مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چرا زنان بیش از مردان مستعد ابتلا به آسم هستند؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، محققان فرانسوی دریافتند هورمون تستوسترون در مردان مانع تولید یک نوع سلول‌ ایمنی می‌شود که محرک آسم حساسیتی بوده و از ابتلا به بیماری‌های مرتبط با مجاری هوایی پیشگیری می‌کند.

بررسی‌های جدید نشان داده است عدم وجود هورمون تستوسترون در زنان عاملی برای ابتلای دو برابری زنان به آسم نسبت به مردان بعد از بلوغ است.

سیریل سیلت، محقق این بررسی اظهار کرد: سطح بالایی از تستوسترون در مردان از آنها در برابر ابتلا به آسم حساسیتی محافظت می‌کند.

پژوهشگران در این بررسی دریافتند که تستوسترون یک مهارکننده قوی سلول‌های لنفاوی طبیعی است.

این سلول‌های لنفوئیدی ذاتی (ILC2s) است که با توقف تولید سلول واکنش نشان می‌دهند.

گزارشی که در مجله Experimental Medicine منتشر شده است، نشان می‌دهد که تستوسترون به طور مستقیم در ILC2s با مهار تکثیر آنها در مردان عمل می‌کند و به طور مستقیم با ابتلا به آسم مرتبط است.

بنابراین در مردان ILC2s در ریه‌ها کمتر است که این مورد به طور مستقیم با کاهش آسم در ارتباط است.

ILC2s در ریه‌ها، پوست و سایر اندام‌ها یافت می‌شود.

این سلول‌ها پروتئین التهابی تولید می‌کنند که منجر به التهاب ریه و آسیب در پاسخ به محرک‌های رایج آسم مانند گرده، گرد و غبار، دود سیگار و موی حیوان خانگی می‌شود.

محققان اظهار کردند: این بررسی منجر به کشف درمان‌های جدیدی برای این بیماری می‌شود.



لینک منبع :چرا زنان بیش از مردان مستعد ابتلا به آسم هستند؟

چرا زنان بیش از مردان مستعد ابتلا به آسم هستند؟ - ایسنا www.isna.ir/.../چرا-زنان-بیش-از-مردان-مستعد-ابتلا-به-آسم-هستند‎Cached13 مه 2017 ... به گزارش ایسنا و به نقل از زی‌نیوز، محققان فرانسوی دریافتند هورمون تستوسترون در مردان مانع تولید یک نوع سلول‌ ایمنی می‌شود که محرک آسم ... Images for چرا زنان بیش از مردان مستعد ابتلا به آسم هستند؟ چرا زنان بیش از مردان مستعد ابتلا به آسم هستند؟ - مهرخانه mehrkhane.com/.../چرا-زنان-بیش-از-مردان-مستعد-ابتلا-به-آسم-هستند‎Cachedمحققان دریافتند زنان بیش از مردان مستعد ابتلا به آسم هستند. به گزارش مهرخانه، به نقل از ایسنا، محققان فرانسوی دریافتند هورمون تستوسترون در مردان مانع تولید یک ... چرا زنان بیش از مردان مستعد ابتلا به آسم هستند؟ www.asrkhabar.com/fa/.../چرا-زنان-بیش-از-مردان-مستعد-ابتلا-به-آسم-هستند محققان دریافتند زنان بیش از مردان مستعد ابتلا به آسم هستند. به گزارش جام جم به نقل از ایسنا، محققان فرانسوی دریافتند هورمون تستوسترون در مردان مانع تولید یک ... چرا زنان بیش از مردان مستعد ابتلا به آسم هستند؟ | محققان - قطره www.ghatreh.com/news/.../چرا-زنان-بیش-مردان-مستعد-ابتلا-آسم-هستند 13 مه 2017 ... محققان دریافتند زنان بیش از مردان مستعد ابتلا به آسم هستند. - به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از ایسنا، محققان فرØ. خبرگزاری آریا - چرا زنان بیش از مردان مستعد ابتلا به آسم هستند؟ www.aryanews.com/.../چرا-زنان-بیش-از-مردان-مستعد-ابتلا-به-آسم-هستند؟ 13 مه 2017 ... خبرگزاری آریا - محققان دریافتند زنان بیش از مردان مستعد ابتلا به آسم هستند. به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از ایسنا، محققان فرانسوی دریافتند ... میهن مگ - چرا زنان بیش از مردان مستعد ابتلا به آسم هستند؟ https://mihanmag.com/.../چرا_زنان_بیش_از_مردان_مستعد_ابتلا_به_آسم_هستند؟‎Cached13 مه 2017 ... محققان دریافتند که زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلا به آسم هستند.اخبار و عصاره از گناهان است. محققان فرانسوی دریافتند هورمون تستوسترون در ... چرا زنان بیش از مردان مستعد ابتلا به آسم هستند؟ - تی نیوز tnews.ir/news/52b585606813.html 13 مه 2017 ... سلامت نیوز :محققان دریافتند زنان بیش از مردان مستعد ابتلا به آسم هستند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محققان فرانسوی دریافتند هورمون ... چرا زنان بیش از مردان مستعد ابتلا به آسم هستند؟ - ایسنا | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/38075661 12 مه 2017 ... ارثی خاص که آنها را در معرض خطر بیشتر ابتلا به سرطان روده بزرگ قرار می دهد، آنهایی که آسپرین مصرف می کردند، کاهش 63 درصدی خطر در مقایسه با ... چرا زنان بیش از مردان مستعد ابتلا به آسم هستند؟ - 24Khabar.com www.24khabar.com/.../چرا-زنان-بیش-از-مردان-مستعد-ابتلا-به-آسم-هستند/ 13 مه 2017 ... محققان دریافتند زنان بیش از مردان مستعد ابتلا به آسم هستند. محققان فرانسوی دریافتند هورمون تستوسترون در مردان مانع تولید یک نوع سلول‌ ایمنی ...