مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چند راهکار طبیعی برای کاهش کلسترول

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، دو نوع کلسترول در خون وجود دارد که حفظ تعادل صحیح بین آنها برای حفظ سلامت بدن، ضروری است. کلسترول خوب (HDL) به دفع کلسترول مازاد از بدن کمک می‌کند. همچنین کلسترول بد (LDL) موجب تجمع کلسترول در رگ‌ها می‌شود و به همین خاطر می‌تواند برای بدن ضرر داشته باشد.

بالا بودن کلسترول هیچ علامتی ندارد بنابراین بسیاری از افراد از وجود آن با خبر نیستند. افراد مبتلا به بالا بودن کلسترول دو برابر بیشتر از افراد دیگر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی هستند.

در اینجا به بررسی راهکارهای طبیعی پرداخته شده است که تعادل بین این دو نوع کلسترول برقرار شود:

تغییر در سبک زندگی برای کاهش کلسترول: تغییر در سبک زندگی و مکمل‌های طبیعی می‌تواند به کاهش یا کنترل سطح کلسترول در بسیاری از افراد کمک کند. از جمله این تغییرات ۳۰ دقیقه ورزش کردن در طول روز است.

داشتن رژیم غذایی مناسب برای سلامت قلب: میوه‌ها، سبزیجات، غلات و لبنیات از جمله گزینه‌های سالم غذایی هستند. هر چند مصرف چربی خوب هم برای سلامت قلب و حفظ سطح کلسترول اهمیت دارد.

داشتن وزن مناسب: اضافه وزن فرد را در معرض فزاینده ابتلا به بیماری قلبی و بالا رفتن سطح کلسترول قرار می‌دهد.

همچنین برخی مکمل‌های طبیعی وجود دارند که می‌توانند در کاهش کلسترول مفید باشند:

عصاره سیر: بازبینی نتایج ۲۹ آزمایش حاکی از تاثیرگذاری عصاره سیر در کاهش مجموع کلسترول و کلسترول بد خون است.

دانه کتان: این ماده حاوی فیبر حلال، چربی گیاهی امگا ۳ و "لیگنان‌"ها است. تمامی این عناصر می‌توانند بر سلامت عروق و سطح کلسترول خون تاثیر مفید داشته باشند.

میوه زالزالک: از قرن‌های گذشته مصرف این میوه برای حفظ سلامت قلب توصیه شده هر چند ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد. نتایج برخی مطالعات حاکی از آن است که زالزالک کلسترول خون را کاهش می‌دهد.



لینک منبع :چند راهکار طبیعی برای کاهش کلسترول

چند راهکار طبیعی برای کاهش کلسترول - ایسنا www.isna.ir/news/.../چند-راهکار-طبیعی-برای-کاهش-کلسترول‎Cached23 مه 2017 ... کلسترول ترکیبی چرب در خون است که افزایش بیش از حد آن می‌تواند سلامت بدن را به خطر اندازد. به گزارش ایسنا، دو نوع کلسترول در خون وجود دارد که ... چند راهکار طبیعی برای کاهش کلسترول - پیشگیری - مراقبت - سلامت ... www.salamatnews.com/.../چند-راهکار-طبیعی-برای-کاهش-کلسترول‎Cached23 مه 2017 ... چند راهکار طبیعی برای کاهش کلسترول. سلامت نیوز:کلسترول ترکیبی چرب در خون است که افزایش بیش از حد آن می‌تواند سلامت بدن را به خطر اندازد. الف - چند راهکار طبیعی برای کاهش کلسترول alef.ir/vdch6knkv23nqqd.tft2.html?474780‎Cachedچند راهکار طبیعی برای کاهش کلسترول. تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۵۰. کلسترول ترکیبی چرب در خون است که افزایش بیش از حد آن می‌تواند سلامت ... کاهش کلسترول بد خون در چند ثانیه - نمناک namnak.com/کاهش-کلسترول-بد-خون.p20533‎Cachedبرای کاهش کلسترول بد خون در دو نوع HDL و LDL می توان از طب سنتی و مواد غذایی مفید استفاده کرد. سریعترین راه کاهش کلسترول بد خون را در سبد غذایی تان قرار ... چند راهکار طبیعی برای کاهش کلسترول - خبرلند khabarland.com/news/.../چند-راهکار-طبیعی-برای-کاهش-کلسترول-1‎Cached27 مه 2017 ... چند راهکار طبیعی برای کاهش کلسترول کلسترول ترکیبی چرب در خون است که افزایش بیش از حد آن می‌تواند سلامت بدن را به خطر اندازد. خبر فارسی ... چند راهکار طبیعی برای کاهش کلسترول - خبرگزاری تابناک | خبر ... khabarfarsi.com/u/38719214 23 مه 2017 ... چند راهکار طبیعی برای کاهش کلسترول. کلسترول ترکیبی چرب در خون است که افزایش بیش از حد آن می تواند سلامت بدن را به خطر اندازد. به گزارش ... 10 راهکار تغذیه‌ای برای کاهش کلسترول خون - بیتوته www.beytoote.com/health/.../nutritional1-lowering-cholesterol.html‎Cached Similarدیابت روغن زیتون بیماری‌های قلبی کلسترول خون آب پرتقال‌,کاهش کلسترول خون ... در این پژوهش میزان کلسترول افرادی که آب پرتقال طبیعی مصرف کرده بودند هیچ ... راه حل کاهش کلسترول خون آکا - آکا - آکاایران www.akairan.com/health/bimari-behdasht/6424.html‎Cached Similarدر این مقاله از سایت آکاایران مطلبی در مورد راه حل کاهش کلسترول خون آکا ارائه شده است ... 5 راهکار طبیعی برای کاهش کلسترول · مصرف این چای= کاهش کلسترول خون. 24 روش براى کاهش کلسترول خون - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../24-روش-براى-کاهش-کلسترول-خون‎Cached Similar4 دسامبر 2011 ... در این جا چند راه براى پایین نگه داشتن سطح کلسترول وجود دارد: ... میوه ها، نیز به علت داشتن پکتین، منجر به کاهش کلسترول خون مى شوند. جیمز کاروا ... ۵ راه طبیعی کاهش کلسترول - مجله کسب و کار بازده bazdeh.org/۵-راه-طبیعی-کاهش-کلسترول/‎Cachedدر این نوشتار ۵ راه طبیعی کاهش کلسترول را به شما معرفی کنیم. ... خوردن میوه‌، سبزیجات و غلات کامل به مقدار زیاد، به چند دلیل برای سلامتی مهم است. اما زمانی که پای ...