مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

رنگ زبان و اخباری از سلامت شما!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از عصرایران، با نگاهی دقیق به زبان و مشاهده رنگ آن می توانید از وضعیت سلامت خود مطلع شوید. زبان شما باید یک رنگ صورتی زیبا داشته باشد و هر تغییری در رنگ این اندام را باید جدی بگیرید.

زبان از تعدادی عضله شکل گرفته و به صحبت کردن، بلع، و مزه کردن غذا و نوشیدنی ها کمک می کند. تغییر در رنگ زبان می تواند نشان دهنده یک مشکل سلامت یا حتی کمبود در مواد مغذی حیاتی مانند ویتامین ها باشد. در ادامه با این که هر رنگ زبان چه معنایی می تواند داشته باشد، بیشتر آشنا می شویم.

زبان سیاه رنگ

رشد قارچ ها و باکتری ها در بدن شما می تواند با رنگ سیاه زبان نمایان شود. زبان سیاه رنگ می تواند در نتیجه سیگار کشیدن و همچنین مصرف برخی انواع مشخص از مواد غذایی و نوشیدنی ها نیز شکل بگیرد. بر همین اساس، شما نیازمند بهبود بهداشت دهان و دندان خود هستید و می توانید با یک پزشک درباره تجویز آنتی بیوتیک برای مبارزه با تجمع قارچ و باکتری مشورت کنید.

زبان زرد رنگ

رنگ زرد زبان نیز می تواند نشان دهنده رشد باکتری ها باشد. التهاب پرزهای زبان در نتیجه خشکی بیش از اندازه دهان و افزایش کم آبی بدن می توانند دلایل دیگر برای شکل گیری این رنگ باشند. سیگار کشیدن و همچنین تمایل به تنفس از راه دهان به جای بینی نیز می توانند از عوامل زرد شدن زبان باشند.

با ارتقا بهداشت دهان و دندان و همچنین نوشیدن آب کافی می توانید وضعیت زبان خود را بهبود ببخشید.

زبان سفید رنگ

رنگ سفید زبان می تواند در نتیجه دلایل زیر شکل بگیرد:

عفونت قارچی غشاء مخاط حفره دهان که به طور معمول توسط قارچ جنس کاندیدا شکل می گیرد.

استفاده از برخی داروهای آنتی بیوتیک.

همچنین، رنگ سفید زبان می تواند در نتیجه لکوپلاکیا، یک نوع ضایعه، شکل بگیرد که می تواند نشان دهنده علایم اولیه سرطان باشد.

جدا از این تغییر رنگ زبان، ممکن است درد و برآمدگی هایی را نیز در این اندام تجربه کنید. این شرایط می تواند به واسطه عوامل زیر رخ دهد:

اضطراب و استرس می توانند به ایجاد زخم در زبان منجر شوند.

کم خونی و دیابت می توانند به ایجاد تورم در زبان منجر شوند.

سیگار کشیدن می تواند به دلیل ایجاد التهاب موجب آسیب دیدن زبان شود.

بریدگی روی زبان می تواند خطر ابتلا به یک عفونت قارچی را افزایش دهد.

پس از یائسگی، احساس سوزن سوزن شدن زبان در بانوان غیر معمول نیست.

اگر در زبان خود احساس درد می کنید باید با در اسرع وقت با یک پزشک مشورت کنید. همچنین، شما باید از مصرف نوشیدنی های الکلی و سیگار کشیدن پرهیز کنید تا شانس ابتلا به سرطان دهان را کاهش دهید.



لینک منبع :رنگ زبان و اخباری از سلامت شما!

رنگ زبان و اخباری از سلامت شما! - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/504936/رنگ-زبان-و-اخباری-از-سلامت-شما‎Cachedزبان شما باید یک رنگ صورتی زیبا داشته باشد و هر تغییری در رنگ این اندام را باید ... تغییر در رنگ زبان می تواند نشان دهنده یک مشکل سلامت یا حتی کمبود در مواد ... رنگ زبان و اخباری از سلامت شما! - عصر ایران - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/147892674085066 زبان از تعدادی عضله شکل گرفته و به صحبت کردن، بلع، و مزه کردن غذا و نوشیدنی ها کمک می کند. - عصر ایران. رنگ زبان و اخباری از سلامت شما! - جستجوگر خبر فارسی khabara.ir/news/id/1430/رنگ-زبان-و-اخباری-از-سلامت-شما! 12 نوامبر 2016 ... رنگ زبان و اخباری از سلامت شما! سلامت نیوز: زبان از تعدادی عضله شکل گرفته و به صحبت کردن، بلع، و مزه کردن غذا و نوشیدنی ها کمک می کند. بالاترین: رنگ زبان و اخباری از سلامت شما! https://www.balatarin.com/permlink/2017/2/16/4436547 16 فوریه 2017 ... رنگ زبان و اخباری از سلامت شما! unique-web.ir ۰ کلیک. thumbnail زبان از تعدادی عضله شکل گرفته و به صحبت کردن، بلع، و مزه کردن غذا و ... رنگ زبان و اخباری از سلامت شما! - 24Khabar.com www.24khabar.com/news/423217/ 12 نوامبر 2016 ... زبان شما باید یک رنگ صورتی زیبا داشته باشد و هر تغییری در رنگ این اندام ... بررسی وضعیت سلامت از روی رنگ زبان به گزارش گروه سلامت عصر ... رنگ زبان و اخباری از سلامت شما! - سلامت نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/27989287 12 نوامبر 2016 ... رنگ زبان و اخباری از سلامت شما! سلامت نیوز : زبان از تعدادی عضله شکل گرفته و به صحبت کردن، بلع، و مزه کردن غذا و نوشیدنی ها کمک می کند. رنگ زبان شما وضعیت سلامتی تان را مشخص می کند - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/.../news/.../رنگ-زبان-شما-وضعیت-سلامتی-تان-را-مشخص-می-کند‎Cached8 ژوئن 2015 ... چنانچه زبان شما رنگ قرمز دارد به این معناست که بدن شما فاقد ویتامین B12 است ... این رنگ در طولانی مدت ظاهر شود، می‌تواند تهدیدی برای سلامتی باشد. رنگ زبان و اخباری از سلامت شما! - مجله اینترنتی تو زیبایی tozibae.ir tozibae.ir/2016/11/رنگ-زبان-و-اخباری-از-سلامت-شما/ با نگاهی دقیق به زبان و مشاهده رنگ آن می توانید از وضعیت سلامت خود مطلع شوید. زبان شما باید یک رنگ صورتی زیبا داشته باشد و هر تغییری در رنگ این اندام را باید ... رنگ زبان اخباری از سلامت شما - صفحه نخست erfan1mordad-ba.zozanaqe.ir/ogle/رنگ+زبان+و+اخباری+از+سلامت+شما/0 20 نوامبر 2016 ... اخبار ذوزنقه : با سامانه قدرتمند ذوزنقه پیش از بقیه مطالب جدید را مشاهده کنید و بروز باشید .... رنگ زبان و اخباری از سلامت شما! با نگاهی دقیق به زبان ... رنگ زبان و اخباری از سلامت شما! - راه فردا www.rahefarda.com/health/280199 زبان از تعدادی عضله شکل گرفته و به صحبت کردن، بلع، و مزه کردن غذا و نوشیدنی ها کمک می کند.