مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ارتباط ژنتیکی بین اختلال خواب و چاقی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، دکتر مارتین روتر، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه منچستر انگلستان، در این باره می گوید: «این علم بالینی گامی مهم به سوی فهم مبنای بیولوژیکی این شرایط و مشکلات است.»

روتر در ادامه می افزاید: «دانشمندان از مدت ها قبل رابطه بین اختلالات خواب و این مشکلات را در مطالعات اپیدمیولوژیکی مشاهده کرده اند. اما برای اولین بار است که این ارتباط بیولوژیکی در سطح مولکولی شناسایی شده است.»

در این تحقیق، محققان ژن های نقشه برداری شده بیش از ۱۱۲ هزار نفر را به منظور جستجوی ارتباط بین ژن های شرکت کنندگان و عادات خواب شان بررسی کردند.

محققان مناطق ژنوم مرتبط با انواع گوناگون مشکلات خواب (از جمله بیخوابی و خواب آلودگی بیش از اندازه در طول روز) را شناسایی کردند و سپس آن را به برخی مشکلات پزشکی نظیر سندروم پای بیقرار، شیزوفرنی و چاقی ربط دادند.



لینک منبع :ارتباط ژنتیکی بین اختلال خواب و چاقی

ارتباط ژنتیکی بین اختلال خواب و چاقی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و ... www.mehrnews.com/.../ارتباط-ژنتیکی-بین-اختلال-خواب-و-چاقی‎Cached20 دسامبر 2016 ... طبق گزارش محققان، به نظر می رسد بین بد خوابی و برخی مشکلات پزشکی از جمله چاقی، سندروم پای بی قرار و شیزوفرنی ارتباط ژنتیکی وجود داشته ... ارتباط ژنتیکی بین اختلال خواب و چاقی - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../ارتباط-ژنتیکی-بین-اختلال-خواب-و-چاقی ارتباط ژنتیکی بین اختلال خواب و چاقی. محققان مناطق ژنوم مرتبط با انواع گوناگون مشکلات خواب (از جمله بیخوابی و خواب آلودگی بیش از اندازه در طول روز) را شناسایی ... کشف ارتباط بین اختلال خواب و چاقی - نمناک namnak.com/اختلال-خواب-و-چاقی.p41317‎Cachedاختلال خواب و کشف ارتباط بین اختلال خواب و چاقی و اختلال خواب زمینه ساز بروز ... از جمله چاقی، سندروم پای بی قرار و شیزوفرنی ارتباط ژنتیکی وجود داشته باشد. ارتباط ژنتیکی بین اختلال خواب و چاقی - روز پلاس roozplus.com/fa/news/.../ارتباط-ژنتیکی-بین-اختلال-خواب-و-چاقی‎Cached23 دسامبر 2016 ... طبق گزارش محققان، به نظر می رسد بین بد خوابی و برخی مشکلات پزشکی از جمله چاقی، سندروم پای بی قرار و شیزوفرنی ارتباط ژنتیکی وجود داشته ... ارتباط ژنتیکی بین اختلال خواب و چاقی - اتاق خبر 24 - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/148220802027978 20 دسامبر 2016 ... طبق گزارش محققان، بین بد خوابی و برخی مشکلات پزشکی از جمله چاقی، سندروم پای بی قرار و شیزوفرنی ارتباط ژنتیکی وجود داشته باشد. ارتباط ژنتیکی بین اختلال خواب و چاقی www.zahedan-tebyan.ir/cms/printit.asp?id=37888‎Cachedیافته جدید محققان؛. ارتباط ژنتیکی بین اختلال خواب و چاقی. طبق گزارش محققان، به نظر می رسد بین بد خوابی و برخی مشکلات پزشکی از جمله چاقی، سندروم پای بی ... ارتباط ژنتیکی بین اختلال خواب و چاقی - زیست نیوز | دمادم https://damadam.ir/.../ارتباط-ژنتیکی-بین-اختلال-خواب-و-چاقی/6241000 طبق گزارش محققان، به نظر می رسد بین بد خوابی و برخی مشکلات پزشکی از جمله چاقی، سندروم پای بی قرار و شیزوفرنی ارتباط ژنتیکی وجود داشته باشد. میهن مگ - ارتباط ژنتیکی بین اختلال خواب و چاقی https://mihanmag.com/.../ارتباط_ژنتیکی_بین_اختلال_خواب_و_چاقی‎Cached15 مه 2017 ... ارتباط ژنتیکی بین اختلالات خواب و چاقی به گفته محققان به نظر می رسد بد خوابی و برخی از مشکلات پزشکی از جمله چاقی و سندرم پای بی قرار ... اختلال خواب با چاقی و اسکیزوفرنی پیوند ژنتیکی دارد - مهرین - اخبار ... mehrinmednews.com/...خواب-اختلالات-خواب...بی‌خوابی/708-اختلال-خواب-با-چاقی-و-اسکیزوفرنی-پیوند-ژنتیکی-دارد.html‎Cached1 مارس 2017 ... برای نخستین بار محققان به وجود پیوندهای ژنتیکی میان اختلال خواب و ... وجود ارتباط ژنتیکی میان مدت خواب بیشتر و ریسک اختلال اسکیزوفرنی و ... ارتباط ژنتیکی بین اختلال خواب و چاقی - آخرین اخبار - اخبار - خط امید ... www.khateomid.ir/news/.../ارتباط-ژنتیکی-بین-اختلال-خواب-و-چاقی.html 23 دسامبر 2016 ... ارتباط ژنتیکی بین اختلال خواب و چاقی. طبق گزارش محققان، به نظر می رسد بین بد خوابی و برخی مشکلات پزشکی از جمله چاقی، سندروم پای بی ...