مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آیا دویدن به زانوها آسیب می‌زند؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، اکثر افراد این باور را دارند که دویدن موجب درد و ورم در مفاصل می‌شود اما بررسی‌های جدید حاکی از آن است که دویدن ممکن است به کاهش التهاب در مفاصل کمک کند.

«مت سی‌لی»، یکی از محققان این مطالعه از دانشگاه «بریگم یانگ» در ایالت یوتا گفت: این ایده که دویدن در مسافت‌های طولانی برای زانوها ضرر دارد موضوعی غیرواقعی است.

محققان آمریکایی پس از بررسی مایع مفصل زانو در تعدادی مرد و زن سالم که بین ۱۸ تا ۳۵ سال سن داشته‌اند به این نتیجه دست پیدا کردند. این محققان به بررسی علائم التهاب در نشانگرهای شیمیایی قبل و بعد از ۳۰ دقیقه دویدن پرداخته و متوجه شدند که تفاوت ناچیزی وجود دارد.

رابرت هیلدال، یکی دیگر از محققان این مطالعه گفت: اکنون ما می دانیم که برای افراد جوان و سالم، ورزش کردن شرایط ضدالتهابی را به وجود می‌آورد که برای سلامت مفاصل مفید است.

محققان معتقدند دویدن می‌تواند پیشرفت بیماری‌های تخریب کننده مفصلی همچون آرتروز را به تاخیر اندازد.



لینک منبع :آیا دویدن به زانوها آسیب می‌زند؟

آیا دویدن به زانوها آسیب می‌زند؟ - ایسنا www.isna.ir/news/95101810871/آیا-دویدن-به-زانوها-آسیب-می-زند‎Cached7 ژانویه 2017 ... به گزارش ایسنا، اکثر افراد این باور را دارند که دویدن موجب درد و ورم در مفاصل می‌شود اما بررسی‌های جدید حاکی از آن است که دویدن ممکن است به کاهش ... آیا دویدن به زانوها آسیب می‌زند؟ - ورزش - زندگی سالم - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/202905/آیا-دویدن-به-زانوها-آسیب-می‌زند- محققان در یک بررسی جدید دریافتند دویدن می‌تواند موجب کاهش التهاب در مفاصل شود. ... آیا دویدن به زانوها آسیب می‌زند؟ ۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۱۵:۰۵ - کد خبر: 202905. آیا دویدن به ... آیا دویدن واقعاً به زانوها آسیب می‌زند؟ - فراشفا ا برای سلامتی شما www.farashafa.com/آیا-دویدن-واقعاً-زانوها-آسیب-می‌زن/‎Cached5 فوریه 2017 ... فراشفا: همیشه شنیده‌ایم که دویدن برای زانوها مضر است. آیا این حرف واقعاً درست است؟ هم دونده‌ها و هم غیر دونده‌ها شنیده‌اند که اثر بالای دویدن – ضربه مکرری ... الف - آیا دویدن به زانوها آسیب می‌زند؟ alef.ir/vdcaounyw49nem1.k5k4.html?432590 آیا دویدن به زانوها آسیب می‌زند؟ تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰. محققان در یک بررسی جدید دریافتند دویدن می‌تواند موجب کاهش التهاب در مفاصل شود. آیا دویدن به زانوها آسیب می‌زند؟ - پنجاه و پنجاه 50o50.ir/health/4103-آیا-دویدن-به-زانوها-آسیب-می‌زند؟.html آیا دویدن به زانوها آسیب می‌زند؟ به گزارش پنجاه و پنجاه به نقل از ایسنا، اکثر افراد این باور را دارند که دویدن موجب درد و ورم در مفاصل می‌شود اما بررسی‌های جدید حاکی از آن ... آیا دویدن به زانوها آسیب می‌زند؟ - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/584984/آیا-دویدن-به-زانوها-آسیب-می‌زند/ آیا دویدن به زانوها آسیب می‌زند؟ محققان در یک بررسی جدید دریافتند دویدن می‌تواند موجب کاهش التهاب در مفاصل شود. اکثر افراد این باور را دارند که دویدن موجب درد و ورم در ... آیا دویدن به زانوها آسیب می‌زند؟ - آفتاب | دمادم https://damadam.ir/news/آیا-دویدن-به-زانوها-آسیب-می‌زند/6917431 اکثر افراد این باور را دارند که دویدن موجب درد و ورم در مفاصل می شود اما بررسی های جدید حاکی از آن است که دویدن ممکن است به کاهش التهاب در مفاصل کمک کند. تردمیل ؛خوب است یا بد؟ - پایگاه خبری تحلیلی انتخاب | Entekhab.ir www.entekhab.ir/fa/news/43963/تردمیل-خوب-است-یا-بد‎Cached Similarامروزه،‌تردمیل‌های مدرن‌، برنامه‌های پیاده‌روی و دویدن متنوعی را با استفاده از تغییر دادن شیب‌ و ... از جمله آسیب‌های ورزشی‌ای که در کار با تردمیل بروز می‌یابد، آسیب زانو است. ... استفاده می‌کنند، هم به آسیب مفاصلی چون زانو، مفصل لگن و مچ پا دامن می‌زنند و هم به طور .... آیا کنگره آمریکا می‌تواند از حمله هسته‌ای ترامپ به کره شمالی جلوگیری کند؟ آیا دویدن به زانوها آسیب می زند؟ - تدبیر | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/31062550 7 ژانویه 2017 ... آیا افرادی که چای می نوشند بیشتر به انجام یوگا و مدیتیشن می پردازد؟ آیا آنها بیشتر ورزش می کنند؟ آیا آنها نوشیدنی هایی مانند چای سبز مصرف می ... صدای بامداد - ​آیا دویدن به زانوها آسیب می‌زند؟ sedayebamdad.ir/fa/doc/news/14912/آیا-دویدن-زانوها-آسیب-می-زند 9 ژانویه 2017 ... ​آیا دویدن به زانوها آسیب می‌زند؟ محققان در یک بررسی جدید دریافتند دویدن می‌تواند موجب کاهش التهاب در مفاصل شود. صدای بامداد. اکثر افراد این باور ...