مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

این مطلب مهم را حتما بخوانید

کارشناس ارشد کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی داروی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مصرف بدون آب برخی قرص‌ها موجب ایجاد مشکلات زیادی در فرد بیمار می‌شود، گفت: بهترین نوشیدنی برای خوردن قرص‌ها آب معمولی است.

همراه “قرص” چه بنوشیم چه ننوشیم؟ این مطلب مهم را حتما بخوانید

به گزارش سلامتی ، دکتر نوشین محمدحسینی اظهار داشت: گرچه  هدف اصلی از سفارش به مصرف قرص‌ها با آب به دلیل باز شدن ماده موثره آنها در معده و تاثیر در درمان است، اما مصرف بدون آب برخی قرص‌ها به دلیل ساختاری که دارد ممکن است موجب ایجاد مشکلات زیادی در ناحیه مری فرد بیمار شود.

وی افزود: از طرفی هم استعمال مواد دارویی با مایعاتی بجز آب، در مواردی که بدون تجویز پزشک یا توصیه داروساز صورت گیرد، می‌تواند اثر قرص‌ها را از بین ببرد.

وی همچنین با نهی بیماران از خوردن قرص‌ها با چای داغ، نوشابه، آبمیوه یا حتی شیر تصریح کرد: خوردن قرص‌ها با آب جوش و گرم و البته چای داغ به علت حرارت  آن مشکلاتی بوجود می‌آورد. ضمن اینکه کافئین موجود در چای خود مخرب دارو است کما اینکه بسیار مشاهده شده که خوردن برخی آنتی بیوتیک‌ها با شیر یا نوشیدن آبمیوه‌های ترش به علت اسیدی بودن آنها خاصیت درمانی دارو را از بین برده و در مواردی موجب تخریب ساختار دارو می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، محمدحسینی با یادآوری این نکته که داروهایی مثل قرص‌های آهن بهتر است به دلیل جذب راحت‌تر در حضور ویتامین C، همراه با آب مرکبات استفاده شود، گفت: بهترین نوشیدنی برای خوردن قرص‌ها آب معمولی است.



لینک منبع :این مطلب مهم را حتما بخوانید

این مطلب مهم را حتما بخوانید - سلامتی salamati.ir/2017/06/02/این-مطلب-مهم-را-حتما-بخوانید/‎Cached2 ژوئن 2017 ... این مطلب مهم را حتما بخوانید. به گزارش سلامتی ، دکتر نوشین محمدحسینی اظهار داشت: گرچه هدف اصلی از سفارش به مصرف قرص‌ها با آب به دلیل باز شدن ... همراه "قرص" چه بنوشیم چه ننوشیم؟ این مطلب مهم را حتما بخوانید ... https://www.topblogg.com/.../همراه-قرص-چه-بنوشیم-چه-ننوشیم؟-این-مطل‎Cachedهمراه “قرص” چه بنوشیم چه ننوشیم؟ این مطلب مهم را حتما بخوانید. کارشناس ارشد کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی داروی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مصرف بدون آب ... آیا اهل مطالعه هستید؟ پس این مطلب را حتما بخوانید | omid moradian ... https://www.linkedin.com/.../آیا-اهل-مطالعه-هستید-پس-این-مطلب-را-حتما-بخوانید-omid-moradian‎Cached13 نوامبر 2015 ... حداقل روش صحیح خط کشیدن زیر نکات مهم به این صورت است که ابتدا مطالب را بخوانند و مفهوم را کاملا" درک کنند و سپس زیر نکات مهم خط بکشند نه آنکه در ... مطلب مهم . حتما بخوانید-پایگاه بزرگ قرآنی طه tahaquran.ir/مطلب-مهم-حتما-بخوانید/‎Cached Similar2 مه 2014 ... بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم از همه کسانی که وبلاگ و یا وبسایت قرآنی و مذهبی دارند درخواست میکنیم که این مطلب را وبلاگ یا وبسایت خود درج ... این مطلب را حتما" بخوانید ( مهم فوری ) www.cloob.com/c/portal.../این_مطلب_را_حتما%22_بخوانید_(_مهم_فوری_) 16 مارس 2013 ... این مطلب را حتما' بخوانید ( مهم فوری ) ... مشگل همینجاست که آگاهسازی جزء برنامه های این مسولین نیست گویا... ادامه. علی امپراطور , ali_0262. دوشنبه 7 ... اگر می خواهید چک بانکی بنویسید این نکات مهم را حتما بخوانید - جام نیوز www.jamnews.ir/detail/News/775256‎Cached22 مارس 2017 ... اگر می خواهید چک بانکی بنویسید این نکات مهم را حتما بخوانید. یکی از مشکلات بزرگ در ... این نکات مهم را حتما بخوانید. به این مطلب امتیاز دهید. این مطلب مهم را حتما بخوانید | خبرگزاری سلامتی | پارسی پو parsipoo.ir/news/1496345400845782/این-مطلب-مهم-را-حتما-بخوانید/‎Cached2 ژوئن 2017 ... این مطلب مهم را حتما بخوانید. به گزارش سلامتی ، دکتر نوشین محمدحسینی اظهار داشت: گرچه هدف اصلی از سفارش به مصرف قرص ها با آب به دلیل باز شدن ... اگر ورزشکارید، این مطلب را حتما بخوانید! - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/.../اگر-ورزشکارید-این-مطلب-را-حتما-بخوانید!‎Cached19 ژوئن 2017 ... اگر ورزشکارید، این مطلب را حتما بخوانید! مهم نیست چقدر خود را وقف فیتنس کرده باشید چون دیر یا زود چنین اتفاقی خواهد افتاد: یک ورزشتان را جا ... اگر می خواهید چک بانکی بنویسید این نکات مهم را حتما بخوانید - جام نیوز www.shahrekhabar.com/economic/149015520034091 22 مارس 2017 ... اگر می خواهید چک بانکی بنویسید این نکات مهم را حتما بخوانید ... به این مطلب امتیاز دهید. شما قبلا .... قبل از خرید ویلا در شمال این مطلب را بخوانید! ارزش یک انسان/این مطلب را حتما بخوانید... - وبگردی webgardi.yjc.ir/fa/news/.../ارزش-یک-انساناین-مطلب-را-حتما-بخوانید‎Cached5 دسامبر 2012 ... ارزش یک انسان/این مطلب را حتما بخوانید. ... گرفتید، در واقع چه اهمیتی دارد که من با این ۲۰ دلاری چه کار کردم ؛ مهم این است که شما هنوز آن را می‌ خواهید .