مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مغز افراد دو زبانه بسیار قوی تر از افراد تک زبانه است

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، مغز افرادی که به دو زبان مسلطند از طریق شبکه ها و مدارهای متفاوت عمل می کند یا به عبارتی، شاهراه های مغزی آنان اطلاعات را از طرق مختلف منتقل می کند.

دکتر آنا اینس آنسالدو و همکارانش در دانشگاه مونترال، برای بررسی این موضوع، کارکرد ارتباطی مغز را در افراد سالخورده تک زبانه و دو زبانه مقایسه کردند.

این گروه از محققان، سال ها تغییر در مغز افراد دو زبانه را بررسی کردند.

دانشمندان می گویند دوزبانه بودن، مغز را بسیار موثرتر و در حفظ منابعش، بسیار اقتصادی تر می کند.

دانشمندان در بررسی مغز افراد دریافتند افراد تک زبانه از مدارهای وسیع تر با ارتباطات متعدد برای برقراری جریان های مغزی استفاده می کند در حالی که در افراد دو زبانه، مدارهای مغزی، کوچک ترند و اطلاعات درون مغزی، به طور متناسب منتشر می شود.

به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت، نتایج بررسی این محققان در شماره اخیر نشریه نورولینگوستیک منتشر شده است.



لینک منبع :مغز افراد دو زبانه بسیار قوی تر از افراد تک زبانه است

مغز افراد دو زبانه بسیار قوی تر از افراد تک زبانه است - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../مغز-افراد-دو-زبانه-بسیار-قوی-تر-از-افراد-تک-زبانه-است‎Cached10 ژانویه 2017 ... بررسی جدید محققان علوم پزشکی نشان می دهد افراد دو زبانه، در حفظ قدرت مغزی از دیگران موفق ترند و زوال حافظه کمتر در آنان دیده می شود. مغز افراد دو زبانه بسیار قوی تر از افراد تک زبانه است - عصر ایران www.asriran.com/.../مغز-افراد-دو-زبانه-بسیار-قوی-تر-از-افراد-تک-زبانه-است‎Cached10 ژانویه 2017 ... بررسی جدید محققان علوم پزشکی نشان می دهد افراد دو زبانه، در حفظ قدرت مغزی از دیگران موفق ترند و زوال حافظه کمتر در آنان دیده می شود. به گزارش ... مغز افراد دو زبانه بسیار قوی تر از افراد تک زبانه است - بولتن نیوز www.bultannews.com/.../مغز-افراد-دو-زبانه-بسیار-قوی-تر-از-افراد-تک-زبانه-است 11 ژانویه 2017 ... بررسی جدید محققان علوم پزشکی نشان می دهد افراد دو زبانه، در حفظ قدرت مغزی از دیگران موفق ترند و زوال حافظه کمتر در آنان دیده می شود. الف - مغز افراد دو زبانه بسیار قوی‌تر از افراد تک زبانه است alef.ir/vdcirpa5pt1apq2.cbct.html?433623‎Cached10 ژانویه 2017 ... بررسی جدید محققان علوم پزشکی نشان می‌دهد افراد دو زبانه، در حفظ قدرت مغزی از دیگران موفق ... مغز افراد دو زبانه بسیار قوی تر از افراد تک زبانه است - پارسینه www.parsine.com/.../مغز-افراد-دو-زبانه-بسیار-قوی-تر-از-افراد-تک-زبانه-است 10 ژانویه 2017 ... بررسی جدید محققان علوم پزشکی نشان می دهد افراد دو زبانه، در حفظ قدرت مغزی از دیگران موفق ترند و زوال حافظه کمتر در آنان دیده می شود. مغز افراد دو زبانه بسیار قوی تر از افراد تک زبانه است - خبرلند khabarland.com/.../مغز-افراد-دو-زبانه-بسیار-قوی-تر-از-افراد-تک-زبانه-است‎Cached20 ژانویه 2017 ... مغز افراد دو زبانه بسیار قوی تر از افراد تک زبانه است خبر فارسی,خبر آنلاین و خبر لند,آخرین اخبار ایران و جهان,اخبار روز ایران,تازه ترین اخبار ... مغز افراد دو زبانه بسیار قوی تر از افراد تک زبانه است - kodoom.com ... news.kodoom.com/.../مغز-افراد-دو-زبانه-بسیار-قوی-تر/.../6172399/‎Cached9 ژانویه 2017 ... بررسی جدید محققان علوم پزشکی نشان می دهد افراد دو زبانه، در حفظ قدرت مغزی از دیگران موفق ترند و زوال حافظه کمتر در آنان دیده می شود./ به گزارش ... آخرین خبر | مغز افراد دو زبانه بسیار قوی تر از افراد تک زبانه است akharinkhabar.ir/.../مغز-افراد-دو-زبانه-بسیار-قوی-تر-از-افراد-تک-زبانه-است‎Cachedعصر ایران/ بررسی جدید محققان علوم پزشکی نشان می دهد افراد دو زبانه، در حفظ قدرت مغزی از دیگران موفق ترند و زوال حافظه کمتر در آنان دیده می شود. مغز افرادی که به دو ... مغز افراد دو زبانه بسیار قوی تر از افراد تک زبانه است - سایت خبری ... tnews.ir/news/26c577745756.html‎Cached10 ژانویه 2017 ... بررسی جدید محققان علوم پزشکی نشان می دهد افراد دو زبانه، در حفظ قدرت مغزی از دیگران موفق ترند و زوال حافظه کمتر در آنان دیده می شود. مغز افراد دو زبانه ماده خاکستری بیشتری نسبت به افراد تک زبانه دارد! kooy.ir/News3564.html‎Cachedدر دهه های گذشته نظر محققین نسبت به تکلم به دو زبان تغییرات زیادی کرده است. پیش از این تصور بر این بود که تکلم به دو زبان معایبی دارد چرا که حضور لغات دو ...