مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

هویج چگونه بر سلامت چشم تاثیر می‌گذارد؟

اما آنچه حقیقت دارد این است که آنتی‌اکسیدان بتاکاروتن در سبزیجات ریشه‌ای مانند هویج یافت می‌شود؛ اما هویج نمی‌تواند به اصلاح نزدیک‌بینی کمک کند یا باعث تقویت دید چشم در تاریکی شود. تقویت دید چشم با مصرف هویج تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که فرد اساسا به دلیل کمبود ویتامین A دچار ضعف بینایی شده باشد.

کیت وست، استاد سلامت عمومی دانشگاه جان هاپکینز که روی نقش ویتامین A در بدن مطالعه می‌کند در این باره می‌گوید در کشورهایی که مردم دچار فقر تغذیه‌ای هستند، کمبود ویتامین A بویژه در کودکان درحال رشد می‌تواند باعث عارضه شب‌کوری شود، اما در کشورهای توسعه یافته یک فرد معمولی می‌تواند مصرف هر گونه ماده غذایی حاوی ویتامین A را به مدت یک یا چند ماه قطع کند و دچار این عارضه نشود. از آنجا که بدن مولکول‌های این ویتامین را در کبد ذخیره می‌کند، می‌تواند در صورت نیاز از ویتامین‌های ذخیره شده در کبد استفاده کند.

همچنین باید توجه داشت مواد غذایی مهم دیگری ازجمله اسفناج، سیب‌زمینی شیرین و کدو که غنی از ویتامین A هستند می‌توانند نیاز شما به این ماده را تامین کنند.

با مصرف سبزیجات کافی می‌توانید مطمئن باشید چشمان شما ویتامین A مورد نیاز خود را دریافت کرده‌اند.

کارشناسان در عین حال می‌گویند وقتی شما مقدار زیادی هویج یا سبزیجات دیگر مصرف می‌کنید، بدن فقط به میزانی که نیاز دارد بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می‌کند نه بیشتر و این درواقع نوعی کمک به بدن است، زیرا میزان زیاد ویتامین A می‌تواند خطرناک باشد و به کبد شما آسیب برساند.

منبع: scienceworldreport.com

مترجم: یاسمین مشرف

جام‌جم



لینک منبع :هویج چگونه بر سلامت چشم تاثیر می‌گذارد؟

هویج چگونه بر سلامت چشم تاثیر می‌گذارد؟ - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../هویج-چگونه-بر-سلامت-چشم-تاثیر-می‌گذارد؟‎Cached6 ا کتبر 2016 ... تصویر هویج چگونه بر سلامت چشم تاثیر می‌گذارد؟ اما آنچه حقیقت دارد این است که آنتی‌اکسیدان بتاکاروتن در سبزیجات ریشه‌ای مانند هویج یافت ... هویج چگونه بر سلامت چشم تاثیر میگذارد؟! - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../هویج-چگونه-بر-سلامت-چشم-تاثیر-میگذارد؟.html‎Cached8 ا کتبر 2016 ... خواص هویج از قدیم این مسئله تا الان این مسئله بر سر زبان ها بوده که هویج برای چشم خوب است و هر کس هویج مصرف کند سلامت چشمش را تضمین کرده ... هویج چگونه بر سلامت چشم تاثیر می گذارد؟ – ماهنامه www.maahnameh.com/.../هویج-چگونه-بر-سلامت-چشم-تاثیر-می-گذارد؟/‎Cached7 ا کتبر 2016 ... از قدیم این مسئله تا الان این مسئله بر سر زبان ها بوده که هویج برای چشم خوب است و هر کس هویج مصرف کند سلامت چشمش را تضمین کرده است. هویج چگونه بر سلامت چشم تاثیر میگذارد؟! - - خوش آب و هوا www.goodclimate.ir/taghzie/hvyjchgvnhbrslamtchshmtasyrmygzard.html این موضوع را اکثر مردم میدانند و زبان به زبان چرخیده است.حالا یک سوال در این میان پیش می آید:هویج چگونه بر سلامت چشم تاثیر میگذارد؟حرف های قدیمی در مورد هویج بر ... الف - هویج چگونه بر سلامت چشم تاثیر می‌گذارد alef.ir/vdchixnk623nzid.tft2.html?413228‎Cached13 نوامبر 2016 ... http://salamati.ir/2016/11/13/%d9%87%d9%88%db%8c%d8%ac-%da%86%da %af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%b1-%d8%b3% ... مفید بودن هویج برای چشم | انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران isacc.ir/tag/مفید-بودن-هویج-برای-چشم/ این موضوع را اکثر مردم میدانند و زبان به زبان چرخیده است.حالا یک سوال در این میان پیش می آید:هویج چگونه بر سلامت چشم تاثیر میگذارد؟حرف های قدیمی در مورد . هویج چگونه بر سلامت چشم تاثیر می‌گذارد؟ - خبر داغ | خبرپو khabarpu.com/k.php?u.../Ynw...2K7YqNixINiv2KfYug== 6 ا کتبر 2016 ... هویج چگونه بر سلامت چشم تاثیر می‌گذارد؟ - خبر داغ | خبر پو, پویش آخرین اخبار روز ایران و جهان. هویج چگونه بر سلامت چشم تاثیر میگذارد - دانلود ویدیو www.airvideo.ir/.../هویج_چگونه_بر_سلامت_چشم_تاثیر_میگذارد‎Cachedهویج چگونه بر سلامت چشم تاثیر میگذارد. دانلود چگونه سموم میوه ها بر بدن تاثیر منفی میگذارد (فیلم) · دانلود آیا کم شنوایی بر تکلم انسان تاثیر میگذارد. بیمارستان و مراکز فوق تخصصی چشم پزشکی نور-آیا هویج جای عینک ... www.noorvision.com/.../بیمارستان-و-مراکز-فوق-تخصصی-چشم-پزشکی-نور-آیا-هویج-جای-عینک-را-می-گیرد-‎Cached Similarالبته این به آن مفهوم نیست که هویج هیچ تأثیری بر سلامت دید ندارد. ما هم ایمها را که شنیدیم و خواندیم، با خودمان گفتیم اصلا" چرا سراغ یک چشم پزشک نرویم تا از او ... آیا هویج موجب تقویت چشم می شود؟ - مواد غذایی - تغذیه - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../آیا-هویج-موجب-تقویت-چشم-می-شود-‎‎Cached27 سپتامبر 2016 ... در حقیقت، تأثیر هویج بر روی دید حقه ای از جانب انگلیس ها بوده است تا آلمان ها گمان کنند خلبان های آنها چشمان فوق العاده و دید بی نظیری در شب دارند.