مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ویروسی مرموز که چاقتان می‌کند!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، یکی از دانشمندان دانشگاه ویسکانسین آمریکا طی تحقیقات گسترده‌ای که بر روی ویروس‌ها انجام داد، متوجه شد ویروس ها هم می توانند در ایجاد چاقی در افراد موثر باشند. از جمله این ویروس ها Adenovirus 36 یا به اختصار AD-36 است که پس از ورود به بدن باعث ساخت سلول های چربی بیش از حد می شود و به این ترتیب فرد با چاقی غیر قابل کنترل مواجه می شود.

یکی از بیماران که کارشناسان تشخیص دادند به خاطر ورود عامل ویروسی به بدنش دچار چاقی شده بود، در دوران کودکی پسری لاغر بوده اما به تدریج با چاقی بسیار شدیدی مواجه شده به نحوی که حتی راه رفتن و انجام فعالیت های روزانه برای او بسیار سخت شده بود.

پس از انجام آزمایش مشخص شد که نوعی عفونت ویروسی باعث اضافه وزن در وی شده و پزشکان مجبور به جراحی معده‌اش شدند تا بتوانند مانع از تمایل شدید به خوردن مواد غذایی و افزایش وزن او شوند.

به گفته محققان اثر مخرب این ویروس حتی پس از نابودی و خروج از بدن چنان گسترده است که حتی تا سالها باقی می ماند و بدن به طرزی غیر عادی سلول های چربی تولید می کند و باعث افزایش وزن فرد می شود.

هنوز علت اصلی ورود این ویروس به بدن شناخته نشده است و تحقیقات در خصوص این ویروس و اثری که بر چاقی انسان ها دارد، توسط دانشمندان در حال بررسی است.

گفتنی است؛ تاثیر گذاری ویروس AD-36 بر چاقی انسان ها نخستین بار در تحقیقات دکتر Dhurandhar در سال 1978 شناسایی شد.

کارشناسان در تحقیقات اخیر دریافتند میلیون ها نفر در سراسر دنیا به خاطر این ویروس به اضافه وزن شدید دچار می‌شوند و بدن آنها آنتی بادی لازم برای مقابله با این ویروس را ندارد.

افرادی که از اضافه وزن رنج می‌برند لازم است به متخصص مراجعه کنند تا در کنار ریشه یابی علت اصلی چاقی، رژیم غذایی مناسب و تمرینات ورزشی برایشان تجویز شود.



لینک منبع :ویروسی مرموز که چاقتان می‌کند!

ویروسی مرموز که چاقتان می‌کند - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5974300/ویروسی-مرموز-که-چاقتان-می‌کند‎Cached10 فوریه 2017 ... همیشه چاقی تنها به دلیل پرخوری و کم‌تحرکی نیست و ممکن است به خاطر ورود نوعی ویروس مرموز و ناشناخته در بدن باشد. ویروسی مرموز که چاقتان می‌کند. ویروسی مرموز که چاقتان می‌کند www.fardanews.com/fa/news/.../ویروسی-مرموز-که-چاقتان-می‌کند‎Cached10 فوریه 2017 ... همیشه چاقی تنها به دلیل پرخوری و کم‌تحرکی نیست و ممکن است به خاطر ورود نوعی ویروس مرموز و ناشناخته به بدن باشد. ویروسی مرموز که چاقتان می‌کند - آناج www.anaj.ir/News/73499/ویروسی-مرموز-که-چاقتان-می‌کند/?id=73499 10 فوریه 2017 ... ویروسی مرموز که چاقتان می‌کند همیشه چاقی تنها به دلیل پرخوری و کم‌تحرکی نیست و ممکن است به خاطر ورود نوعی ویروس مرموز و ناشناخته در بدن باشد. الف - ویروسی مرموز که چاقتان می‌کند! alef.ir/vdcaoyny049nym1.k5k4.html?444597 ویروسی مرموز که چاقتان می‌کند! تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۱. همیشه چاقی تنها به دلیل پرخوری و کم‌تحرکی نیست و ممکن است به خاطر ورود نوعی ویروس ... نوعی ویروس مرموز که چاقتان می‌کند | | روزنامه پزشکی ایران www.iran.pezeshk.us/archives/80745‎Cachedهمیشه چاقی تنها به دلیل پرخوری و کم‌تحرکی نیست و ممکن است به خاطر ورود نوعی ویروس مرموز و ناشناخته در بدن باشد. ویروسی مرموز که چاقتان می‌کند یکی از دانشمندان . ویروسی مرموز که چاغتان می‌کند - onvansho onvansho.ir/result/ویروسی-مرموز-که-چاغتان-می‌کند.html ویروسی مرموز که چاقتان می‌کند پس از انجام آزمایش مشخص شد که نوعی عفونت ویروسی باعث . ازریشه تا برگ با تخیلی سریال در مورد مسافری مرموز را روایت می‌کنداز آنجا ... ویروسی مرموز که چاقتان می‌کند! - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/health.../ویروسی-مرموز-که-چاقتان-می-کند/story/6232992/ 10 فوریه 2017 ... همیشه چاقی تنها به دلیل پرخوری و کم تحرکی نیست و ممکن است به خاطر ورود نوعی ویروس مرموز و ناشناخته در بدن باشد./ به نقل از باشگاه خبرنگاران، ... ویروسی مرموز که چاقتان می‌کند! - تیک | دمادم https://damadam.ir/news/ویروسی-مرموز-که-چاقتان-می‌کند/7521607 یکی از دانشمندان دانشگاه ویسکانسین آمریکا طی تحقیقات گسترده ای که بر روی ویروس ها انجام داد، متوجه شد ویروس ها هم می توانند در ایجاد چاقی در افراد موثر باشند. ویروسی مرموز که چاقتان می‌کند! - بیماری - مراقبت | IR24 | ای ار 24 ir24.news/پزشکی-و-سلامت/ویروسی-مرموز-که-چاقتان-می‌کند-بیماری/ 11 فوریه 2017 ... ویروسی مرموز که چاقتان می‌کند! سلامت نیوز:همیشه چاقی تنها به دلیل پرخوری و کم‌تحرکی نیست و ممکن است به خاطر ورود نوعی ویروس مرموز و ناشناخته ... ویروسی مرموز که چاقتان می‌کند! - پارسینه www.parsine.com/fa/news/339238/ویروسی-مرموز-که-چاقتان-می‌کند 11 فوریه 2017 ... ویروسی مرموز که چاقتان می‌کند! همیشه چاقی تنها به دلیل پرخوری و کم‌تحرکی نیست و ممکن است به خاطر ورود نوعی ویروس مرموز و ناشناخته در بدن باشد.