مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شستن دندان ها با نمک و عسل!

 مجتبی طاهری درباره روش های حفظ سلامت دندان‌ها بر اساس آموزه‌های طب سنتی گفت: نقش دندان‌ها در زیبایی چهره و در نتیجه افزایش اعتماد به نفس و ارتباط موثر کلامی و اجتماعی با دیگران غیرقابل انکار است.

شستن دندان ها با نمک و عسل!

وی افزود: از سوی دیگر ارتباط دندان‌ها با ارگان‌های داخلی از جمله دستگاه گوارش و بیماری‌های ناشی از آن از دیدگاه پزشکی حائز اهمیت است؛ مکتب پزشکی ایرانی برای داشتن دندان‌های سالم و زیبا توصیه‌های کاربردی دارد.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران یادآور شد: در حفظ‌الصحه ناصری آمده که برای حفظ سلامت دندان‌ها، رعایت آداب غذا خوردن و نوشیدن برای جلوگیری از اختلال هضم, پاک کردن جرم Crime دندان بعد از هربار خوردن (مسواک زدن یا شستشوی دهان همراه با مالش و سایش لثه‌ها و دندان‌ها توسط دست) بسیار اهمیت دارد.

طاهری افزود: مالیدن و شستن دندان‌ها با نمک و عسل (می‌توان نمک و عسل را در پارچه‌ای بسته و به دندان مالید),استفاده از مسواک با نرمی مناسب (مسواک نباید خشن باشد) و استفاده از خلال دندان برای دفعهای غذایی در لا‌به‌لای دندان‌ها نیز برای حفظ سلامت و زیبایی دندان‌ها اهمیت دارد.

وی ادامه داد: برای انتخاب مسواک مناسب با توجه به نوع دندان‌های خود باید با دندانپزشک مشورت کرد و به جای خلال دندان هم می‌توان نخ دندان به کار برد و از چوب درخت زیتون نیز می‌توان برای تمیز کردن دندان‌ها استفاده کرد.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: پرهیز از شکستن مواد سخت با دندان مثل پوست فندق، بادام و پسته, پرهیز از جویدن موادی که قوام سخت دارند؛ به خصوص اگر شیرین باشند مثل آب نبات و انجیر خشک برای زیبایی و سلامت دندانها مهم است.

طاهری گفت: پرهیز از مصرف موادی که باعث زبری و کندی دندان می‌شوند مثل ترشیها، میوه‌های خام ترش، خوردن خوراکیهای بسیار گرم بعد از خوراکی‌های بسیار سرد و برعکس (منظور از گرم و سرد، دمای غذا است) به حفظ سلامت دندان‌ها کمک می‌کند همچنین خوردن برخی مواد خاص مانند سبزی تره به زیبایی دندان‌ها کمک می‌کند



لینک منبع :شستن دندان ها با نمک و عسل!

شستن دندانها با «نمک و عسل» برای حفظ سلامت و زیبایی آنها ... https://www.tasnimnews.com/.../شستن-دندانها-با-نمک-و-عسل-برای-حفظ-سلامت-و-زیبایی-آنها‎Cached27 فوریه 2017 ... دستیار تخصصی طب سنتی ایران راه‌های حفظ سلامت دندان‌ها از دیدگاه طب سنتی را تشریح کرد و گفت: مالیدن و شستن دندان‌ها با نمک و عسل برای حفظ ... شستن دندانها با نمک و عسل برای حفظ سلامت و زیبایی آنها - مرور نیوز ... khabarfarsi.com/u/34205831 27 فوریه 2017 ... دستیار تخصصی طب سنتی ایران راه های حفظ سلامت دندان ها از دیدگاه طب سنتی تشریح کرد و گفت: مالیدن و شستن دندان ها با نمک و عسل برای حفظ ... شستن دندان ها با نمک و عسل! | - دستیار تخصصی طب سنتی ایران - قطره www.ghatreh.com/news/nn37311180/شستن-دندان-نمک-عسل 6 مه 2017 ... دستیار تخصصی طب سنتی ایران راه های حفظ سلامت دندان ها از دیدگاه طب سنتی تشریح کرد و گفت: مالیدن و شستن دندان ها با نمک و عسل برای حفظ ... در کمتر از 3 دقیقه دندان‌های خود را سفید کنید - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/.../در-کمتر-از-3-دقیقه-دندان‌های-خود-را-سفید-کنید‎Cachedبهترین راه برای عفونت وسفید شدن دندانها ولثه ترکیب 5واحد عسل و2واحد نمک است .... که با یک قاشق وایتکس مخلوط شده باشد قراردهید،بعداز شستن درحالی که بصورت ... مخلوط عسل با نمک بهترین خمیر دندان طبیعی - شفا آنلاین shafaonline.ir/fa/.../مخلوط-عسل-با-نمک-بهترین-خمیر-دندان-طبیعی‎Cachedبه گزارش شفا آنلاین،محمد دریایی در ارتباط با مزایای مسواک زدن با مسواک و خمیردندان طبیعی، اظهار داشت: استفاده از چوب مسواک برای تمیز کردن دندان‌ها نسبت به ... نمک و عسل برای حفظ سلامت و زیبایی دندان ها مفید است.مینو شهد ... https://blog.minooshahd.ir/honey-salt/‎Cached10 جولای 2017 ... طاهری خاطرنشان کرد: مالیدن و شستن دندان‌ها با نمک و عسل طبیعی (می‌توان نمک و عسل را در پارچه‌ای بسته و به دندان مالید),استفاده از مسواک با نرمی ... دندان ها و چند نسخه خانگی برای سفید کردن آنها - نایس کلوب https://nicecloob.com/Thread.aspx?id=759‎Cachedاما افرادی که برای شستن و تمیز کردن دندان های خود از مواد طبیعی بهره می ... مسواک را خیس کرده در مخلوطی از خاکستر چوب و نمک طعام فرو برید و دندان ها را با آن مسواک کنید. ... دندان ها را با خمیری که از مخلوط کردن پودر زغال و عسل تهیه شده است تمیز کنید. کلینیک پارسا - نوشتارها - اردیبهشت 1394 www.parsadentalclinic.com/Journals.aspx‎Cached Similarعسل و نمک را آمیخته و در سوراخ پوسیدگی دندان بگذارید. ... گذاشتن پودر آویشن روی دندان یا شستشوی دهان با جوشانده آویشن; جویدن نعنا در فروکش دادن درد دندان سودمند می باشد. ... تا یک خمیر به دست آید) بر روی دندانها به مدت 5 دقیفه و سپس شستن دندانها زیبایی دندان با روشی جدید و ارزان - کیمیای هنر , سلامت دندان ها با طب ... www.kimiahonar.com/زیبایی-دندان-با-روشی-جدید-و-ارزان/‎Cached8 مه 2017 ... دستیار تخصصی طب سنتی ایران راه های حفظ سلامت دندان ها از دیدگاه طب سنتی تشریح کرد و گفت:مالیدن و شستن دندان ها با نمک و عسل برای حفظ ... خمیردندان طبیعی دارای خواص سفیدکنندگی و جرم زدایی دندان و از بین ... zendegee.persianblog.ir/post/55/‎Cached Similar10 دسامبر 2012 ... ترکیب دوم؛ استفاده از پودر کندر و عسل و نمک برای سفید کردن و شستشوی ... را آغشته به پودر صعد کوفی نموده و مجددا دندانها را با آن مسواک می کنند.