مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خاصیت جوانه کلم بروکلی در کاهش وزن

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، مطالعه جدید محققان دانشگاه کانازاوا ژاپن نشان داد موش های تغذیه شده با رژیم غذایی پرچرب که به آن مکمل سولفورافان، ماده شیمیایی یافت شده در جوانه کلم بروکلی، افزوده شده بود دچار اضافه وزن نشدند.

این یافته ها می تواند شیوه ای جدید برای درمان کاهش وزن باشد.

محققان پی بردند موش های تغذیه شده با سولفورافان همراه با رژیم غذایی پرچرب در مقایسه با موش های دارای رژیم غذایی مشابه بدون افزودن مکمل سولفورافان، ۱۵ درصد کمتر دچار اضافه وزن و ۲۰ درصد کمتر دارای چربی دور شکم و کمر شدند و دارای میزان گلوکز خون کمتری هم بودند.

تحقیق نشان داد سولفورافان منجر به صرف انرژی بیشتر و چربی سوزی بیشتری می شود درحالیکه به توازن میزان باکتری های خوب در روده هم کمک می کند.

سولفورافان ترکیبی است که عمدتاً در گیاهانی نظیر جوانه کلم بروکلی، جوانه کلم بروکسل و کلم پیچ یافت می شود.

مطالعه نشان داد این ترکیب علاوه بر کاهش وزن به کاهش التهاب کبد و مقاومت انسولین هم کمک می کند.

جوانه کلم بروکلی، گیاه ۳ تا ۴ روزه کلم بروکلی است که شبیه جوانه یونجه است اما طعمی شبیه به تربچه دارد.



لینک منبع :خاصیت جوانه کلم بروکلی در کاهش وزن

خاصیت جوانه کلم بروکلی در کاهش وزن - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و ... www.mehrnews.com/.../خاصیت-جوانه-کلم-بروکلی-در-کاهش-وزن‎Cached11 مارس 2017 ... ترکیب موجود در جوانه کلم بروکلی موجب کاهش تاثیر رژیم غذایی پرچرب شده و از اضافه وزن پیشگیری می کند. خاصیت جوانه کلم بروکلی در کاهش وزن - تیتر امروز www.titreemroz.ir/fa/news/45367/خاصیت-جوانه-کلم-بروکلی-در-کاهش-وزن 11 مارس 2017 ... خاصیت جوانه کلم بروکلی در کاهش وزن. اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی , جوانه کلم بروکلی. ترکیب موجود در جوانه کلم بروکلی موجب کاهش تاثیر ... خاصیت جوانه کلم بروکلی در کاهش وزن - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/.../خاصیت-جوانه-کلم-بروکلی-در-کاهش-وزن/ 6 آوریل 2017 ... ترکیب موجود در جوانه کلم بروکلی موجب کاهش تاثیر رژیم غذایی پرچرب شده و ... یافت شده در جوانه کلم بروکلی، افزوده شده بود دچار اضافه وزن نشدند. خاصیت جوانه کلم بروکلی در کاهش وزن - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/health.../خاصیت-جوانه-کلم-بروکلی-در-کاهش/.../6386938/ ترکیب موجود در جوانه کلم بروکلی موجب کاهش تاثیر رژیم غذایی پرچرب شده و از اضافه وزن پیشگیری می کند. به گزارش آفتاب، مطالعه جدید محققان دانشگاه کانازاوا ... روزنامه آفتاب یزد - خاصیت جوانه کلم بروکلی در کاهش وزن aftabeyazd.ir/67647-خاصیت-جوانه-کلم-بروکلی-در-کاهش-وزن.html‎Cached13 مارس 2017 ... ترکیب موجود در جوانه کلم بروکلی موجب کاهش تاثیر رژیم غذایی پرچرب شده و از اضافه وزن پیشگیری می‌کند. به گزارش مهر، مطالعه جدید محققان ... خاصیت جوانه کلم بروکلی در کاهش وزن - خبرگزاری مهر - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/148919784005753 11 مارس 2017 ... ترکیب موجود در جوانه کلم بروکلی موجب کاهش تاثیر رژیم غذایی پرچرب شده و از اضافه وزن پیشگیری می کند. - خبرگزاری مهر. جوانه کلم بروکلی و خاصیتی که برای کاهش وزن دارد www.hidoctor.ir/226386_جوانه-کلم-بروکلی-و-خاصیتی-که-برای-کاهش-و.html/‎Cached24 مارس 2017 ... مصرف زیاد کلم بروکلی کاهش بروز خطر سرطان روده بزرگ در مردان را در بر دارد و خاصیت های زیاد دیگری در آن موجود است.آیا جوانه کلم بروکلی برای ... خاصیت جوانه کلم بروکلی در کاهش وزن - ندای صبح nedayesobh.ir/fa/news/2949/خاصیت-جوانه-کلم-بروکلی-در-کاهش-وزن 12 مارس 2017 ... ترکیب موجود در جوانه کلم بروکلی موجب کاهش تاثیر رژیم غذایی پرچرب شده و از اضافه وزن پیشگیری می کند. خاصیت جوانه کلم بروکلی در کاهش وزن - تولینک www.tolink.ir/2017/3/12/143020/brocolli-bud/‎Cached12 مارس 2017 ... ترکیب موجود در جوانه کلم بروکلی موجب کاهش تاثیر رژیم غذایی پرچرب شده و ... یافت شده در جوانه کلم بروکلی، افزوده شده بود دچار اضافه وزن نشدند. خاصیت جوانه کلم بروکلی در کاهش وزن | پایگاه خبری تدبیر تازه tadbiretaze.ir/content/44251 11 مارس 2017 ... پایگاه خبری تدبیر تازه- ترکیب موجود در جوانه کلم بروکلی موجب کاهش تاثیر رژیم غذایی پرچرب شده و از اضافه وزن پیشگیری می کند. به گزارش ...