مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مزایای باورنکردنی حرف زدن با خود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند صحبت کردن با خود نشان دهنده وجود اختلالات روانی نیست و برعکس نشان دهنده سلامت فرد است.

افرادی که با خود با صدای بلند صحبت می‌کنند بهتر از دیگران می‌توانند احساسات خود را کنترل کنند، سازماندهی افکار مثبت و منفی دراین افراد به خوبی انجام می‌شود، همچنین آنها قابلیت برنامه ریزی دقیق تری برای کارهای خود دارند.

حافظه این افراد قوی است و در روابط اجتماعی و معاشرت‌ها موفق‌تر از سایرین ظاهر می‌شوند.

براساس تحقیقات هر فردی درطول ۲۴ ساعت حداقل به مدت سه دقیقه با خود حرف می‌زند که بیشتر این حرف‌ها حول محور دلجویی، دادن آرامش، سرزنش کردن، یادآوری کارها، حفظ کردن اطلاعات، تمرین گفتگوی خیالی با اشخاص دیگر و مواردی است که فرد نیاز دارد احساسات خود را کنترل کند و فردی دردسترس نیست تا از او نظرخواهی کند.

در زمانی که فرد احساس تنهایی می‌کند و به شدت درگیر احساسات است، به طور ناخودآگاه برای کنترل احساسات با خود صحبت می‌کند و در اکثر زمان‌ها این کار باعث آرامش، تصمیم گیری‌های صحیح و بهبود وضعیت روحی می‌شود.

در گذشته این کارنوعی اختلال ذهنی محسوب می‌شد، اما اکنون همگام با پیشرفت‌های پزشکی این کار به عنوان یک روش درمانی طبیعی برای اعتدال بخشی به ذهن و تثبیت وضعیت روحی نامیده می‌شود.

این یافته‌ها حاصل پژوهش دانشمندان علوم روانشناسی دانشگاه Bangor University در کشور ولز است.

کارشناسان اعتقاد دارند انسان به دلیل ماهیت اجتماعی خود نیازبه صحبت با دیگران دارد وزمانی که فرد تنها باشد به طور ناخودآگاه شروع به صحبت با خود می‌کند تا این خلاء تنهایی را پر کند.

کارشناسان بر همین اساس توضیح می‌دهند که چرا در بیشتر مسابقات ورزشی مانند تنیس ورزشکار باخود صحبت می‌کند.

ورزشکار از این شیوه برای افزایش روحیه، آرام سازی ذهن، تقویت قوای جسمی و یادآوری تاکتیک‌های مسابقه استفاده می‌کند.

البته در کنار مفید بودن این شیوه برای آرام سازی ذهن، کنترل آن باید دردست فرد باشد و تنها برای زمان هایی خاص از این شیوه استفاده کند.

حرف زدن بیش از حد باخود با صدای بلند، عصبانی شدن، خندیدن و گریه کردن و به طور کلی عدم توانایی احساسات می‌تواند درافراد نشان دهنده ابتلا به اختلالات روانی باشد و فرد برای مشاوره باید به متخصص مراجعه کند.



لینک منبع :مزایای باورنکردنی حرف زدن با خود

مزایای باورنکردنی حرف زدن با خود - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../مزایای-باورنکردنی-حرف-زدن-با-خود‎Cached7 مه 2017 ... زمانی که فردی با خودش با صدای بلند حرف می‌زد اطرافیان با تاسف درباره سلامت روان وی قضاوت می‌کنند، اما این کار نشان دهنده جنبه‌های منحصربفرد و ... مزایای باورنکردنی حرف زدن با خود/ نابغه‌ها با خودشان حرف می‌زنند ... www.phdazmoon.org/sanjesh_51090.html‎Cachedبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند صحبت کردن با خود نشان دهنده وجود اختلالات ... مزایای باورنکردنی حرف زدن با خود - آکا www.akairan.com/health/bimari.../news20178312534951131.html‎Cached31 جولای 2017 ... در این مقاله از سایت آکاایران مطلبی در مورد مزایای باورنکردنی حرف زدن با خود ارائه شده است ، همچنین برای مشاهده مقالات بیشتر در دسته بیماری و ... مزایای باورنکردنی حرف زدن با خود/ نابغه‌ها با خودشان حرف می‌زنند | خبرآموز news.yadamooz.ir/news/298453 به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند صحبت کردن با خود نشان دهنده وجود اختلالات ... - مزایای باورنکردنی حرف زدن با خود - پایگاه خبری تحلیلی بانو www.banounews.ir/News/4576/مزایای-باورنکردنی-حرف-زدن-با-خود‎Cachedمزایای باورنکردنی حرف زدن با خود روانشناسی. مزایای باورنکردنی حرف زدن با خود. بزرگنمایی: کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند صحبت کردن با خود ... میهن مگ - مزایای باورنکردنی حرف زدن با خود/ نابغه ها با خودشان حرف می ... https://mihanmag.com/.../مزایای_باورنکردنی_حرف_زدن_با_خود__نابغه_ها_با_خودشان_حرف_می_زنند‎Cached6 مه 2017 ... میهن مگ - به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند صحبت کردن با ... مزایای باورنکردنی حرف زدن با خود/ نابغه‌ها با خودشان حرف می‌زنند - خبرلند khabarland.com/.../مزایای-باورنکردنی-حرف-زدن-با-خود-نابغه‌ها-با-خودشان-حرف-می‌زنند‎Cachedمزایای باورنکردنی حرف زدن با خود/ نابغه‌ها با خودشان حرف می‌زنند زمانی که فردی با خودش با صدای بلند حرف می‌زد اطرافیان با تاسف درباره سلامت روان وی قضاوت می‌کنن. مزایای باورنکردنی حرف زدن با خود www.chaharah.com/News/37462033/مزایای-باورنکردنی-حرف-زدن-با-خود خبرگزاری آریا - زمانی که فردی با خودش با صدای بلند حرف می‌زد اطرافیان با تاسف درباره سلامت روان وی قضاوت می‌کنند، اما این کار نشان دهنده جنبه‌های منحصربفرد و ... مزایای باورنکردنی حرف زدن با خود - بولتن نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/37776487 کلیت دکور و نحوه حرف زدن مهمان، برنامه ماه عسل را تداعی می کرد. ... مزایای باورنکردنی حرف زدن با خود باشگاه خبرنگاران جوان: زمانی که فردی با خودش با صدای بلند حرف ... مزایای باورنکردنی حرف زدن با خود - hypers.gigfa.com hypers.gigfa.com/مزایای-باورنکردنی-حرف-زدن-با-خود/ مزایای باورنکردنی حرف زدن با خود ... آدم‌هایی که با خود حرف می‌زنند نابغه‌اند یا دیوانه؟ ... کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند صحبت کردن با خود نشان دهنده ...