مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

برای درمان قوز چه ورزش هایی وجود دارد؟

مهره های پشتی به طور طبیعی دارای یک انحنا می باشد و قوز وقتی مطرح می شود که این انحنا بیش از حد طبیعی باشد.

برای درمان قوز چه ورزش هایی وجود دارد؟

علل و بیماریهای مختلفی می تواند زمینه ساز آن باشد.گاه ممکن است بیماریهایی که باعث درگیری مهره ها می شود سبب تغییر در انحنای مهره ها شود. به همین دلیل لازم است معاینات لازم در مورد میزان این انحنا و نیز علل زمینه ای احتمالی توسط متخصص ارتوپدی انجام شود.

درمان آن هم بستگی به نتیجه معاینات و بررسی ها خواهد داشت. برای معاینه و ارایه راهکارهای مناسب به متخصص ارتوپدی مراجعه نمایید.

تشخیص این موارد می بایست با معاینه دقیق و عکس برداری های متداول آن انجامگردد.

كمترین فشار با زمانی به ستون مهره ها وارد می شود كه وضعیت نشستن و ایستادن به حالت طبیعی نزدیك باشد.بنابراین بدون اینكه در نشستن فشار خاصی به ستون مهره ها وارد كنید سعی كنید در حالت طبیعی و با استفاده از صندلی مناسب یا مبلمان ستون مهره را در بهترین و راحت ترین حالت قرار دهید. راحتی پشت در این حالت مهم است.

در صورت بر طرف نشدن ممكن است دچار انحراف ستون فقرات باشید در این حالت درمانهایی لازم است كه از آن جمله ورزشهای خاص است.در این مورد به یك متخصص ارتوپدی مراجعه كنید.

در این موارد بهترین روش، استفاده از ورزشهایی برای تقویت عضلات پشتی است:

دو استخوان كتف خود را از پشت به هم برسانید و ۶۰ ثانیه نگه دارید و سپس رها كنید پس از رها كردن دوباره حركت را تكرار كنید.

این ورزش را روزی حداقل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه انجام دهید.تغییر این وضعیت به چند ماه تمرین در انجام این ورزش دارد.

به پشت و بر روی فرش دراز بكشید ،زانو ها را خم كنید بطوری كه كف پا ها روی زمین بماند، ناحیه كمر خود را با قدرت بر روی زمین بفشارید، ۳۰ ثانیه نگه دارید ، ۳۰ تا ۶۰ ثانیه استراحت كنید و دوباره این حركت را انجام دهید.این عمل را هر روز حداقل ۱۵ دقیقه انجام دهید. پس از ۱ تا ۲ ماه بسته به شدت تمرین ،كاهش قوس محسوس خواهد بود.

قوز كمر ناشی از نشستن نامناسب است بنابراین صحیح نشستن وتكیه زدن باید همیشه مد نظرفرد باشد.استفاده از قوز بند هم می تواند تا حدی موثر باشد.برای آشنایی با نرمش هایی برای كنترل قوز كمر با كارشناس تربیت بدنی مشاوره نمایید.



لینک منبع :برای درمان قوز چه ورزش هایی وجود دارد؟

برای درمان قوز چه ورزش هایی وجود دارد؟ - بیتوته www.beytoote.com/health/remedy-sport/hump.html‎Cached Similarدرمان قوز,مهره های پشتی به طور طبیعی دارای یک انحنا می باشد و قوز وقتی مطرح می شود که این انحنا بیش از حد طبیعی باشد . علل و بیماریهای مختلفی می تواند زمینه ساز ... درمان قوز پشتی با چند حرکت ورزشی (+ تصاویر) - بیتوته www.beytoote.com/sport/darman/treatment3-dorsal2-hump.html‎Cached Similarدرمان قوز پشتی ورزش برای درمان قوز پشتی گوژپشتی,درمان گوژپشتی ورزش ... افراد جوان‌تر معمول‌تر است ولی برای بزرگسالان نیز بریس‌های مخصوصی وجود دارد که به ... حرکات ورزشی برای از بین بردن قوز کمر - نمناک namnak.com/از-بین-بردن-قوز-کمر.p18228‎Cachedقوز کمر و ورزش برای از بین بردن قوز کمر و چربی پشت گردن و ورزش و اندام متناسب ... خواهند رسید ولی در عین حال در هر زمان می توان آن را بهبود داده و حتی درمان کرد. ... به غیر از غصه و حرص خوردن را ه بهتری وجود دارد که کارشناسان ورزشی به شما پیشنهاد می دهند. ورزش هایی که می توانید برای چربی های جا خوش کرده در قسمت فوقاتی پشتتان به ... درمان قوز کمر و پشت با فیزیوتراپی و حرکات ورزشی - کلینیک ... baztavanpt.ir/درمان-قوز-کمر-و-پشت-با-فیزیوتراپی-و-حرکا/‎Cached Similarآشکارترین علامت وجود قوز پشت یا گوژپشتی، هلالی شکل بودن پشت است. ... درمان قوز کمر با فیزیوتراپی به میزان قوس کمر و علائمتان بستگی دارد تا بتواند موجب ... ‎علائم و نشانه ها - ‎علت ها و دلایل - ‎تشخیص - ‎راه ها و روش های درمانبرای درمان قوز چه ورزش هایی وجود دارد؟ - آکا www.akairan.com/health/varzesh-salamat/2015310112214.html‎Cachedدر این مقاله از سایت آکاایران مطلبی در مورد برای درمان قوز چه ورزش هایی وجود دارد؟ ارائه شده است ، همچنین برای مشاهده مقالات بیشتر در دسته ورزش و سلامت از سایت سلامت ... برای درمان قوز چه ورزش هایی وجود دارد؟ - بهداشت نیوز - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/149660100035613‎Cachedمهره های پشتی به طور طبیعی دارای یک انحنا می باشد و قوز وقتی مطرح می شود که این انحنا بیش از حد طبیعی باشد. - بهداشت نیوز. برای درمان قوز چه ورزش هایی وجود دارد؟ - بنیتا www.mybenita.com/.../برای-درمان-قوز-چه-ورزش-هایی-وجود-دارد-lxy3mv‎Cachedبرای درمان قوز چه ورزش هایی وجود دارد؟ ... مشاوره شغلی · رابطه زناشویی · گیاه درمانی · مسافرت · خانه داری · بپرس · بازار جوایز · رژیم و تناسب اندام; ورزش و تناسب اندام ... برای درمان قوز چه ورزش هایی وجود دارد؟ - پایگاه اطلاع رسانی پیک نکا https://tnews.ir/news/b11387172864.html‎Cached4 ژوئن 2017 ... مهره های پشتی به طور طبیعی دارای یک انحنا می باشد و قوز وقتی مطرح می شود که این انحنا بیش از حد طبیعی باشد. برای درمان قوز چه ورزش هایی وجود دارد؟ - پیک نکا | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/39422841 برای درمان قوز چه ورزش هایی وجود دارد؟ به گزارش پیک نکا ، مهره های پشتی به طور طبیعی دارای یک انحنا می باشد و قوز وقتی مطرح می شود که این انحنا بیش از حد طبیعی ... میهن مگ - برای درمان قوز چه ورزش هایی وجود دارد؟ https://mihanmag.com/.../برای_درمان_قوز_چه__ورزش_هایی_وجود_دارد؟‎Cached24 مه 2017 ... برای درمان قوز چه ورزش هایی وجود دارد؟ مهره های پشتی به طور طبیعی دارای یک انحنا می باشد و قوز وقتی مطرح می شود که این انحنا بیش از حد طبیعی ...