مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

5 عاملی که خستگی مزمن می‌آورد!

به گزارش جام جم آنلاین ، خستگی غیرمعمول ممکن است ناشی از بیماری‌های جسمانی باشد. در ادامه با پنج مورد از اختلالاتی آشنا خواهید شد که موجب خستگی غیرمعمول می‌شوند.

آپنه خواب: آپنه خواب یا همان وقفه تنفسی در خواب از جمله اختلالاتی است که روی کیفیت خواب شبانه تأثیر منفی می‌گذارد. این اختلال موجب می‌شود حین خواب، اکسیژن کافی به بدن نرسد. به همین دلیل، افراد مبتلا به آپنه خواب نمی‌توانند استراحت شبانه‌ باکیفیتی داشته باشند و در طول روز احساس خستگی و خواب‌آلودگی می‌کنند.

کم‌خونی: ازجمله نشانه‌های بارز کم‌خونی عبارت است از: سستی، ضعف و اختلال. کم‌خونی موجب کاهش گلبول‌های قرمز خون و در نتیجه اکسیژن‌رسانی ضعیف به بدن می‌شود. در این حالت، سلول‌ها نمی‌توانند انرژی کافی تولید کنند و وقتی به مغز، ماهیچه‌ها و دیگر اعضای بدن اکسیژن کافی نرسد، فرد احساس خستگی می‌کند.

اختلالات تیروئید: تیروئید در تنظیم سوخت‌وساز بدن نقش دارد. هر عاملی که موجب کاهش ترشح هورمون تیروئید شود، سطح سوخت‌وساز بدن را پایین می‌آورد. در این حالت، فرد دچار احساس خستگی می‌شود. چنانچه سطح منیزیم، منگنز، سلنیوم یا ید در بدن از حد طبیعی پایین‌تر باشد، تیروئید نمی‌تواند هورمون کافی ترشح کند و به همین دلیل احساس خستگی بروز می‌یابد.

بیماری‌های قلبی: کاهش توانایی قلب در پمپاژ خون موجب ناکارآمدی سیستم گردش خون می‌شود. در این حالت فرد فورا خسته می‌شود و طاقت ورزش و فعالیت‌های جسمانی را نخواهد داشت. همچنین برخی داروهای مصرفی بیماران قلبی دارای عارضه جانبی خستگی است.

یائسگی: اغلب زنان یائسه از خستگی شکایت می‌کنند. یائسگی موجب کاهش سوخت‌وساز بدن می‌شود. احتمال بروز کم‌کاری تیروئید در زنان یائسه به مراتب بیشتر از سنین پیش از یائسگی است. همچنین تغییراتی که در سطح هورمون‌های استروژن، پروژسترون، تیروئید و آدرنالین خون ایجاد می‌شود، روی انرژی سلولی تأثیر می‌گذارد و به همین دلیل فرد احساس خستگی می‌کند.



لینک منبع :5 عاملی که خستگی مزمن می‌آورد!

5 عاملی که خستگی مزمن می‌آورد! - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../5-عاملی-که-خستگی-مزمن-می‌آورد‎Cached13 نوامبر 2016 ... به گزارش جام جم آنلاین ، خستگی غیرمعمول ممکن است ناشی از بیماری‌های جسمانی باشد . در ادامه با پنج مورد از اختلالاتی آشنا خواهید شد که موجب خستگی ... 5 عاملی که خستگی مزمن می‌آورد! - آموزش - زندگی سالم - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../5-عاملی-که-خستگی-مزمن-می‌آورد!‎Cached13 نوامبر 2016 ... هر عاملی که موجب کاهش ترشح هورمون تیروئید شود، سطح سوخت‌وساز بدن را پایین می‌آورد. در این حالت، فرد دچار احساس خستگی می‌شود. چنانچه سطح ... ۵ عاملی که خستگی مزمن می‌آورد! - سلامانه www.salamaneh.com/post/56425/5-عاملی-که-خستگی-مزمن-می‌آورد 15 نوامبر 2016 ... سلامانه : خستگی غیرمعمول ممکن است ناشی از بیماری‌های جسمانی باشد. در ادامه با پنج مورد از اختلالاتی آشنا خواهید شد که موجب خستگی غیرمعمول ... 5 عاملی که خستگی مزمن می آورد! -آکا - آکاایران www.akairan.com/health/bimari.../news201611131662521617.html 13 نوامبر 2016 ... در ادامه با پنج مورد از اختلالاتی آشنا خواهید شد که موجب خستگی غیرمعمول می ... و به همین دلیل فرد احساس خستگی می کند.5 عاملی که خستگی مزمن می آورد! 5 عاملی که خستگی مزمن می‌آورد! - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/259892/ 12 نوامبر 2016 ... هر عاملی که موجب کاهش ترشح هورمون تیروئید شود، سطح سوخت‌وساز بدن را ... و به همین دلیل فرد احساس خستگی می‌کند.5 عاملی که خستگی مزمن می‌آورد! سالمندان:5 عاملی که خستگی مزمن می‌آورد! | مجله اینترنتی کهلیک kahlek.ir/index.php/post412960 16 ژانویه 2017 ... سالمندان:5 عاملی که خستگی مزمن می‌آورد! کد مطلب : 412960. آیا دائم از خستگی جسمی و روحی رنج می‌برید؟ به گزارش جام جم آنلاین ، خستگی غیرمعمول ... 5 عاملی که خستگی مزمن می آورد! -آکا - فان سیتی f30t.ir/search/?q=5+عاملی+که+خستگی+مزمن+می+آورد%21+-آکا بطور کلی سندرم به معنی نشانه هایی است که مخصوص به نوعی بیماری خاص است؛ مانند : سندرم داون یا سندرم خستگی مزمن و … سندرم خستگی مزمن یکی از آزار دهنده ترین ... دلیل احساس خستگی دائم در افراد - onvansho onvansho.ir/result/دلیل-احساس-خستگی-دائم-در-افراد.html علت خستگی مفرط سستی خواب آلودگیبی حوصلگیراه های. خستگی دائم ... خستگی مزمن 8 دلیل مهم که باعث خستگی دائمی شما می شوند ... 5 عاملی که خستگی مزمن می‌آورد. خستگی مزمن علت های متنوعی دارد - نمناک namnak.com/مقابله-با-خستگی-مزمن.p39248‎Cachedخستگی مزمن مشکلی است که در دهه های چهارم و پنجم زندگی شایع تر است و ژنتیک، استرس و مولفه های محیطی نیز نقش مهمی در آن دارند. ... نقاط مختلف دنیا به فکر واداشت ؛ اما از آنجا که هیچ عاملی برای ایجاد آن شناخته نشد. ... بیماری هایی که خستگی مزمن می آورد ... 5 0. مطالب پیشنهادی. مد هایی که در زندگی نباید فراموش کنید · استرس با این مواد ... صرع - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/صرع‎Cached Similarحملات موضعی اغلب بعد از برخی تجربیات مشخص روی می‌دهد که با عنوان پیش درآمد ... دیگر علائم رایج عبارت است از: احساس خستگی،سردرد، صحبت کردن به سختی، و ... حاد گفته می‌شود و در دسته بندی بالاتر اختلالات مرتبط با تشنج قرار می‌گیرند. .... یا عاملی تعریف می‌شود که بر اثر فعالیت الکتریکی غیرعادی مغز به وجود می‌آید.