مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خواص معجزه‌آسای بادرنجبویه

در گذشته‌های دور، داروی شیمیایی وجود نداشت و اثری از دکتر‌های امروزی هم نبود.

خواص معجزه‌آسای بادرنجبویه

در آن زمان مردم برای مداوای بیماری‌شان به حکیم مراجعه می‌کردند. آنچه در این سری مقالات می‌خوانید، خواص گیاهان دارویی و طرز تهیه غذاها و دسرهای گوناگون با استفاده از آن‌هاست.

داروهایی که حکیم تجویز می‌کرد عمدتا دارو‌هایی بودند که از دل طبیعت بیرون می‌آمدند. بقراط، بزرگ‌ترین حکیم یونانی می‌گوید: «بگذار غذایت داروی تو و دارویت غذای تو باشد». این گفته نشان‌دهنده‌ی اهمیت غذا در حفظ سلامتی‌ است.

بنیتا در سری مقالات «آشتی با طبیعت»، به بررسی خواص گیاهان دارویی و غیردارویی می‌پردازد. در این قسمت، با خواص بادرنجبویه و نیز طرز تهیه‌ی یک دمنوش دلچسب و آرامبخش با استفاده از این گیاه پرخاصیت آشنا می‌شویم. .

بادرنجبویه گیاهیست از تیره‌ی نعناعیان که اغلب بین ماه‌های تیر و مرداد گل می‌دهد. نام دیگر این گیاه، سراژدهاست. ساقه‌های این گیاه راست و چهارگوش بوده و پوشیده از کرک است. از کنار برگ‌هایش، گل‌هایی با کاسبرگ‌های رنگی می‌روید که در ابتدا به زرد کم‌رنگ است و بعد از مدتی سفید و سپس بنفش می‌شود. عطر گیاه تقریبا شبیه به لیموی تند است.

این گیاه اغلب در قسمت وسیعی از شرق مدیترانه به صورت خودرو می‌روید اما امروزه به منظور بهره‌برداری‌های تزئینی و طبی و تولید عسل، این گیاه در باغ‌ها و مزارع نیز کشت می‌شود. در هر ۱۷۰ گرم بادرنجبویه، ۲۰۰ کالری انرژی،‌ ۷ میلی‌گرم سدیم، ۳۶ گرم کربوهیدرات،‌ ۱ درصد ویتامین آ، ۴ درصد کلسیم و ۲۴ درصد آهن وجود دارد.

خواص بادرنجبویه

۱. این گیاه،‌آرامبخشی بسیار قوی است.

۲. به دلیل عطر لیمویی‌ که دارد، بادرنجبویه دهان را خوشبو می‌کند.

۳. بادرنجبویه ضد بیماری‌های قلبی، معده و روده است.

۴. این گیاه، فشارخون را بالا می‌برد.

۵. ضد اسپاسم، درد و تشنج است.

۶. گیاه بادرنجبویه، اسانسی خوشبو دارد که در آرام کردن درد عصبی معده و احساس چنگ زدگی در معده، تپش قلب، سرگیجه،‌عصبانیت، بی‌خوابی، درد عصبی دندان، استفراغ‌های دوران بارداری و رفع تندخویی در دختران جوان موثر است.

۷. بادرنجبویه در درمان صداهای مبهم، هیستری و مالیخولیا مفید است.

دمنوش بادرنجبویه

قبل از این که دمنوش را تهیه کنید،‌ به نکات زیر توجه کنید:

۱. در صورت داشتن بیماری خاص و مصرف دارو، حتما پیش از مصرف با پزشک خود مشورت نمایید.

۲. در صورت بروز هر نوع واکنش حساسیتی مصرف را قطع کنید.

۳. مصرف این گیاه به افرادی که از کم‌کاری یا پرکاری تیروئید رنج می‌برند توصیه نمی‌شود.

۴. در مورد میزان مصرف دمنوش و تعداد دفعات آن، به توصیه‌های پزشک مشاورتان گوش کنید.

طرز تهیه‌ی دمنوش:

برای تهیه‌ی دمنوش بادرنجبویه باید یک قاشق غذاخوری (سرخالی) برگ بادرنجبویه را داخل یک قوری ریخته و آب با دمای ۸۰ درجه سانتی گراد روی آن بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. برای شیرین‌کردن آن می توانید از عسل یا نبات استفاده کنید.



