مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آموزش کاشت و پرورش آناناس در منزل

کوکا : آناناس یک میوه عجیب و سرشار از ویتامین های مفید برای بدن است. ریشه این گیاه از جنوب پاراگوئه و برزیل می باشد.

این میوه بوته ای می باشد و در مناطق گرم و مرطوب به خوبی رشد می کند.

آناناسآناناس

آناناس یک میوه گرانقیمت در ایران می باشد و شاید شما ندانید که می توانید یک بوته آناناس را به راحتی در منزل خود پرورش دهید !

میوه آناناس دارای دو قسمت تاج و میوه می باشد.تاج آن دارای برگ های سوزنی شکل می باشد که همه مردم آن را دور می اندازند و فقط میوه آن را مصرف می کنند. اما بهتر است بدانید این تاج می تواند برای شما یک میوه دیگر بیاورد ! البته با کمی صیر و خوش شانسی

پس از خرید یک میوه آناناس باید دقت کنید تاج آن را به خوبی از میوه جدا کنید ( مانند تصویر زیر )

آموزش کاشت و پرورش آناناس در منزلآموزش کاشت و پرورش آناناس در منزل

پس از جدا کردن تاج، 4 ردیف از برگ های پایینی را کنده، تاج را درون یک لیوان آب و در معرض نور خورشید قرار دهید.

توجه داشته باشید که فقط قسمت ساقه و بدون برگ در آب قرار بگیرد

همانطور که در تصویر بالا می بینید پس از گذشت چند روز یا چند هفته ریشه های انتهایی بزرگتر شده و تاج آناناس برای کاشتن در خاک آماده می شود

یگ گلدان مناسب با ارتفاع 25 سانتی متر و پر شده با خاک مناسب را آماده کرده و تاج را به اندازه 4 سانتی متر درون خاک قرار دهید.

حال باید گلدان آناناس را در یک جای پرنور، گرم و مروطب قرار دهید تا پس از گذشت 3-4 ماه ریشه های قوی تر و بزرگتر شوند.

اگر شما خوش شناس و صبور باشید پس از دو تا سه سال آناناس شما گل داده و تبدیل به یک میوه خوشمزه برای شما می شود !

نکات نگهداری

دمای ایده آل : 18-30 درجه

آبیاری : در فصل های گرم هفته ای یکبار و فصل های سرد هر دو هفته یکبار

خاک مناسب : مخلطوی از خاک باغچه – کوکوپیت و خاک برگ

نور : فراوان همراه با تابش حداقل 5 ساعت آفتاب مستقیم

کود : هر دو هفته یکبار در بهار و تابستان

گلدان : حداقل 25 سانتی متر ارتفاع داشته باشد.

اگر در مناطق گرم و خشک زندگی می کنید هر هفته یکبار برگ های آن را آب پاشی کنید



لینک منبع :آموزش کاشت و پرورش آناناس در منزل

آموزش کاشت و پرورش آناناس در منزل - کوکا www.coca.ir/growing-pineapple-indoors/‎Cached Similarآموزش و روش کاشت آناناس در گلدان خانه،آموزش کاشت و پرورش آناناس در منزل،روش کاشت آناناس در آپارتمان و گلخانه،کشت بوته آناناس در منزل. روش پرورش گیاه آناناس در خانه • دونفره https://www.2nafare.com/پرورش-گیاه-آناناس-در-خانه/‎Cachedاین کار کمک میکنه تا بعد از ریشه زدن و کاشتن کمی از ساقه بیرون از خاک بمونه. ... شما هم اکنون اینجا هستید: دونفره » گل و گیاه » روش پرورش گیاه آناناس در خانه ... آسانترین روش کاشت آناناس در خانه - آپارات www.aparat.com/v/HJXhB/آسانترین_روش_کاشت_آناناس_در_خانه‎Cached Similar29 ژانویه 2015 ... فروشگاه اینترنتی سیدز دات آی آر - seeds.ir فروشگاه اینترنتی سیدز دات آی آر | فروش آنلاین انواع بذر، گل و گیاه کمیاب و نایاب www.seeds.ir ... پرورش آسان آناناس در خانه - آپارات ► 2:49www.aparat.com/v/SPEI4/پرورش_آسان_آناناس_در_خانه Jan 17, 2015 - 3 min آیا میدانستید آناناس هیچ بذری برای تکثیر ندارد؟!در این فیلم با روش تکثیر آناناس و پرورش آسان آن در منزل آشنا خواهید شد. 28 دی 1393. آموزشی · درخت ... آموزش کاشت و پرورش آناناس در منزل - خواجه جک ، سایت سرگرمی تفریحی www.khajejoke.com/1395/.../آموزش-کاشت-و-پرورش-آناناس-در-منزل/‎Cachedآناناس یک میوه عجیب و سرشار از ویتامین های مفید برای بدن است. ریشه این گیاه از جنوب پاراگوئه و برزیل می باشد. این میوه بوته ای می باشد و در مناطق گرم و مرطوب به ... بهترین روش کاشت آناناس - .::بهترین مقالات کشاورزی::.از کاشت تا ... article.fspmarket.com/بهترین-روش-کاشت-آناناس/‎Cachedاز آنجا که محصول آناناس جزء میوه های گرانقیمت محسوب می شود کشت و پرورش آن در ...... با مراجعه به لینک های زیر میتوانید نحوه کاشت و پرورش آناناس در منزل را مشاهده و ... Images for آموزش کاشت و پرورش آناناس در منزل کاشت آناناس در منزل - نماشا www.namasha.com/v/KPqDI3C2‎Cached7 مارس 2016 ... با کاشتن برگ آناناس در منزل برای خود باغچه آناناس درست کنید. ... آموزش روش کشت آناناس · نوآورد. پارسال. 04:42 · طرز تهیه دسر با آناناس. نحوه کاشت و پرورش آناناس 1 - دنیای گل donyayegol.com/مقاله/نحوه-کاشت-و-پرورش-آناناس-1‎Cachedنحوه کاشت و پرورش آناناس : مرحله 1: آناناس تازه بخرید. دفعه بعد که برای خرید آناناس تازه می‌روید، آناناسی را انتخاب می‌کنید که به طور یکنواخت رسیده باشد و در بالای ... کاشت آناناس در گلدان - سبز نیوز downloadnioz.blogsky.com/1393/01/05/post-1033‎Cached Similarسبز نیوز - مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای. تراریوم و بونسای.