مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونه «تب و لرز» را سریع درمان کنیم؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، تب دراثر ابتلا به بیماری های مختلفی رخ می دهد از جمله سرما خوردگی و آنفلوآنزا و می تواند باعث بروز حالاتی چون تعریق بالا، سرگیجه، تهوع، بی حالی، از دست دادن آب بدن و در موارد حاد کما و بیهوشی شود.


برای درمان تب ابتدا باید علت آن شناسایی و به پزشک متخصص مراجعه شود اما پس از تشخیص می توان از راهکارهای خانگی برای بهبود زودتر بیماری استفاده کرد:


مصرف مایعات و آب فراوان می تواند باعث کاهش تب و بهبود سریع بیماری در افراد شود و به تنظیم الکترولیت بدن کمک کند.


پوشیدن لباس های راحتی و خنک نیز می تواند به کاهش دمای بدن در فرد بیمار کمک کند. کارشناسان لباس های از جنس پنبه ، کتان و ابریشم را در این زمان توصیه می کنند.


مناسب بودن دمای اتاق و خنک بودن اتاق بیمار هم می تواند باعث کاهش احساس گرگرفتگی و تعریق بدن بیمار شود.


استفاده از پاشویه و یا قرار دادن یک حوله نمدار روی پیشانی فرد به شرط عدم ابتلای بیمار به سینوزیت می تواند باعث سرعت در کاهش تب شود، استحمام با آب گرم به مدت 5 الی 10 دقیقه هم می تواند باعث باز شدن عروق خونی و کاهش تب در بیمار شود.


استفاده از دوزهای مشخص تب بر و داروهای مسکن تحت نظر پزشک نیز در درمان مشکل موثراست، خواب کافی و استراحت و بلند نشدن از تخت خواب هم می تواند باعث سلامت فرد شود.



لینک منبع :چگونه «تب و لرز» را سریع درمان کنیم؟

چگونه «تب و لرز» را سریع درمان کنیم؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5909212/چگونه-تب-و-لرز-را-سریع-درمان-کنیم‎Cached23 دسامبر 2016 ... تب در اثر بیماری ها وعوامل مختلف می تواند ایجاد شود و درمان دیر هنگام آن می تواند باعث بروز مشکلات حاد سلامتی در افراد شود. چگونه «تب و لرز» را سریع درمان کنیم؟ - فرارو fararu.com/fa/news/300654/چگونه-تب-و-لرز-را-سریع-درمان-کنیم‎Cached28 دسامبر 2016 ... چگونه «تب و لرز» را سریع درمان کنیم؟ تب در اثر بیماری ها وعوامل مختلف می تواند ایجاد شود و درمان دیر هنگام آن می تواند باعث بروز مشکلات حاد ... چگونه تب و لرز ناشی از سرما خوردگی را از بین ببریم؟ - هاو کن یو howcanu.com/health/personal-care/از-بین-بردن-تب-و-لرز/‎Cached4 دسامبر 2016 ... خانه سلامت مراقبت ها و درمان چگونه تب و لرز ناشی از سرما خوردگی را از بین ببریم؟ ... برای افزایش دمای بدن خون رسانی سریع تر لازم است و برای خونرسانی بیشتر حرکت سریع تر ماهیچه ها نیاز است. ... چگونه تب را متوقف کنیم؟ پایگاه خبری تحلیلی عبارت:چگونه «تب و لرز» را سریع درمان کنیم؟ www.ebaarat.ir/content/news/.../چگونه-«تب-و-لرز»-را-سریع-درمان-کنیم- 24 دسامبر 2016 ... تب در اثر بیماری ها وعوامل مختلف می تواند ایجاد شود و درمان دیر هنگام آن می تواند باعث بروز مشکلات حاد سلامتی در افراد شود. 36. درمان تشنج و تب لرز بدون دارو - درمان بدون دارو سعید dbds.ir/index.php/free/74-36‎Cached Similarشما میتوانید در زمان تشنج وتب لرز اگر در حالت نشسته روی صندلی هستید پشت دستهایتان زیر کپل ... 1- درمان سرما خوردگی ، سرگیجه ، حالت تهوع، کسلی ، تب و لرز هنگامی که تب داریم باید چکار کنیم؟ - قم فردا www.qomefarda.ir/news/1065‎Cached Similarاحساس خستگی و کسالت دارید، عضلات بدنتان بی حال است، گاهی احساس لرز کرده و گاهی ... برخی مطالعات نشان داده که درمان نکردن تب می تواند باعث بهبود سریع تر این ... راه‌های معجزه‌آسای خانگی در درمان تب - بیتوته www.beytoote.com/health/.../treatment3-herbal-medicines.html‎Cached Similarتب با داروهای گیاهی گیاهان دارویی برای تب,گیاهان تب بر,داروی گاهی تب بر,درمان تب,بالا بودن تب,پایین آوردن پایین آوردن. لرز - ویستا vista.ir/content/126041/لرز/‎Cached Similarچه وقت به پزشک مراجعه کنیم: ... درمان لرز: تب را درمان کنید. داروهای بدون نسخه تب‌بر معمولاً لرز را هم متوقف می‌کنند ... لزومی ندارد خیلی سریع دمای بدن را پائین بیاورید. چگونه تب و لرز را سریع درمان کنیم؟ - دیار آفتاب | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/30181598 24 دسامبر 2016 ... چگونه تب و لرز را سریع درمان کنیم؟ تب در اثر بیماری ها وعوامل مختلف می تواند ایجاد شود و درمان دیر هنگام آن می تواند باعث بروز مشکلات حاد سلامتی ... چگونه تب و لرز را سریع درمان کنیم؟ - باریش نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/30196485 24 دسامبر 2016 ... وی اظهار کرد اگر علایم آنفلوانزا از جمله تب در شما ظاهر شد برای درمان سریع به درمانگاه محل سکونت خود مراجعه کنید و از دستکش و ماسک در هنگام ذبح و ...