مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

10 خاصیت شلغم

به گزارش جام جم آنلاین، در اینجا به 10 خاصیت شلغم اشاره می‌کنیم:

1 ـ درمان اصلی شلغم سرماخوردگی، نرم‌کننده سینه و درمان سرفه است. شلغم را خرد کرده و در شیر بجوشانید و صبح ناشتا (بخصوص در زمستان) آن را گرم میل کنید. برای درمان سینه‌درد بسیار موثر است.

2 ـ شلغم به علت داشتن گوگرد و ارسنیک برای درمان آکنه و جوش بسیار موثر است. البته خوردن آب آن بسیار مفیدتر است.

3 ـ شلغم سرشار از ویتامین و املاح و یکی از بهترین مواد غذایی برای زنان باردار است. مادری که در دوران بارداری شلغم بخورد نوزادش زود رشد می‌کند، به آسانی دندان درمی‌آورد، استخوانش محکم می‌شود، در مقابل بیماری‌ها مقاومت بیشتری دارد و... .

4 ـ شلغم به علت داشتن فسفر و ویتامین B تقویت‌کننده قوای جنسی و افزاینده نیروی جوانی است.

5 ـ گوگرد موجود در شلغم به کمک ویتامین A از تولید سنگ مثانه جلوگیری کرده و سنگ‌ها را خرد می‌کند.

6 ـ کمبود ید موجب تشنج و گواتر می‌شود و شخص را عصبی و بی‌قرار می‌کند که تمام این موارد با خوردن شلغم برطرف می‌شود.

7 ـ درمان سیاه‌سرفه بخصوص در کودکان با مصرف شربت شلغم امکان‌پذیر است. برای تهیه این شربت، وسط یک شلغم درشت را گود کرده و آن را پر از شکر کنید و بگذارید بماند تا خوب آب بیندازد. بعد آن را میل کنید.

8 ـ یک یا دو عدد شلغم را در آب بپزید. وقتی خوب پخته شد آن را بکوبید و به شکل پوره درآورید. آن را در پارچه نرمی بگذارید و در حالی که گرم است روی محل آبسه یا کورک بگذارید. به زودی سر باز کرده و عفونت از آن خارج می‌شود.

9 ـ شلغم خام را پوست کنید و برش‌های نازک بزنید. آنها را در ظرفی ریخته و کمی نمک و آب نمک روی آن بریزید و بگذارید چند روز بماند و به صورت شلغم شور درآید. هر روز مقداری از آن را داخل سالاد و همراه غذا میل کنید. شلغم شور برای افراد کم‌خون بسیار مفید است.

10 ـ کسانی که استعداد چاقی دارند یا مبتلا به بیماری دیابت هستند و نباید مواد قندی بخورند، خوردن یک وعده شلغم در روز به آنها کمک زیادی می‌کند.

نکاتی هم در مورد استفاده از شلغم ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ کسانی که معده ضعیف دارند باید شلغم را با زیره یا فلفل استفاده کنند و دیگر این که نکته بعدی این که انسولین موجود در شلغم بر اثر حرارت و پخته شدن از بین می‌رود. پس بهتر است شلغم را خام مصرف کنید و آب آن را با سایر مایعات مخلوط کرده و میل کنید.

مژده مظهری



لینک منبع :10 خاصیت شلغم

10 خاصیت شلغم - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/2663635595266131933/10-خاصیت-شلغم‎Cached20 دسامبر 2016 ... به گزارش جام جم آنلاین، در اینجا به 10 خاصیت شلغم اشاره می‌کنیم: 1 درمان اصلی شلغم سرماخوردگی، نرم‌کننده سینه و درمان سرفه است. شلغم را خرد ... 10 خاصیت شلغم - تبیان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=959002‎Cached27 دسامبر 2016 ... به گزارش جام جم آنلاین، در اینجا به 10 خاصیت شلغم اشاره می‌کنیم: 1 درمان اصلی شلغم سرماخوردگی، نرم‌کننده سینه و درمان سرفه است. شلغم را خرد ... ۱۰ خاصیت درمانی شلغم - نبض ما nabzema.ir/18967/10-خاصیت-درمانی-شلغم.html‎Cached1 جولای 2017 ... شلغم یکی از سبزیجات بسیار مفید و سرشار از ویتامین است که ما را در زمستان ملزم به استفاده از آن می کند. در اینجا به 10 خاصیت شلغم اشاره می ... خواص باور نکردنی شلغم - بیتوته www.beytoote.com/cookery/.../incredible-properties-vetches.html‎Cached Similarخواص داروئی شلغم خواص شلغم خواص درمانی شلغم شلغم با توجه به شروع شدن فصل ... 10)آنهایی که حافظه ضعیف دارند حتما باید شلغم بخورند زیرا ثابت شده است که شلغم ... خواص جادویی شلغم خاصیت - گلچین صفاسا - آپارات ► 3:19www.aparat.com/v/kSiQ2/خواص_جادویی_شلغم_خاصیت_-_گلچین_صفاسا Dec 8, 2015 - 3 min شلغم نه تنها از نظر داشتن ویتامین و خواص معدنی اش ارزنده است، بلکه از حیث ویژگی های ... 10 مزیت چای سیاه ده ویژگی برتر فیلم گلچین صفاسا. فواید بی نظیر شلغم که تا حالا نشنیده اید - نمناک namnak.com/فواید-شلغم.p21916‎Cachedبا توجه به شروع شدن فصل سرما و شیوع سرما خوردگی ها بهترین داروی گیاهی که خواص فوق العاده ای داشته و در درمان بسیاری از بیماری های دیگر موثر است شلغم می باشد. : شلغم - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page=شلغم‎Cachedخواص شلغم آنقدر زیاد است که می توان گفت این گیاه برای هر دردی درمان است و اگر مردم ... 10)آنهایی که حافظه ضعیف دارند حتما باید شلغم بخورند زیرا ثابت شده است که ... خواص درمانی شلغم - مجله اینترنتی جدیدترین www.jadidtarin.com/mag/pezeshki/daroi/3198‎Cachedبرای درمان ورم طحال و سوزش ادرار ریشه باریک شلغم (دم باریک) را تمیز بشویید خشک ... برای تسکین دردهای مفصلی، نقرس، شلغم پخته را به صورت ضماد بگذارید. 10. خواص شلغم در درمان بیماریها - پارسی طب fa.parsiteb.com/خواص-شلغم-در-درمان-بیماریها/‎Cached Similarخواص شلغم آنقدر زیاد است که می توان گفت این گیاه برای هر دردی درمان است و اگر مردم می دانستند که این گیاه چقدر فایده درد تمام باغچه های خانه خود را شلغم میکاشتند و هر ... خواص شلغم خام و پخته - آسمونی www.asemooni.com/health/.../properties-of-raw-and-cooked-spinach‎Cached Similarخواص شلغم خام و پخته,خاصیت شلغم خام و پخته,فواید شلغم خام و پخته,خاصیت شلغم ... 10- آنهایی که حافظه ضعیف دارند حتما باید شربت بخورند زیرا ثابت شده است که ...