مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تعرق بیش از حد نشانه چه بیماری هایی است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا ، مطالعات نشان می دهد تعرق بیش از حد می تواند نشانه دیابت، حمله قلبی و اختلال اضطراب و هراس اجتماعی باشد.

تعرق بخشی طبیعی از عملکرد بدن است و میزان آن به عواملی مانند دما یا میزان استرس بستگی دارد. مطالعات محققان موسسه ملی بهداشت آمریکا نشان می دهد تعرق بیش از حد می تواند نشانه بیماری باشد و باید جدی گرفته شود.

1-دیابت


تعرق زیاد یکی از مهمترین نشانه های دیابت است. افراد مبتلا به دیابت معمولا بیشتر در نواحی صورت، پوست سر و گردن عرق می کنند.

2-حمله قلبی


معمولا احساس درد در ناحیه قفسه سینه، گردن، بازو و فک از مهمترین نشانه های های حمله قلبی است؛ ولی مطالعات محققان دانشگاه ایلینوی در شیکاگو نشان می دهد تعرق زیاد یکی از علایم کلیدی ایست قلبی است.

3-یائسگی


حدود 75 درصد زنان در شروع یائسگی دچار گرگرفتگی می شوند و این گرگرفتی می تواند به تعرق شدید منجر شود.

4-اختلال اضطراب


اختلال اضطراب و هراس اجتماعی از جمله مشکلاتی است که منجر به تعرق بیش از اندازه می شود و باید برای درمان آن اقدام کرد.


همانطور که تعرق زیاد نشانه خوبی نیست، کمبود آن نیز می تواند منجر به بروز مشکلاتی شود. زمانی که بدن در معرض حرارت و گرما قرار می گیرد، جریان خون پوست افزایش می یابد و این امر سبب می شود بدن عرق کند و خنک شود. به مرور زمان و با افزایش سن، بدن این قابلیت را کم و بیش از دست می دهد. زمانی که سالمندان در معرض هوای گرم قرار می گیرند، جریان خون پوست افزایش نمی یابد و گرما باعث می شود دمای درونی بدن افزایش یابد.

افزایش دمای درونی بدن احتمال حملات قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد. تحقیقات نشان می دهد استفاده از مکمل های اسید فولیک در افراد مسن باعث اتساع رگ های خونی و افزایش جریان خون می شود و توان بدن برای تحمل گرما را افزایش می دهد. بنابراین مصرف فولیک اسید برای سالمندان ضروری است.



لینک منبع :تعرق بیش از حد نشانه چه بیماری هایی است

آیا عرق بیش از حد نشانه بیماری است؟ - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../آیا-عرق-بیش-از-حد-نشانه-بیماری-است‎Cached17 ا کتبر 2016 ... عرق بیش از حد ممکن است در زیر بغل یا کف دست و … رخ دهد. بر اساس مطالعات، بیش از حد عرق کردن میتواند نشانه بیماری هایی نظیر اختلال ... تعرق بیش از حد نشانه چه بیماری هایی است - عصر ایران www.asriran.com/fa/.../تعرق-بیش-از-حد-نشانه-چه-بیماری-هایی-است‎Cachedتعرق زیاد یکی از مهمترین نشانه های دیابت است. افراد مبتلا به دیابت معمولا بیشتر در نواحی صورت، پوست سر و گردن عرق می کنند. چرا زیاد عرق می کنیم و برای درمان تعریق زیاد چه کنیم؟ - راستینه ... https://rastineh.com/عرق-کردن-زیاد-و-درمان-تعریق-شدید/‎Cachedعرق کردن زیاد و بیش از حد که نشانه بیماری است، یعنی بسیار بیشتر از آنچه که .... درمان هایی برای این مشکل وجود دارند که واقعا موثر هستند، این درمان ها بهبود قابل ... عرق کردن زیاد نشانه چیست - دیسک کمر discsurgery.ir/عرق-کردن-زیاد-نشانه-چیست/‎Cached Similar10 جولای 2014 ... عرق کردن بیش از حد حتی در موقع استراحت کردن یک عارضه پزشکی می باشد ... مهمترین علت عرق کردن زیاد بدن به علت بیماری هایی مانند آکرومگالی، دیابت ... عرق کردن زیاد به دلیل هیجانات معمولا در کف دست و پا و زیر بغل است و ممکن ... 14 دلیل زیاد عرق کردن - تبیان article.tebyan.net/189313/14-دلیل-زیاد-عرق-کردن‎Cached1 دسامبر 2011 ... تعریق‌ یکی‌ از کارهای‌ طبیعی‌ بدن‌ است‌ که‌ به‌ تنظیم‌ درجه‌ حرارت‌ بدن‌ کمک‌ می‌کند. ... عصبانی شدن در برخی مواقع طبیعی است، اما وقتی که همیشه و به طور منظم عصبانی شوید، می تواند نشانه ای از مشکل ... 6- بیمار شدن دلیلی برای عرق کردن. علت عرق کردن بیش از حد افراد چیست؟ - ایران ناز www.irannaz.com/علت-عرق-بیش-حد-افراد-چیست؟.html‎Cachedمهمترین علل عرق کردن زیاد کل بدن به علت بیماری هایی مانند آکرومگالی، دیابت و ... مواقع طبیعی است، اما وقتی که همیشه و به طور منظم عصبانی شوید، می تواند نشانه ای ... اگرزیادعرق می کنیداین چهارسوال راپاسخ دهید - بیتوته www.beytoote.com/health/malady.../venture-sweat-questions.html‎Cached Similarسلامت و بهداشتبیماری ها و راه درماناگرزیادعرق می کنیداین چهارسوال راپاسخ دهید ... به گفته محققان با وجود اینکه عرق کردن برای سلامتی بدن مفید است، اما در صورتی که تعریق ... عرق ریزی غیر طبیعی (تعریق به صورت خیلی زیاد یا خیلی کم) اگر همراه با درد باشد، نشانه سندروم درد ناحیه‌ای است. ... میوه هایی که یک وعده غذایی کامل هستند. تعرق بیش از حد نشانه چه بیماری هایی است - جام جم | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/26574371 15 ا کتبر 2016 ... تعرق زیاد یکی از مهمترین نشانه های دیابت است. ... مطالعات، بیش از حد عرق کردن میتواند نشانه بیماری هایی نظیر اختلال اضطراب، دیابت، هراس ... روش درمان بیماری هایی که باعث عرق کردن زیاد می شوند - کوکا www.coca.ir/treatment-diseases-heavy-sweating/‎Cached Similarدر اینجا هم سردرد یک معلول و نشانه بیماری است. تعریق زیاد دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد و به تبع آن، درمان‌های دارویی متفاوتی هم دارد. تنها با شناختن علت است که ... عرق سرد نشانه چیست؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/308608/عرق-سرد-نشانه-چیست‎Cachedعلائم این بیماری شامل تهوع، سرگیجه و عرق سرد است. عرق سرد ... درد قفسه سینه، درد بازو و عرق کردن بیش از حد و یا عرق سرد نشانه هایی از یک حمله قلبی می باشد. 11.