مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

پاهایتان را روی هم نگذارید!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، فریده طاهری متخصص زنان و زایمان درباره واریس بارداری گفت: واریس پدیده‌ای شایع در بارداری است که افزایش حجم خون در بارداری و فشار رحم باردار بر عروق لگن و شکم مانع برگشت خون از رگ‌های پا به قلب می‌شود و این عدم بازگشت خون و تجمع آن در اندام تحتانی احتمال خطر واریس پا را در بارداری افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: گشاد شدن عروق به دلیل وجود هورمون پروژسترون در خون و اضافه وزن از عوامل مستعد کننده واریس به شمار می رود و حدود یک سوم خانم‎های باردار ممکن است دچار واریس خفیف یا شدید شوند.

طاهری ادامه داد: واریس بارداری همانند خطوط کششی پوست بیشتر زمینه ارثی دارد و در سه ماهه سوم بروز می‌کند که ممکن است با درد و خارش همراه باشد.

این متخصص زنان و زایمان بیان کرد: لازم به ذکر است که واریس بارداری چند ماه پس از تولد نوزاد از بین می‌رود هرچند در بارداری‌های بعدی مجددا عود خواهد کرد.

وی درباره پیشگیری از بروز واریس در مادران باردار گفت: مادران باردار برای پیشگیری بهتر است از ایستادن طولانی مدت یا نشستن در حالتی که پاها آویزان یا یک پا بر روی پای دیگر قرار دارد، خودداری کنند و روزانه در حدود دو تا سه بار دراز کشیده و پاها را بالاتر از سطح بدن قرار دهند.

طاهری ادامه داد: حتما باید در برنامه روزانه مادران باردار پیاده‌روی و ورزش‌های هوازی گنجانده شود.

این متخصص زنان و زایمان بیان داشت: بهتر است زنان باردار قبل از برخواستن از بستر جوراب‌های ضدواریس بپوشند زیرا اگر در عروق واریسی خونی لخت شود ایجاد درد کرده و زن ب اردار حتما باید به پزشک مر اجعه نماید.

وی توصیه کرد: بهتر است ماردان باردار از نیمه بارداری خود به پهلوی چپ خوابیده و از کفش‌های پاشنه کوتاه استفاده کنند.



لینک منبع :پاهایتان را روی هم نگذارید!

پاهایتان را روی هم نگذارید! - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5819515/پاهایتان-را-روی-هم-نگذارید‎Cached16 ا کتبر 2016 ... یک متخصص زنان و زایمان گفت: ایستادن طولانی مدت و پا روی پا انداختن در دوران بارداری موجب بروز واریس می‌شود. پاهایتان را روی هم نگذارید! www.asrkhabar.com/fa/news/104001/پاهایتان-را-روی-هم-نگذارید 16 ا کتبر 2016 ... پاهایتان را روی هم نگذارید! یک متخصص زنان و زایمان گفت: ایستادن طولانی مدت و پا روی پا انداختن در دوران بارداری موجب بروز واریس می‌شود. به گزارش ... Images for پاهایتان را روی هم نگذارید! پاهایتان را روی هم نگذارید! - باشگاه خبرنگاران | خبرپو khabarpu.com/k.php?u.../YsNin2LHbjNivIQ...‎Cachedپاهایتان را روی هم نگذارید! - باشگاه خبرنگاران | خبر پو, پویش آخرین اخبار روز ایران و جهان. پاهایتان را روی هم نگذارید! | ایران ویج | خبروان khabarone.ir/news/4227777/پاهایتان-را-روی-هم-نگذارید 16 ا کتبر 2016 ... یک متخصص زنان و زایمان گفت: ایستادن طولانی مدت و پا روی پا انداختن در ... خون … the post پاهایتان را روی هم نگذارید! appeared first on ایران ویج. پاهایتان را روی هم نگذارید! - khabarbanoo.ir 94.182.147.186/fa/news/144561/پاهایتان-را-روی-هم-نگذارید‎Cachedبا حضور زنان در مسابقات جام جهانی والیبال راه برای حضور زنان در تمامی مسابقات ورزشی هموار شد. حضور زنان در ورزشگاه ها یک موضوع فرعی است، در حوزه زنان مسایل ... پاهایتان را روی هم نگذارید! - مجله اینترنتی تو زیبایی tozibae.ir tozibae.ir/2016/10/پاهایتان-را-روی-هم-نگذارید/ تصویر پاهایتان را روی هم نگذارید! فریده طاهری متخصص زنان و زایمان درباره واریس بارداری گفت: واریس پدیده‌ای شایع در بارداری است که افزایش حجم خون در بارداری و ... پاهایتان را به صورت ضربدر روی هم نگذارید - آسان طب asanteb.com/2029/پاهایتان-را-به-صورت-ضربدر-روی-هم-نگذاری.html‎Cachedهنگام نسشتن هیچ وقت پاهایتان را به صورت ضربدری روی هم نگذارید یکی از شیوه‌های ظاهرا شیک و زیبا، انداختن پاها روی هم به صورت ضربدری است. آخرین خبر | پاهایتان را روی هم نگذارید! akharinkhabar.com/girly/3024323/پاهایتان-را-روی-هم-نگذارید!‎Cachedجام جم/ فریده طاهری متخصص زنان و زایمان درباره واریس بارداری گفت: واریس پدیده‌ای شایع در بارداری است که افزایش حجم خون در بارداری و فشار رحم باردار بر... لپ تاپ را روی پاهایتان نگذارید/ در مقابل کامپیوتر هم ضدآفتاب بزنید ... yazdrasa.ir/.../-/لپ-تاپ-را-روی-پاهایتان-نگذارید-در-مقابل-کامپیوتر-هم-ضدافتاب-بزنید 13 جولای 2014 ... یک متخصص پوست در یزد هشدار داد: کاربران لب تاب از قرار دادن لپ تاپ بر روی اندام های تحتانی بپرهیزنند.