لینک منبع :خواص معجزه‌آسای بادرنجبویه

خواص معجزه‌آسای بادرنجبویه - سلامتی salamati.ir/2017/06/02/خواص-معجزه‌آسای-بادرنجبویه/‎Cached2 ژوئن 2017 ... در گذشته‌های دور، داروی شیمیایی وجود نداشت و اثری از دکتر‌های امروزی هم نبود. خواص معجزه‌آسای بادرنجبویه. در آن زمان مردم برای مداوای بیماری‌شان به ... آشتی با طبیعت؛ خواص معجزه‌آسای بادرنجبویه - بنیتا www.mybenita.com/.../miraculous-advantages-of-dracocephalum‎Cached22 مه 2017 ... آشتی با طبیعت؛ خواص معجزه‌آسای بادرنجبویه. داروهایی که حکیم تجویز می‌کرد عمدتا دارو‌هایی بودند که از دل طبیعت بیرون می‌آمدند. بقراط، بزرگ‌ترین ... خواص معجزه آسای رازیانه چیست ؟ - آکا www.akairan.com/health/tebsonati.../20141233724.html‎Cached Similarخواص معجزه آسای رازیانه ,رازیانه گیاهی , حفاظت از چشم ,خواص رازیانه ,خواص دارویی رازیانه ,فواید رازیانه ,خاصیت رازیانه ,رازیانه در طب سنتی ,فواید درمانی رازیانه ... خواص معجزه آسای بادرنجبویه - طبع شناسی جوانمردی tabeshenasi.persianblog.ir/post/56/‎Cached Similar26 آوریل 2013 ... خواص معجزه آسای بادرنجبویه. آنچه در باره بادرنجبویه میخواهید. این گیاه بومی مناطق مدیترانه ای است و در اروپا و آسیا نیز انتشار دارد. در ایران در کنار ... بادرنجوبه | خواص بادرنجوبه برای کبد - نمناک namnak.com/خواص-بادرنجوبه-برای-کبد.p15784‎Cachedبادرنجوبه و سلامت کبد در طب سنتی و خواص گیاه ملیس و پاکسازی کبد و تقویت مغز و رفع کم حافظگی و فواید دمنوش بادرنجبویه را در نمناک ببینید. #بادرنجبویه hashtag on Twitter https://twitter.com/hashtag/بادرنجبویه‎CachedSee Tweets about #بادرنجبویه on Twitter. See what people are saying and ... Copy link to Tweet; Embed Tweet. آشتی با طبیعت؛ خواص معجزه‌آسای بادرنجبویه ... بادرنجبویه گیاهی با خواص سحرآمیز - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5653819/بادرنجبویه-گیاهی-با-خواص-سحرآمیز‎Cached16 ژوئن 2016 ... بادرنجبویه گیاهی که خیلی از افراد از خواص فراوان آن اطلاعی ندارند. خواص معجزه آسای رازیانه - بیتوته www.beytoote.com/health/.../miraculous2-properties-anise.html‎Cached Similarخواص درمانی رازیانه خواص گیاه رازیانه گیاه رازیانه,فواید رازیانه,فوائد رازیانه,عرق رازیانه,چای رازیانه,رازیانه,خواص رازیانه,خاصیت رازیانه. گیاه بهشتی - بادرنجبویه چیست؟ iraninoosh.mihanblog.com/post/tag/مفرح+القلب‎Cachedبادرنجبویه؛ گیاهی معطر، از خانواده ی نعناعیان و جزو گیاهان پرطرفدار در شرق و غرب ... نموده و از عطر و طمع دلپذیر بادرنجبویه در کنار خواص معجزه آسای آن بهره مند شوید. نوشیدنی معجزه آسای ضد میگرن - onvansho onvansho.ir/result/نوشیدنی-معجزه-آسای-ضد-میگرن.html نوشیدنی معجزه آسای ضد میگرن حقایق شگفت‌انگیزی کشف شده‌اند که می‌توانند به درمان . خواص معجزه گر رازیانه زیباکده خواص معجزه گر رازیانه خواص معجزه‌آسای رازیانه ...