مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

رشد بینایی تا چهل‌سالگی ادامه دارد

نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که رشد بینایی تا ۴۰ سالگی ادامه دارد.

رشد بینایی تا چهل‌سالگی ادامه دارد

محققان تاکنون  بر این باور بودند که مرکز پردازش بصری مغز در چند سال اول زندگی متوقف می‌شود، اما مطالعات جدید این تصور را به چالش کشیده و نشان داده رشد بینایی تا میانسالی ادامه دارد.نتایج این بررسی تاثیر قابل توجهی در افراد مبتلا به آمبلیوپی دارد. آمبلیوپی، اختلال چشم است که به اصطلاح تنبلی چشم نامیده می‌شود.

محققان دریافتند چشم انسان بیشتر از آنچه قبلا تصور می‌شد، رشد می‌کند و این مطالعه برای اصلاح این عارضه (تنبلی چشم) در بزرگسالی موثر است.

گروهی از محققان به سرپرستی کاترین مورفی، استاد گروه روانشناسی و علوم اعصاب دانشگاه مک مستر در انتاریو، کانادا بر روی تحول قشر بینایی اولیه مغز انسان با بافت مغز بعد از مرگ در ۳۰ نفر از افراد که در محدوه سنی ۲۰ روز تا ۸۰ سال قرار داشتند بررسی‌هایی انجام دادند.

تاکنون، این دیدگاه که آستانه بلوغ قشر بینایی اولیه در چند سال اول زندگی به پایان می‌رسد، پذیرفته شده بود. این باور سنتی بر اساس مطالعات آناتومیک عملکرد سیناپس بود و همچنین ارتباط بین درون قشر مغز، بین قشر مغز و مناطق دیگر مغز.

با این حال، محققان پیش از این دریافته بودند برخی از پروتئین‌ها در قشر بینایی فراتر از سال‌های اولیه زندگی رشد می‌کنند.آنها اظهار کردند: از هر ۱۰۰ کودک در ایالات متحده دو تا سه نفر به آمبلیوپی مبتلا هستند.بررسی‌هایی انجام شده در مجله Neuroscience آمده است.



لینک منبع :رشد بینایی تا چهل‌سالگی ادامه دارد

رشد بینایی تا چهل‌سالگی ادامه دارد - سلامتی salamati.ir/2017/06/03/رشد-بینایی-تا-چهل‌سالگی-ادامه-دارد/‎Cached3 ژوئن 2017 ... نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که رشد بینایی تا ۴۰ سالگی ادامه دارد. ... جدید این تصور را به چالش کشیده و نشان داده رشد بینایی تا میانسالی ادامه دارد. رشد بینایی تا چهل‌سالگی ادامه دارد - بنیتا www.mybenita.com/.../growth-vision-continues-until-middle-age‎Cachedنتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که رشد بینایی تا 40 سالگی ادامه دارد. ایرنا - ادامه تکامل بینایی انسان تا 40 سالگی www.irna.ir/fa/News/82551438/‎Cached1 ژوئن 2017 ... تهران- ایرنا- تازه ترین مطالعه محققان نشان می دهد که دوره تکامل بینایی انسان ... تر از زمانی است که پیش از این تصور می شد و تا سن 40 سالگی ادامه دارد. رشد بینایی تا چهل‌سالگی ادامه دارد | سلامتی vista.ir/news/34843990/رشد-بینایی-تا-چهل‌سالگی-ادامه-دارد‎Cachedنتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که رشد بینایی تا ۴۰ سالگی ادامه دارد. رشد بینایی تا چهل‌سالگی ادامه دارد محققان تاکنون بر این باور بودند که مرکز پردازش بصری مغز در ... رشد بینایی تا دهه چهل زندگی! – دکتر مجازی virtualdr.ir/2017/07/.../eyesight-continues-to-develop-until-your-40s/‎Cached7 جولای 2017 ... مطالعه جدیدی که در Journal of Neuroscience منتشر شده است می‌گوید رشد دید انسان ممکن است بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کردیم ادامه داشته باشد. ادامه تکامل بینایی انسان تا 40 سالگی | آریا | خبروان khabarone.ir/news/8672309/ادامه-تکامل-بینایی-انسان-تا-40-سالگی‎Cached1 ژوئن 2017 ... #علمی آموزشی #چشم #تکامل بینایی #چهل سالگی. ایران آنلاین ... میزان, ۱۳۹۶/۰۳/۱۰ ۲۱: ۲۱. رشد بینایی تا میانسالی ادامه دارد, پارسینه, ۱۳۹۶/۰۳/۱۰ ۲۰:۳۲. هیچ می دانید رشد مغز تا چه سنی ادامه دارد ؟ | Doctor Online | Pulse ... https://www.linkedin.com/.../هیچ-می-دانید-رشد-مغز-تا-چه-سنی-ادامه-دارد-doctor-online‎Cached16 آگوست 2016 ... به تازگی دانشمندان دریافته اند که رشد انسان در سن بیست و یک سالگی متوقف نمی گردد بلکه مغز تا سن چهل سالگی به رشد خود ادامه می دهد، یعنی رشد ... روز دنیا |رشد بینایی تا چهل‌سالگی ادامه دارد roozedonya.com/post/2147988/رشد-بینایی-تا-چهل‌سالگی-ادامه-دارد‎Cached3 ژوئن 2017 ... نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که رشد بینایی تا ۴۰ سالگی ادامه دارد. رشد بینایی تا چهل‌سالگی ادامه دارد محققان تاکنون بر این باور بودند که مرکز ... رشد مغزی انسان تا چهل سالگی ادامه دارد - Persiane.ir persiane.ir/Human-brain-development-continues-until-the-age-of-forty.html‎Cachedمغز ادم ها قادر هستند تا سن چهل سالگی رشد کنند ولی بعد از ان دچار زوال می شوند. رشد قدرت بینایی انسان تا ۴۰ سالگی - رویدادهای ۲۴ ساعت گذشته rooydad24.com/.../رشد_قدرت_بینایی_انسان_تا_۴۰_سالگی‎Cached2 جولای 2017 ... تا به حال، محققان تصور می کردند که توسعه مرکز بصری پردازش مغز انسان در چند ... دهد که قدرت دید انسان بیشتر از آنچه که قبلا تصور می‌شد برای رشد و توسعه زمان دارد. ... در قشر بینایی اولیه وجود دارند که رشد آنها در سال‌های بعدی زندگی نیز ادامه می‌یابد. ..... فیلمنامه نویس چهل سالگی کارگاه داستان نویسی برگزار می کند.