مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

درمان سوختگی‌ با پوست ماهی تیلاپیا +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، «دا سیلوا» که در رستورانی در شمال شرقی برزیل پیش‌خدمت است، هنگامی‌که در رستوران مشغول به کار بود در اثر انفجار محفظه گاز بخش‌هایی از بدنش دچار سوختگی شدیدی شد که با روش نوین پزشکان رو به بهبود است.

این خانم که 36 سال سن دارد،‌ با استفاده از پوست ماهی تیلاپیا تحت درمان قرار گرفت؛ پزشکان معتقدند پوست ماهی‌ تیلاپیا در بهبود زخم مؤثر است، پوست را در برابر بیماری مقاوم می‌کند، عفونت را کاهش می‌دهد و مانند گچ عمل می‌کند.

به نظر می‌رسد اولین بار در طول تاریخ پزشکی، دانشمندان از پوست ماهی به عنوان گچ برای بهبود زخم استفاده کرده‌اند.

پزشکان برای درمان سوختگی با پوست ماهی ابتدا پولک‌ها، بافت‌های ماهیچه‌ای و سموم را از بین می‌برند که احتمال انتقال بیماری‌ها و یا احساس بوی نامطبوع ماهی دفع شود.

در روند درمان این بیمار، پزشکان پوست ماهی را 11 روز روی گردن، صورت، پا و بازوی چپ وی قرار دادند.

این خانم پیش‌خدمت که از روند درمانی خود بسیار احساس رضایت دارد به رسانه‌ها گفت:‌ به افرادی که دچار سوختگی می‌شوند توصیه می‌کنم از این روش استفاده کنند و روند بهبود خود را مشاهده کنند.



لینک منبع :درمان سوختگی‌ با پوست ماهی تیلاپیا +عکس

پوست ماهی تیلاپیا، راهی تازه برای درمان سوختگی - BBC Persian www.bbc.com/persian/science-40060968‎Cached27 مه 2017 ... حق نشر عکس Reuters. محققان در برزیل یک ... آنها با استفاده از پوست تیلاپیا برای درمان سوختگی، مدت زمان ترمیم زخم را چند روز کاهش دادند. بعلاوه پوست ... عکس Reuters. پوست ماهی تیلاپیا معمولا خورده نمی‌شود و دور ریخته می‌شود. معجزه پوست ماهی تیلاپیا در درمان سوختگی+فیلم - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/.../معجزه-پوست-ماهی-تیلاپیا-در-درمان-سوختگی-فیلم‎Cached27 مه 2017 ... در این گزارش تاثیر عجیب و بی نظیر پوست ماهی تیلاپیا را روی پوست سوخته می‌بینید. ... پزشکان برای درمان سوختگی با پوست ماهی اول پولک‌ها، بافت‌های ماهیچه‌ای را جدا نموده و سموم آن را ... هرگز گوشی خود را در حمام شارژ نکنید +عکس ... درمان سوختگی با پوست ماهی تیلاپیا +عکس - تابناک یزد www.tabnakyazd.ir/fa/.../درمان-سوختگی-با-پوست-ماهی-تیلاپیا-عکس‎Cached30 ژوئن 2017 ... دانشمندان دانشگاه فدرال سیئرا (Ceara) در شمال کشور برزیل دریافته‌اند که پوست ماهی تیلاپیا در سطح قابل قیاس با پوست انسان؛ دارای رطوبت، ... درمان سوختگی‌ با پوست ماهی تیلاپیا +تصاویر - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/13950929001244‎Cached22 دسامبر 2016 ... پزشکان با پوست ماهی تیلاپیا توانستند سوختگی‌ها متعدد زن پیش‌خدمت را بهبود دهند و درمان کنند. (تصاویر) استفاده از پوست ماهی برای درمان سوختگی - خبرلند khabarland.com/.../تصاویر-استفاده-از-پوست-ماهی-برای-درمان-سوختگی-1‎Cached29 مه 2017 ... آنها با استفاده از پوست تیلاپیا برای درمان سوختگی، مدت زمان ترمیم زخم را چند روز کاهش دادند. به علاوه پوست تیلاپیا باعث کاهش درد بیماران و کاهش ... درمان سوختگی با پوست ماهی تیلاپیا - راسخون rasekhoon.net/news/.../درمان-سوختگی-با-پوست-ماهی-تیلاپیا/‎Cached27 مه 2017 ... محققان در برزیل با استفاده از پوست ماهی تیلاپیا سوختگی های عمیق را در ۵۶ بیمار درمان کردند. پانسمان سوختگی با پوست ماهی! +عکس - العالم fa.alalam.ir/news/1976212 31 مه 2017 ... محققان در برزیل یک کارآزمایی بالینی انجام داده‌اند و برای پانسمان سوختگی شدید از روشی نامتعارف یعنی پوست ماهی تیلاپیا استفاده کرده‌اند. درمان بیماران سوختگی با پوست ماهی - سایت خبری تحلیلی تابناک ... www.tabnak.ir/fa/news/.../درمان-بیماران-سوختگی-با-پوست-ماهی‎Cached28 مه 2017 ... محققان در برزیل با استفاده از پوست ماهی تیلاپیا سوختگی‌های عمیق را ... ماهی علاوه بر رطوبت، کلاژن نیز دارد و به فرآیند درمان سوختگی کمک می‌کند. پزشکان برزیلی از پوست ماهی تیلاپیا برای درمان قربانیان سوختگی ... digiato.com/.../پزشکان-برزیلی-از-پوست-ماهی-تیلاپیا-برا/‎Cached27 مه 2017 ... محققان برزیلی در حال آزمایش و بررسی درمان تازه ای برای سوختگی های شدید هستند که با استفاده از پوست ماهی تیلاپیا صورت می گیرد؛ درمانی غیر ... تصاویر/ استفاده از پوست ماهی برای درمان سوختگی - راهنمای سفرمن ... khabarfarsi.com/u/39102433 28 مه 2017 ... درمان بیماران سوختگی با پوست ماهی ... محققان برزیلی پوست تیلاپیا را برای 56 بیمار دچار سوختگی درجه دو و سه استفاده کرده اند، پوست تیلاپیا ...