محرک کوچک و زودگذر عکس العمل نشان می دهد، اما ممکن است سیستم های مغزی مختلف درگیر دردهای شدید و مداوم شده باشند.



لینک منبع :الکترودها «دل درد» نوزاد را نشان می دهند

الکترودها «دل درد» نوزاد را نشان می دهند - سلامتی salamati.ir/2017/06/01/الکترودها-دل-درد-نوزاد-را-نشان-می-دهن/‎Cached1 ژوئن 2017 ... در بیشتر مواقع تشخیص علت دلیل گریه نوزادان بسیار دشوار است. شناسایی سیگنال های مغزی می تواند روش قابل اعتماد تری برای نشان دادن درد در ... الکترودها «دل درد» نوزاد را نشان می دهند - هم رسان hamresan.net/الکترودها-دل-درد-نوزاد-را-نشان-میدهند/‎Cached9 مه 2017 ... هم رسان: در بیشتر مواقع تشخیص علت دلیل گریه نوزادان بسیار دشوار است. شناسایی سیگنال های مغزی می تواند روش قابل اعتماد تری برای نشان دادن ... الکترودها دل درد نوزاد را نشان می دهند - هم رسان | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/37887697 الکترودها دل درد نوزاد را نشان می دهند. هم رسان: در بیشتر مواقع تشخیص علت دلیل گریه نوزادان بسیار دشوار است. شناسایی سیگنال های مغزی می تواند روش قابل اعتماد ... الکترودها «دل درد» نوزاد را نشان می دهند - نیوز مانیتور monitor.shafaqna.com/FA/IR/9150888 هم رسان: در بیشتر مواقع تشخیص علت دلیل گریه نوزادان بسیار دشوار است. شناسایی سیگنال های مغزی می تواند روش قابل اعتماد تری برای نشان دادن درد در نوازد باشد. ارتعاشی منبع درد دل www.nextevmotor.com/1990-03-04/ارتعاشی...درد-دل/index.html‎Cachedپست با عنوان درد دل به صورت خودکار دریافت و با درج لینک مستقیم منبع آن ... مطلب با عنوان الکترودها «دل درد» نوزاد را نشان می دهند از وبسایتهای مرجع دریافت و با درج ... کشف علل «دل درد» نوزاد از طریق امواج مغز | زندگی,دانش,روزانه https://www.zdr.ir/News.../کشف-علل-دل-درد-نوزاد-از-طریق-امواج-مغز/‎Cached13 ژوئن 2017 ... الکترودها «دل درد» نوزاد را نشان می دهند این سیگنال در مورد نوزادان نارس نیز به کار رفت و مقدار آن در نوزادانی که از پماد ضد درد در پاشنه شان استفاده شده ... نمازی استعداد ایرانی را به دنیا نشان می دهم - onvansho onvansho.ir/result/نمازی-استعداد-ایرانی-را-به-دنیا-نشان-می-دهم.html هایش را نشان دادبه توانم به مربیگری ادامه می‌دهم ایران را دنبال می . شاعری که علاقه ... الکترودها دل درد نوزاد را نشان می دهند از به دنیا می آید ایران را به جام . بانک صادرات ... دل درد نوزاد: علت و درمان - متخصص کودکان و نوزادان: دکتر شیخ الاسلامی drsheykholeslami.com/دل-درد-نوزاد-علت-و-درمان/‎Cachedدل درد در نوزادان و علت ایجاد آن بر اثر کولیک، رفلاکس معده، اسهال، یبوست، نفخ، ... نشان دادن برخی علائم که در زیر به آن‌ها اشاره‌شده است به شما می‌گوید که دچار دل درد شده ... دل درد نوزادان - دانلود مقاله ISI shop.tarjomeplus.com/Post/22/دل-درد-نوزادان‎Cached21 ژانویه 2016 ... کولیک برای توصیف دل درد نوزاد استفاده می شود. تحقیقات نشان می دهند که کولیک به تغییر سطح هورمون هایی که حرکت ماهیچه های روده را کنترل می ... علت کاهش وزن زیاد نوزاد پس از تولد - 24Khabar.com www.24khabar.com/.../علت-کاهش-وزن-زیاد-نوزاد-پس-از-تولد/ وی در پاسخ به این پرسش که آیا وجود دل درد یا ریفلاکس در نوزادان، می تواند عاملی برای ... از الکترودها و سیگنال‌های مغزی، شناسایی علت گریه کودک آسان و راحت می‌شود. ... نتیجه یک مطالعه جدید نشان می دهد نوزادان مادرانی که رابطه خوبی با همسر خود دارند و از ... هستند و به همین دلیل امکان دارد کارهایی انجام دهند که نتایج آن رضایت بخش نیست.