مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

در امان ماندن کودکان از بیماری‌های قلبی و دیابت تنها با 10 دقیقه بازی‌

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، جدیدترین تحقیقات نشان داده است، تنها 10 دقیقه بازی در طول روز می‌تواند کودکان را از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت در دوره‌ بزرگسالی در امان نگه دارد.

دانشمندان به تازگی دریافتند انجام بازی‌های کودکانه به طور روزمره برای کودکان با سنین پایین به مراتب سودمندتر از انجام ورزش‌های سبک است.

بازی‌های روزمره علاوه بر کاهش بیماری‌های قلبی و دیابت در کودکان، به آنها فرصت استراحت و رفع خستگی‌های مدرسه را نیز می‌دهد که این خود آماده‌سازی روحی کودک برای مدرسه رفتن است.

انجمن دیابت آمریکا اعلام کرد: با توجه به چاقی کودکان در دهه کنونی و افزایش بی‌سابقه اضافه‌وزن در آنها حتی درصد کمی از کاهش وزن می‌تواند ابتلا به بیماری‌ دیابت و بیماری‌های قلبی کودکان را تا حد چشمگیری کاهش دهد.

با توجه به تغییر شیوه زندگی افراد در دهه کنونی، مسلط شدن فضای اینترنتی بر بازی‌های پر جنب و جوش کودکان و فراگیری فست‌فود به عنوان عمده‌ترین انتخاب کودکان برای غذا خوردن، فعالیت‌هایی که کودک را به تحرک آورد می‌تواند مانع عظیمی در برابر این سیل از مشکلات باشد.

مطالعات بین‌المللی انجام شده بر روی 11 هزار کودک بین 4 تا 18 سال در دانشگاه ویک فارست در کارولینای شمالی نشان داد، بیش از نیمی از کودکان دچار اضافه‌وزن هستند؛ این کودکان از کشورهای آمریکا، برزیل و چندین کشور اروپایی دیگر انتخاب شده بودند و محققان نیز از تمام کشورهایی که کودکان آنها تحت بررسی قرار گرفته‌اند انتخاب شده بودند.

پژوهش‌ها همچنین نشان داده است، انجام بازی‌های پر تحرک در افزایش متابولیسم کودکان چاق موثرتر است و در کاهش وزن آنها نقش مثبت‌تری را ایفا می‌کند تا انجام ورزش‌های روزانه سبک که بیشتر برای کودکان خسته‌کننده است.

دانشمندان با تأکید بر اینکه 10 دقیقه بازی‌های کودکانه پر تحرک، ضامن سلامتی فرزندان کوچک از بیماری‌های قلبی و دیابت است متذکر شدند، با نادیده گرفتن این مسئله کشورهای مختلف جهان در دهه بعدی باید متحمل هزینه‌های بسیار بالا برای درمان کودکان‌شان شوند، ضمن اینکه کودک الان نسل جوان دهه بعدی است.



لینک منبع :در امان ماندن کودکان از بیماری‌های قلبی و دیابت تنها با 10 دقیقه بازی‌

در امان ماندن کودکان از بیماری‌های قلبی و دیابت تنها با 10 دقیقه بازی‌ www.farsnews.com/newstext.php?nn=13960106000767‎Cached7 ژانویه 1996 ... دانشمندان باور دارند تنها با 10 دقیقه بازی‌های پرتحرک، کودکان از بیماری‌های قلبی و دیابت در امان می‌مانند. در امان ماندن کودکان از بیماری های قلبی و دیابت تنها با 10 دقیقه بازی https://mihanmag.com/.../در_امان_ماندن_کودکان_از_بیماری_های_قلبی_و_دیابت_تنها_با_10_دقیقه_بازی_‎Cached15 مه 2017 ... ایمن ماندن در کودکان از بیماری های قلبی و دیابت با تنها 10 دقیقه از بازی دانشمندان معتقدند که تنها 10 دقیقه بازی ها, فنری, کودکان, بیماری قلبی, ... در امان ماندن کودکان از بیماری‌های قلبی و دیابت تنها با 10 دقیقه بازی‌ www.aryanews.com/.../در-امان-ماندن-کودکان-از-بیماری‌های-قلبی-و-دیابت-تنها-با-10-دقیقه-بازی‌ خبرگزاری آریا - دانشمندان باور دارند تنها با 10 دقیقه بازی‌های پرتحرک، کودکان از بیماری‌های قلبی و دیابت در امان می‌مانند. به گزارش خبرگزاری آریا از فارس، جدیدترین ... در امان ماندن کودکان از بیماری‌های قلبی و دیابت تنها با 10 دقیقه بازی‌ ir.infrc.com/news/71594‎Cachedدانشمندان باور دارند تنها با 10 دقیقه بازی‌های پرتحرک، کودکان از بیماری‌های قلبی و دیابت در امان. در امان ماندن کودکان از بیماری‌های قلبی و دیابت تنها با ۱۰ دقیقه بازی‌ webgardiha.com/در-امان-ماندن-کودکان-از-بیماری‌های-قل/ در امان ماندن کودکان از بیماری‌های قلبی و دیابت تنها با ۱۰ دقیقه بازی‌. By. admin. -. فروردین ۸, ۱۳۹۶. 0. 3. Share on Facebook · Tweet on Twitter. دانشمندان باور دارند ... چگونگی در امان ماندن کودکان از بیماری‌های قلبی و دیابت - دولت بهار ... www.dolatebahar.com/view-377167.html‎Cached27 مارس 2017 ... بازی‌های روزمره علاوه بر کاهش بیماری‌های قلبی و دیابت در کودکان، به آنها ... تنها با 10 دقیقه بازی‌های پرتحرک، کودکان از بیماری‌های قلبی و دیابت در ... در امان ماندن کودکان از بیماری‌های قلبی و دیابت تنها با 10 دقیقه بازی‌ ... news.yadamooz.ir/news/283376 دانشمندان باور دارند تنها با 10 دقیقه بازی‌های پرتحرک، کودکان از بیماری‌های قلبی و دیابت در امان می‌مانند. آخرین اخبار یادآموز | خبرآموز: در امان ماندن کودکان از بیماری‌های ... در امان ماندن کودکان از بیماری های قلبی و دیابت تنها با 10 دقیقه بازی ... khabarfarsi.com/u/35542639 27 مارس 2017 ... در امان ماندن کودکان از بیماری های قلبی و دیابت تنها با 10 دقیقه بازی ... تنها 10 دقیقه بازی در طول روز می تواند کودکان را از خطر ابتلا به بیماری های ... در امان ماندن کودکان از بیماری‌های قلبی و دیابت تنها با 10 دقیقه بازی‌ www.abshar24.com/.../در-امان-ماندن-کودکان-از-بیماریهای-قلبی-و-دیابت-تنها-با-10-دقیقه-بازی.aspx شکست دیگری برای ترامپ/ کنگره آمریکا لایحه خدمات درمانی ترامپ را از دستور کار خارج کرد · مقایسه پژو 2008، رنو کپچر و نیسان جوک/ کدام را انتخاب می کنید؟ دانشمندان باور دارند تنها با 10 دقیقه بازی‌های پرتحرک، کودکان از ... edosa.ir/portal/home.php?school_code=67079001&block...‎Cached31 مارس 2017 ... در امان ماندن کودکان از بیماری‌های قلبی و دیابت تنها با 10 دقیقه بازی‌ ... بازی‌های روزمره علاوه بر کاهش بیماری‌های قلبی و دیابت در کودکان، به آنها ...