مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

۱۰ علت مرگ تهرانی‌ها چیست؟

علت مرگ انسان‌ها می‌تواند دلایل مختلفی باشد اما این ۱۰ علت به عنوان کشنده‌ترین عوامل در تهران شناخته شده است. 

۱۰ علت مرگ تهرانی‌ها چیست؟

تهران، پایتخت کشور، شهری شلوغ و پردردسر اما محبوب، با مشکلات بی‌شمار و امکاناتی که شاید در سایر شهرهای ایران به‌راحتی در دسترس نباشد همیشه در مرکز توجه است.

اما زندگی در مهم‌ترین شهر ایران به آن راحتی که بسیاری تصور می‌کنند نیست. تهرانی‌ها در طول زندگی‌شان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و در نهایت دچار بیماری‌هایی می‌شوند که زندگی در همین شهر محبوب در آن بی‌تاثیر نبوده است.

به گزارش سلامتی و به نقل از معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۰ بیماری‌ای که تهرانی‌ها را می‌کشد مشخص شده است. با بنیتا همراه باشید تا این ۱۰ علت اول مرگ شهروندان تهرانی را به شما معرفی کنیم.

سکته قلبی

یکی از مهم‌‌ترین دلایل مرگ شهروندان تهرانی سکته‌ی قلبی شناخته شده است. سکته‌ی قلبی خود ناشی از علت‌هایی مثل آلودگی هوا، احساس غم، شادی، استرس، خشم زیاد، شلوغی و ترافیک زیاد، کافئین و الکل و… است و تهرانی‌ها با خیلی از این علل هر روز مواجه هستند!

دیابت

بیماری کشنده‌ی بعدی دیابت نام دارد که از مهم‌ترین دلایل ابتلا به آن ژنتیک، سیگار کشیدن، چاقی و کم‌تحرکی است. متاسفانه در تهران استفاده از وسیله نقلیه شخصی بسیار متداول است و زندگی ماشینی در این شهر باعث فقدان فعالیت فیزیکی در بین شهروندانش شده است.

سکته مغزی

دلیل اصلی سکته‌ی مغزی فشار خون بالاست و مواردی مثل چاقی و نشستن طولانی‌مدت، سیگار، مصرف بیش از حد نمک، ورزش نکردن، مصرف الکل، استرس زیاد و…  باعث فشار خون بالا می‌شود. چه دلایل آشنایی!

سایر بیماری‌های قلبی

سایر بیماری‌های قلبی مثل بیماری عروق کرونر، نارسایی قلبی، آریتمی قلبی و… جزو عمده‌ترین دلایل مرگ شهروندان تهرانی شناخته شده است.

پرتاب و برخورد اجسام و صاعقه

یکی از عجیب‌ترین دلایل مرگ تهرانی‌ها همین دلیل به نظر می‌آید. البته نکته‌ی مثبت آن شاید این است که خود تهرانی‌ها در این دلیل که منجر به مرگشان می‌شود بی‌تقصیراند!

پنومونی

بیماری التهابی ریه که با‌ نام پنومونی، عفونت ریوی، سینه‌پهلو و یا ذات‌الریه شناخته می‌شود در لیست ده‌ مورد از کشنده‌ترین بیماری‌های تهران قرار گرفته است. افرادی که به بیماری‌هایی مثل بیماری‌های مزمن قلبی، ریوی، کبدی، کلیوی، آسم و دیابت مبتلا هستند، زیاد سیگار می‌کشند و یا کسانی‌که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

کهولت 

می‌توان گفت مرگ از کهولت طبیعی‌ترین دلیل مرگی است که تهرانی‌ها با آن مواجه هستند. در واقع اصلی‌ترین عامل مرگ انسان از گذشته تا امروز مرگ از کهولت سن و پیری است.

سرطان ریه

کشنده‌ترین سرطانی که تهرانی‌ها در معرض آن هستند و یکی از مهم‌ترین دلایل مرگ شهروندان تهرانی شناخته شده سرطان ریه است. دلایل آن عبارتند از سیگار کشیدن، آلودگی هوا، در معرض مواد خطرناکی مثل پنبه‌ی نسوز و رادون قرار داشتن و… که بسیاری از این دلایل به زندگی در تهران آلوده بستگی دارد.

سرطان معده

سرطان کشنده‌ی بعدی که تهرانی‌ها را نشانه گرفته سرطان معده است و سیگار کشیدن از عمده‌ترین دلایل ابتلا به این سرطان شناخته شده است. هرچند گفته می‌شود بیماری‌های معده ارتباط مستقیمی با اعصاب دارد اما در دلایل ابتلا به آن اشاره‌ای به این موضوع نشده است.

سایر بیماری‌های دستگاه تنفسی

این سری بیماری‌ها که دلیل اصلی آن آلودگی هواست از جمله بیماری‌هایی هستند که شهروندان تهرانی را به کام مرگ می‌کشند.

