مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مضرات ماساژ پوست نوزاد با روغن‌های گیاهی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا ، به گفته پزشکان والدین با ماساژ دادن پوست نوزاد خود با روغن زیتون و آفتاب گردان آنان را در معرض ابتلا به اگزما و دیگر مشکلات پوستی قرار می‌دهند، زیرا تصور می‌کنند این محصولات طبیعی به پوست آسیبی وارد نمی‌کند.

اغلب والدین به لحاظ تاثیرات عاطفی، بدن نوزاد خود را ماساژ می‌دهند. همچنین معتقدند این کار به تقویت سیستم گوارشی نوزاد و رشد مغز او کمک می‌کند. هرچند محققان دانشگاه منچستر انگلیس دریافتند حتی روغن‌های طبیعی می‌تواند موانع حفاظتی در پوست نوزاد را از بین ببرد.

در حال حاضر از بین هر سه نوزاد یک نفر دچار اگزمای پوستی می‌شود که این رقم در دهه ۱۹۴۰ به ازای هر ۲۰ نفر یک مورد بوده است. به اعتقاد کارشناسان فاکتورهای محیطی همچون تمایل والدین به استفاده از محصولات مختلف برای کودکان، رقم ابتلا به بیماری‌های پوستی را افزایش داده است.

به گفته پزشکان این روغن‌ها روی پوست به اسیدهای چرب تبدیل شده و به ساختار پوست آسیب می‌زنند. همچنین به مواد حساسیت‌زا اجازه می‌دهند به پوست نفوذ کنند و آب زیادی از پوست دفع شود؛ این وضعیت خشکی و بروز بیماری‌های پوستی از قبیل اگزما را به دنبال دارد.



لینک منبع :مضرات ماساژ پوست نوزاد با روغن‌های گیاهی

مضرات ماساژ پوست نوزاد با روغن‌های گیاهی - ایسنا www.isna.ir/news/.../مضرات-ماساژ-پوست-نوزاد-با-روغن-های-گیاهی‎Cached22 ا کتبر 2016 ... پزشکان معتقدند پوست نوزادان را نباید با روغن‌های گیاهی ماساژ داد، زیرا موجب آسیب‌ طولانی مدت به پوست می‌شود. مضرات ماساژ پوست نوزاد با روغن گیاهی - روزنامه دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/SiteKhan/1117216 22 ا کتبر 2016 ... پزشکان معتقدند پوست نوزادان را نباید با روغن های گیاهی ماساژ داد، زیرا موجب آسیب طولانی مدت به پوست می شود. ... پوست نوزاد را هرگز با روغن گیاهی ماساژ ندهید - نمناک namnak.com/ماساژ-نوزاد-با-روغن-گیاهی.p39097‎Cachedماساژ نوزاد و ماساژ نوزاد با روغن و مضرات ماساژ پوست نوزاد با روغن‌های گیاهی و ماساژ دادن نوزاد را در نمناک بخوانید. مضرات ماساژ پوست نوزاد با روغن‌های گیاهی - فرارو fararu.com/fa/news/293320/مضرات-ماساژ-پوست-نوزاد-با-روغن‌های-گیاهی 22 ا کتبر 2016 ... پزشکان معتقدند پوست نوزادان را نباید با روغن‌های گیاهی ماساژ داد، زیرا موجب آسیب‌ طولانی مدت به پوست می‌شود. ماساژ پوست نوزاد با روغن های گیاهی ضرر دارد - امداد دکتر - پزشک نوبت emdaddoctor.ir/.../ماساژ_پوست_نوزاد_با_روغن_های_گیاهی_ضرر_دارد‎Cachedپزشکان معتقدند پوست نوزادان را نباید با روغن های گیاهی ماساژ داد زیرا موجب آسیب طولانی مدت به پوست می شود. به گفته پزشکان، والدین با ماساژ دادن پوست نوزاد خود ... خواص و مضرات بادام تلخ و روغن بادام تلخ - ویکی مستر wiki-master.com/بادام-تلخ-و-روغن-بادام-تلخ/‎CachedBy ویکی مستر on آذر ۱۹, ۱۳۹۵ آجیل و دانه های خوراکی ... وی گفت: همچنین روغن بادام تلخ نیز از چین و چروک پوست پیشگیری می کند. ... مخلوط کردن عسل با روغن بادام و ماساژ دادن این مخلوط در زیر چشم باعث از بین رفتن پف کردگی می شود . ..... ارتباط اولیه با نوزاد به بدن او روغن بادام شیرین مالیده و بدنش را به آرامی ماساژ دهد این ماده در آرامش ... مضرات ماساژ پوست نوزاد با روغن‌های گیاهی | ایسنا vista.ir/net/1367873 22 ا کتبر 2016 ... پزشکان معتقدند پوست نوزادان را نباید با روغن‌های گیاهی ماساژ داد،… مضرات ماساژ پوست نوزاد با روغن‌های گیاهی - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/news/.../مضرات-ماساژ-پوست-نوزاد-با-روغن-های-گیاهی‎Cached23 ا کتبر 2016 ... مضرات ماساژ پوست نوزاد با روغن‌های گیاهی. با عنایت به اینکه سایت «رویکرد ۲۴» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، ... ماساژ نوزاد با روغن، مراحل و فواید - نی نی بان niniban.com/fa/news/101862/ماساژ-نوزاد-با-روغن-مراحل-و-فواید‎Cached19 جولای 2017 ... (نسبت بندی مناسب آب و روغن برای ماساژ بدن نوزاد، 1 قطره روغن به 6 قطره آب ... 7- در صورت بروز هر نوع عارضه و حساسیت پوستی در حین انجام ماساژ با ... کنجد - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/کنجد‎Cached Similarاز آنجا که از اثرات ملین دارد، روغن کنجد نباید توسط افرادی که اسهال دارند استفاده شود . ... یک مطالعه پزشکی ۲۰۰۰ نشان داد که ماساژ نوزادان با روغن کنجد وزن، طول، و .... پوست خارجی کنجد در طول دوره تمدن صنعت کشت، بعنوان اصلی‌ترین روغن گیاهی شناخته ...