مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نقش تغدیه در یائسگی زودرس

به گزارش جام جم آنلاین، طی این بررسی که از سال 1989 آغاز شد، پژوهشگران سبک زندگی و شرایط سلامت شرکت‌کنندگان را از طریق پرسشنامه‌های مکرر پیگیری کردند. نتایج نشان داد احتمال یائسگی زودرس در زنانی که به رژیم‌های غذایی سرشار از ویتامین D (ویتامین D موجود در خوراکی‌ها، نه مکمل‌های دارویی) پایبند بودند، به میزان 17 درصد کاهش یافت.

این پژوهش نخستین مطالعه اپیدمیولوژیکی محسوب می‌شود که میزان مصرف ویتامین D و کلسیم را با یائسگی زودرس مورد بررسی‌های بالینی گسترده قرار داده است. البته پیشتر نیز در برخی مطالعات آزمایشگاهی مشاهده شده بود بین سطح ویتامین D با برخی مکانیسم‌های هورمونی دخیل در پیری تخمدان، یک ارتباط نزدیک وجود دارد. همچنین نتایج این پژوهش نشان داده است نقش کلسیم در پیشگیری از یائسگی زودرس به اندازه ویتامین D نیست.

به بروز یائسگی زودتر از 40 سالگی، یائسگی زودرس گفته می‌شود که ممکن است بنا‌به دلایلی از قبیل پرتودرمانی لگنی یا انجام اَعمال جراحی مربوط به خارج کردن رحم و تخمدان‌ها بروز کند. عده‌ای نیز به علل ژنتیک و گاهی نیز ابتلا به بیماری‌های خودایمنی دچار یائسگی زودرس می‌شوند.

زنانی که زودتر از موعد طبیعی یائسه می‌شوند، معمولا در تلاش برای پیامدهای جسمی و روانی این وضعیت به درمان‌های پرهزینه روی می‌آورند، حال آن که می‌توان با آگاهی از عوامل کنترل‌شونده مانند تغذیه تا حدی از بروز یائسگی زودرس پیشگیری کرد.



لینک منبع :نقش تغدیه در یائسگی زودرس

نقش تغدیه در یائسگی زودرس - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../نقش-تغدیه-در-یائسگی-زودرس‎Cached18 مه 2017 ... نتایج نشان داد احتمال یائسگی زودرس در زنانی که به رژیم‌های غذایی سرشار ... با آگاهی از عوامل کنترل‌شونده مانند تغذیه تا حدی از بروز یائسگی زودرس ... تغذیه در دوران یائسگی | دانشکده تغذیه و علوم غذایی nutr.mui.ac.ir/تغذیه-در-دوران-یائسگی‎Cached Similarبا رعایت تغذیه مناسب وبکارگرفتن اصولی ساده می توانید دوران یائسگی را راحت ..... مصرف مواد غذایی حاوی منیزیم که در استحکام استخوانها نقش مهمی دارند مانند بادام زمینی ... سیگار می تواند با کاهش سطح هورمون استروژن ،منجر به یائسگی زودرس بشود . پیشگیری از یائسگی زودرس با رژیم غذایی - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../پیشگیری-از-یائسگی-زودرس-با-رژیم-غذایی‎Cached16 ا کتبر 2016 ... از این رو، در «سفره سالم» این هفته به بررسی عوامل تغذیه‌ای و محیطی مختلفی که می‌توانند در پیشگیری از یائسگی زودرس و کنترل عوارض آن نقش ... غذاهایی برای به تاخیر انداختن و ساده کردن یائسگی - تبیان article.tebyan.net/.../غذاهایی-برای-به-تاخیر-انداختن-و-ساده-کردن-یائسگی‎Cached15 دسامبر 2014 ... ما در اینجا می خواهیم نقش رژیم غذایی در پیشگیری از یائسگی زودهنگام و البته تاثیر رژیم ... همچنین مطالعات بسیاری نشان داده اند که شیوع یائسگی های زودرس در خانم های سیگاری به ... و اما چند توصیه تغذیه ای برای چند مشکل یائسگی. نقش تغدیه در یائسگی قبل 40 سالگی - راه تندرستی نوین newfitnessway.com/index.php/2016-05-09-17.../393-40‎Cached21 مه 2017 ... نتایج نشان داد احتمال یائسگی زودرس در زنانی که به رژیم‌های غذایی سرشار از ... خانه · علم تمرین · تغذیه و رژیم; نقش تغدیه در یائسگی قبل 40 سالگی ... [PDF] عوارض زودرس یائسگی در زنان شهر تهران www.jri.ir/documents/fullpaper/fa/83.pdf‎Cached SimilarP.(. اﻣﺎ ﺑﻴﻦ ﻋـ. ﻮارض زودرس ﻳﺎﺋـﺴﮕﻲ و ﻣﺘﻐﻴﺮﻫـﺎی ﺷـﻴﺮدﻫﻲ، ﺳـﻴﺪه ﺑـﻮدن، ﺳـﺎﺑﻘﻪ ﻣـﺼﺮف ... ﻛﻪ ﺷﻴﻮع ﻋﻮارض زودرس ﻳﺎﺋـﺴﮕﻲ را در زﻧـﺎن ﺳـﺎﻛﻦ. 1-World ..... در ﻛﺸﻮر ﮔﻴﻨﻪ ﻧﻮ اﻫﻤﻴﺖ ﻧﻘﺶ ﺗﻐﺬﻳـﻪ ر. ا در اﻳـﻦ ... تغذیه چه نقشی در یائسگی زودرس دارد؟ - khabarooz - خبروز khabarooz.com/post/614089‎Cached1 ژوئن 2017 ... می خواهیم در این مقاله به بررسی نقشی که تغذیه می تواند در این دوران ... برچسب ها # یائسگی زودرس #دوران یائسگی و تغذیه #نقش تغذیه در یائسگی ... تغذیه چه نقشی در یائسگی زودرس دارد؟ - مجله خبر روز |خبر آنلاین khabrroz.ir/تغذیه-چه-نقشی-در-یائسگی-زودرس-دارد؟/‎Cached20 مه 2017 ... یائسگی زودرس نقش تغذیه در یائسگی دوران یائسگی و تغذیه ... نتایج نشان داد احتمال یائسگی زودرس در زنانی که به رژیم‌های غذایی سرشار از ... علت یائسگی زودرس، چیست؟ - نی نی بان niniban.com/fa/news/104873/علت-یائسگی-زودرس-چیست‎Cached31 مه 2016 ... البته گاهی ممکن است علائم مشخصه یائسگی مثل گرگرفتگی و تعریق نیز بروز کند. ... به گفته دکتر لاهوتی در نارسایی زودرس تخمدان، یکسری بیماری‌های ژنتیکی نقش دارند و به همین دلیل در موارد ... ازسوی دیگر، پس از یائسگی یا نارسایی زودرس تخمدان، احتمال بروز عوارض قلبی ... قاعدگی زودرس، نقش تغذیه. یائسگی و تغذیه - بیتوته www.beytoote.com/health/hygiene.../menopause2-nutritione.html‎Cached Similarعلائم یائسگی کاهش عوارض یائسگی با تغذیه,عوارض یائسگی یائسگی منوپوز, علائم کاهش ... بلکه تغییر شیوه زندگی و انجام ورزش در کاهش وزن نقش مهمی دارد.زیرا با ...