مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونه متوجه لخته خون در بدن شویم؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، یک لخته خون گرچه مضر نیست، اما اگر به سمت قلب و ریه رها شود، گاهی خطرناک شده و منجر به بروز مشکلات جبران‌ناپذیری می‌شود.

لخته خون از حالت مایع به حالت ژل مانند یا نیمه جامد تغییر کرده و اغلب در ساق پا دیده می‌‎شود.

لخته شدن یک فرآیند ضروری است که برای از دست ندادن بیش از حد خون ایجاد می‌شود، اما زمانی که یک لخته در داخل یک رگ باشد، بسیار مضر است.

در ذیل برخی از نشانه‌هایی که وجود لخته خون در بدن را مشخص می‌کند، آمده است:

تغییر رنگ پوست

تغییر رنگ در پوست مانند کبودی شدید، احتمالا ناشی از لخته خون است. علاوه بر این ممکن است منجر به قرمزی و احساس گرما در دست و پا نیز شود.

درد بازو یا درد پا

درد هم می‌تواند از نشانه‌های لخته خون در بدن باشد.

ورم

از دیگر نشانه‌های معمول لخته شدن خون، تورم در پاها یا بازوهاست.

مشکل در تنفس

وجود لخته خون در ریه، اکسیژن‌رسانی را مشکل می‌کند و منجر به تنگی نفس می‌شود. اگر در تنفس عمیق با مشکل مواجه هستید، احتمالا نشانه وجود لخته خون در بدن‌تان است.



لینک منبع :چگونه متوجه لخته خون در بدن شویم؟

چگونه متوجه لخته خون در بدن شویم؟ - ایسنا www.isna.ir/news/.../چگونه-متوجه-لخته-خون-در-بدن-شویم‎Cached4 آوریل 2017 ... لخته شدن خون در بدن همراه با علائمی است که گاهی بسیار خطرناک هستند. چگونه متوجه لخته خون در بدن شویم؟ - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../چگونه-متوجه-لخته-خون-در-بدن-شویم‎Cachedبه گزارش ایسنا و به نقل از زی‌نیوز، یک لخته خون گرچه مضر نیست، اما اگر به سمت قلب و ریه رها شود، گاهی خطرناک شده و منجر به بروز مشکلات جبران‌ناپذیری می‌شود. چگونه متوجه لخته خون در بدن شویم؟ - ایسنا | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/35856442 مواد شیمیایی که به طور طبیعی در آن وجود دارد جهت تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار سودمند خواهد بود. همچنین خواص ضد قارچی، ضد لخته شدن خون و خواص ضد التهابی آن ... علائم های لخته شدن خون در بدن چیست؟ | | روزنامه پزشکی ایران www.iran.pezeshk.us/archives/81722‎Cachedچگونه متوجه لخته خون در بدن شویم؟ لخته شدن خون در بدن همراه با علائمی است که گاهی بسیار خطرناک هستند. لخته شدن خون در بدن همراه با علائمی است که گاهی بسیار. چگونه متوجه لخته خون در بدن شویم؟ | آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2017/04/05/1671381‎Cached5 آوریل 2017 ... یک لخته خون گرچه مضر نیست، اما اگر به سمت قلب و ریه رها شود، گاهی خطرناک شده و منجر به بروز مشکلات جبران‌ناپذیری می‌شود. چگونه متوجه لخته خون در بدن شویم؟ - پارسینه www.parsine.com/fa/news/.../چگونه-متوجه-لخته-خون-در-بدن-شویم‎Cachedلخته شدن خون در بدن همراه با علائمی است که گاهی بسیار خطرناک هستند. بهار نیوز - چگونه متوجه لخته خون در بدن شویم؟ baharnews.ir/news/127855/چگونه-متوجه-لخته-خون-بدن-شویم‎Cachedگروه سلامت: لخته شدن خون در بدن همراه با علائمی است که گاهی بسیار خطرناک هستند. چگونه متوجه لخته خون در بدن شویم؟ - تدبیر و امید tadbirvaomid.ir/fa/news/153529/چگونه-متوجه-لخته-خون-در-بدن-شویم لخته شدن یک فرآیند ضروری است که برای از دست ندادن بیش از حد خون ایجاد می‌شود، اما زمانی که یک لخته در داخل یک رگ باشد، بسیار مضر است. چگونه متوجه لخته خون در بدن شویم؟ shahr.tehran.ir/default.aspx?tabid=136&ArticleId=35399 1396/1/16 11:20:23 print. چگونه متوجه لخته خون در بدن شویم؟ لخته شدن خون در بدن همراه با علائمی است که گاهی بسیار خطرناک هستند. چگونه متوجه لخته خون در بدن شویم؟ | دیبا خبر www.dibakhabar.ir/service/.../چگونه-متوجه-لخته-خون-در-بدن-شویم؟‎Cached5 آوریل 2017 ... دیبا: لخته شدن خون در بدن همراه با علائمی است که گاهی بسیار خطرناک هستند. یک لخته خون گرچه مضر نیست، اما اگر به سمت قلب و ریه رها شود، گاهی ...