با مروری سطحی می‌توانیم پی ببریم که سبک زندگی نادرست، آلودگی هوا و تنش‌هایی که تهرانی‌ها با آن مواجه هستند آن‌ها را به مرگ نزدیک‌تر کرده و بیشتر از آن که تصور می‌کردیم خطرناک است. بهتر است ساکنان استان تهران این آمار را جدی گرفته و بیشتر به فکر سلامتی خود باشند.



لینک منبع :۱۰ علت مرگ تهرانی‌ها چیست؟

۱۰ علت اول مرگ تهرانی‌ها - ایسنا www.isna.ir/news/96021106175/۱۰-علت-اول-مرگ-تهرانی-ها‎Cached1 مه 2017 ... معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تشریح برخی از اقدامات انجام ... و نتیجه می‌گیریم که علت فوت مردم برای چیست چرا که معتقدیم هیچ‌کس نباید ... شریعتی به ۱۰ علت اول مرگ مردم شهر تهران، ری و اسلامشهر اشاره کرد و گفت: ... ۱۰ علت مرگ تهرانی‌ها چیست؟ - بنیتا www.mybenita.com/.../ten-disease-that-cause-tehran-people-to-die‎Cached8 مه 2017 ... تحقیقات ۱۰ بیماری که تهرانی‌ها را می‌کشد مشخص کرده است. با بنیتا همراه باشید تا این ۱۰ علت اول مرگ شهروندان تهرانی را به شما معرفی کنیم. ۱۰ علت اول مرگ تهرانی‌ها چیست؟ - فردا www.fardanews.com/fa/news/.../۱۰-علت-اول-مرگ-تهرانی‌ها-چیست‎Cachedمعاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تشریح برخی از اقدامات انجام شده در قالب طرح تحول نظام سلامت برای تکمیل شبکه بهداشتی ۱۰ علت اول مرگ تهرانیان را ... ۱۰ علت اول مرگ تهرانی‌ها ایران ا ومیست - OpenPost openpost.ir/result/۱۰-علت-اول-مرگ-تهرانی‌ها-ایران-ا-ومیست.html معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ۱۰ علت اول مرگ ا نفسه ۱۰ دلیل مرگ تهرانی . الف مهرداد اولادی درگذشت ... موثرترین درمان آلرژی چیست درمان مراقبت سلامت نیوز. ۱۰ علت اول مرگ تهرانی‌ها - خرداد نیوز khordadnews.ir/fa/news/216307/۱۰-علت-اول-مرگ-تهرانی‌ها معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تشریح برخی از اقدامات انجام شده در قالب طرح تحول نظام سلامت برای تکمیل شبکه بهداشتی ۱۰ علت اول مرگ تهرانیان را ... ۱۰ علت مرگ تهرانی‌ها چیست؟ - وقت غذای خوبه :) goodfoodtime.com/۱۰-علت-مرگ-تهرانی‌ها-چیست؟/‎Cached3 ژوئن 2017 ... علت مرگ انسان‌ها می‌تواند دلایل مختلفی باشد اما این ۱۰ علت به عنوان کشنده‌ترین عوامل در تهران شناخته شده است. ۱۰ علت مرگ تهرانی‌ها چیست؟ ترافیک و آلودگی هوای تهران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ترافیک_و_آلودگی_هوای_تهران‎Cached Similarآمارها نشان می‌دهد که در روزهای تشدید آلودگی هوای تهران، شمار بیماران تنفسی «تا ۶۰ درصد» ... آلاینده PM10 به تنهایی در سال ۱۳۸۸ موجب مرگ ۶۲۰۰ نفر شده است. .... و یا نیمه عمومی عمدتاً به این دلیل کارساز نبوده‌اند که سفرهای سوارهٔ ساکنین تهران در طی ۱۰ ... کننده رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس :۴ هزار نفر در اثر آلودگی هوا جان باخته‌اند، ۸ ... بیشترین دلیل مرگ تهرانی ها چیست؟ - افکار نیوز www.afkarnews.ir/.../630130-بیشترین-دلیل-مرگ-تهرانی-ها-چیست‎Cached19 ژوئن 2017 ... توکلی گفت: بیشترین علت فوت ایست قلبی با 5330 نفر بوده که 2835 نفر مرد، 2443 نفر زن و 52 نفر نوزاد را شامل می شود. همچنین میکروسفالی ... ۱۰ علت اول مرگ تهرانی‌ها - شاپ یار - وبلاگ shopyar24.ir/blog/۱۰-علت-اول-مرگ-تهرانی‌ها/ 1 مه 2017 ... ۱۰ علت اول مرگ تهرانی‌ها چیست؟ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تشریح برخی از اقدامات انجام شده در قالب طرح تحول نظام سلامت برای . ۱۰ علت اول مرگ تهرانی‌ها - پارسینه www.parsine.com/fa/news/353606/۱۰-علت-اول-مرگ-تهرانی‌ها‎Cachedمعاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن تشریح برخی از اقدامات انجام شده در ... که علت فوت مردم برای چیست چرا که معتقدیم هیچ‌کس نباید زیر ۷۰ سال دچار مرگ شود و ... شریعتی به ۱۰ علت اول مرگ مردم شهر تهران، ری و اسلامشهر اشاره کرد و گفت: طبق ...